Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 16 og 17 Januar

rottmaneier

Recommended Posts

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

jeg får jo ikke PM på mail jeg.. jeg må gå inn på nkk for å finne nr og sånn og da er ikke PM med.. :ahappy: hvordan har det skjedd?

Noen som kan fortelle hvor mange finske lapphunder det er?

det er 6 voksne og 2 valper :) kl. 10.00 i ring 1 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg fælt på hvem den andre basenjien er på lørdagen, også er jeg veldig glad for at det er 4 nuffevalper og 15 nuffer i ringen før etnahunden så jeg rekker basenji før etnahund. :)

Edit: Og på hvem den andre basenjien er på søndag, og så liker jeg at etnahunden er rett etterpå, så slipper vi å henge så lenge rundt ringen. :) Skal jo jobbe, så.

Også avhenger jo alt selvsagt av om jeg blir å ta med hundene eller ikke, får se! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har turen opp på lørdag for å titte på AK valpen. Og da blir det jo brått Aussi, Sheltie, Belger, Briard og Corgi i samme ringen.

Enda en hel dag uten å stille selv tenker jeg :whistle: Men jeg får vel trent litt med Blaze.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har turen opp på lørdag for å titte på AK valpen. Og da blir det jo brått Aussi, Sheltie, Belger, Briard og Corgi i samme ringen.

Enda en hel dag uten å stille selv tenker jeg :whistle: Men jeg får vel trent litt med Blaze.

"Noen" som har lyst til å låne fotoapparat, kanskje ? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja-a, "noen" vil hvertfall gjerne bli fotografert (så lenge det er fokus mest på bikkja) :whistle:

Kan stikke av med kamera til Siri jeg, bare hun husker å slå av den seriebilde knappen. Den må gjøres "Jeanette sikker" :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen" kan sikkert gjøre det ja :)

:)

Ja-a, "noen" vil hvertfall gjerne bli fotografert (så lenge det er fokus mest på bikkja) :D

:D:D

Kan stikke av med kamera til Siri jeg, bare hun husker å slå av den seriebilde knappen. Den må gjøres "Jeanette sikker" :D

*Fnise og notere på lapp: slå av seriebildemodus*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen" andre vil ikke bli fotografert med en overpelset junior-ullball som tror at logring fungerer når man prøver å få han til å trave normalt..

Mulig at hans idè om normalt trav er litt skrudd, men man skulle jo ikke tro det er sååå vanskelig å løpe i en eneste stor venstresving, da?

Jeg stiller en juniorhann fra mitt siste kull som er 14 mndr. Han har aldri vært på utst. før - men nå skal han kastes inn i "ilden" både på lørdag og søndag.

Han er blå/hvit, og på sitt aller lyseste i pelsen - i tillegg til en ENORM pels. Supersøt og herlig på alle måter, men "pluss" størrelse...

Er litt nervøs, jeg!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen" andre vil ikke bli fotografert med en overpelset junior-ullball som tror at logring fungerer når man prøver å få han til å trave normalt..

Mulig at hans idè om normalt trav er litt skrudd, men man skulle jo ikke tro det er sååå vanskelig å løpe i en eneste stor venstresving, da?

Jeg stiller en juniorhann fra mitt siste kull som er 14 mndr. Han har aldri vært på utst. før - men nå skal han kastes inn i "ilden" både på lørdag og søndag.

Han er blå/hvit, og på sitt aller lyseste i pelsen - i tillegg til en ENORM pels. Supersøt og herlig på alle måter, men "pluss" størrelse...

Er litt nervøs, jeg!

Susanne

*notere* ikke ta bilde av Susanne med Junior (med mindre hun vinner kanskje :angry: )

Sikker på at du vil gi kamera til meg Siri? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah! Vi tik cert'et på debuten til lillegutt (og 3. beste hannhund) - og er kjempefornøyd med dagen. "Snurre" oppførte seg eksemplarisk, og var så fin, så...

Møtte flere soniser der, som også hadde en fin dag der. Noen ble igjen til videre konkurranser også - så de får vi bare krysse fingrene for.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah! Vi tik cert'et på debuten til lillegutt (og 3. beste hannhund) - og er kjempefornøyd med dagen. "Snurre" oppførte seg eksemplarisk, og var så fin, så...

