Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø

HHC

Recommended Posts

Skrevet

Hvem har planer om å dra? :ahappy:

Ingen spesielt bra dommer for oss - men vi må vel prøve på det grusomme stor-certet uansett, i hvertfall når det er såpass nærme :yes:

EDIT; Ordinær frist 18.01 - utsatt 01.02

• Svar 172
  • Created
  • Siste svar
Guest lijenta
Skrevet

Ja jeg kommer og det blir vel dugnad på meg både lørdag og søndag tenker jeg

Skrevet

Hvilke datoer er det? Jeg tviler på at jeg kommer.. :ahappy:

20 og 21 februar :yes:

Ja jeg kommer og det blir vel dugnad på meg både lørdag og søndag tenker jeg

Hvem har dugnaden der oppe egentlig?

Skrevet

Jeg og Kenzo kommer! Stille ut på lørdag, og juniorhandling begge dager smile.gif

Edit: Men vi sliter med å finne transport fra Gardermoen til Bø :/ Om noen har tips til oss så send gjerne PM.

Skrevet

Nå blir det vel snart tradisjon at en av få utstillinger Cane skal stilles på per år er NKK Bø, så vi kommer. :P

Er det noen snille sjeler som har plass til oss på hytta si, det er visst stappfullt allerede nå? :D

Skrevet

Nå blir det vel snart tradisjon at en av få utstillinger Cane skal stilles på per år er NKK Bø, så vi kommer. tongue.png

Er det noen snille sjeler som har plass til oss på hytta si, det er visst stappfullt allerede nå? sad.gif

Vi har leid en 3-4 pers leilighet (vi er 2 pers og 1 hund), så vi har hvertfall plass. Men er det bare deg og hundene?

Skrevet

Vi har leid en 3-4 pers leilighet (vi er 2 pers og 1 hund), så vi har hvertfall plass. Men er det bare deg og hundene?

Meg og begge hundene ja. :D Hadde virkelig vært supert om jeg kunne leie meg inn i den hytten, alternativet er å sove i baksetet på en bil. :P

Skrevet

Meg og begge hundene ja. smile.gif Hadde virkelig vært supert om jeg kunne leie meg inn i den hytten, alternativet er å sove i baksetet på en bil. tongue.png

Om du vil bo sammen med oss så er det helt greit for meg, også var jo leiligheten veldig billig. Men jeg skal høre med mamma enda i kveld, hun er ikke hjemme nå, så må bare spørre henne om det. Men jeg tror det er helt greit for henne :D

Skrevet

Om du vil bo sammen med oss så er det helt greit for meg, også var jo leiligheten veldig billig. Men jeg skal høre med mamma enda i kveld, hun er ikke hjemme nå, så må bare spørre henne om det. Men jeg tror det er helt greit for henne :P

Åhh, nå sendte jeg visst akkurat pm mens du skrev dette. :P Men supert, da venter jeg spent på å høre hva moren din sier. :D

Edit: Skal dere forresten være der hele helgen?

Skrevet

Åhh, nå sendte jeg visst akkurat pm mens du skrev dette. tongue.png Men supert, da venter jeg spent på å høre hva moren din sier. ahappy.png

Edit: Skal dere forresten være der hele helgen?

Ja vi skal være der fra fredag til søndag/mandag.

Hvordan kommer du deg fra Gardermoen til Bø? Ser at du er fra Harstad og antar at du tar fly til Gardermoen? :D

Skrevet

Ja vi skal være der fra fredag til søndag/mandag.

Hvordan kommer du deg fra Gardermoen til Bø? Ser at du er fra Harstad og antar at du tar fly til Gardermoen? :P

Jeg skal på besøk til 2ne, så jeg sitter på med henne til Bø. :P Så det er kun overnattingen jeg mangler. :P

Edit: Rettet skrivefeil. Sitter på MED henne, ikke PÅ henne til Bø. :D

Guest lijenta
Skrevet

Hvem har dugnaden der oppe egentlig?

[/quote

Spaniel klubben og fuglehundklubben har hatt dugnad der noen år nå.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...