Susanne

Grattis! Det må være en god følelse å få cert på hund fra eget oppdrett! :wub: Hvem tok tispecertet? *sjalu*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte Dina der i dag, det var vår første utstilling og jeg var veldig nervøs. Det var tre hunder i rasen, og den ene var tispe som vi konkurrerte mot. Hannen stilte i champion klassen og er halvbroren til Dina. Dina fikk CK, men ble BTK2 fordi dommeren mente hun hadde litt ubalansert hode og for lang snute. Jeg ble fornøyd med å få CK :wub: Hannen gikk videre til gruppen. Jeg synes det var supergøy å stille, og selv om jeg var veldig nervøs først, så har jeg lyst til å melde oss på Boxer utstillingen i februar. Det var gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte flere soniser der, som også hadde en fin dag der. Noen ble igjen til videre konkurranser også - så de får vi bare krysse fingrene for.

Susanne

Så gøy!

Så mange fine beardiser der idag :lol:

Jeg stilte Dina der i dag, det var vår første utstilling og jeg var veldig nervøs. Det var tre hunder i rasen, og den ene var tispe som vi konkurrerte mot. Hannen stilte i champion klassen og er halvbroren til Dina. Dina fikk CK, men ble BTK2 fordi dommeren mente hun hadde litt ubalansert hode og for lang snute. Jeg ble fornøyd med å få CK :lol: Hannen gikk videre til gruppen. Jeg synes det var supergøy å stille, og selv om jeg var veldig nervøs først, så har jeg lyst til å melde oss på Boxer utstillingen i februar. Det var gøy!

Så utrolig bra Marit, det er en knalldebut!

Kjempegratulerer :lol::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en hyggelig utstilling i dag. Ikke bare pga resultatet, men også fordi vi hadde det så koselig ringside.

Men flere her inne på Sonen ønsker å dele disse utst.trådene som de pleier - før og etter utstillingen.

Ergo skal vi vel ikke bruke denne tråden noe mer når utst. er over, antar jeg..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter utstillingen er over skal en ny tråd åpnes i Resultatbørsen der resultater kan diskuteres. Dette fordi vi ønsker ett mer oversiktlig forum. Her inne skal man kunne spørre, dele informasjon og diskutere om utstilling, og resultatene og gratulasjonene tar vi i Resultatbørsen.

Moderator Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg Elsker Helsitar, men bruker nå den fra Hooks pga pris. Ikke så holdbare som de dyre, men gøy med ny vest innimellom  
    • I dag har vi vært på første fellestrening. Vi kom litt sent fordi han måtte sove ut formiddagshvilen, men 2 timer er uansett lenge for en valp, og poenget var en god opplevelse, så jeg lot ham sove ut heller enn å vekke ham for å komme tidsnok.  Ede var ganske skeptisk og motvillig da vi entret hallen med bare luktene fra masse hunder, ingen kilder til luktene synlige eller hørbare fra bak veggen, men han lot seg overtale til å bli med inn og ble ikke noe mer skeptisk av å runde veggen og se dem. Fant seg fort til rette på valpeteppet sitt fra oppdretter, og skepsisen til den eldre valpen ved siden slapp fort taket. I løpet av de 1.5 timene vi var der var han akkurat passe avslappet, interessert, nonchalant, gira og rolig i de riktige situasjonene. Rolig og avslappet på teppet og i fanget, observerte sånn passe nysgjerrig, ignorerte sånn passe nonchalant. Passe ivrig på gulvet. Tok alle godbiter og lekte selvsikkert og ledig.  Speilet var en utfordring. Han likte ikke å se oss i speilet hjemme i tussmørket i går, det snudde han seg bare bort fra, så det måtte vi utfordre i dag. Initielt virket han helt kewl med det, men ryggen var krum og halen stiv inntil beina i en 15 sek tid mens han stod med siden til det nylig introduserte speilet med dobbelt sett av eldre/større, fremmede hunder, to av meg og et slags spøkelses søsken(?) på den ene siden, og gomlet frossen kjøttbolle — men ryggen sank, halen og hodet løftet seg og det endte med trygg selvsikkerhet også for speilet. Så trygg og selvsikker at da han på tur tilbake til plassen vår, kanskje 7 meter fra, ble vitne til at en eldre og større valp i forbifarten sniffet på pleddet og veska hans, uten blygsel leverte et tydelig advarselsbjeff. Klar beskjed, ikke sjenert foran enda eldre og større hunder, om at det pleddet og den veska der, det var hans private eiendom, altså. Ingen videre dramatikk av det, kun assertive om sine egne greier og fullstendig kewl med det da den andre valpen trakk seg unna.  Alt i alt veldig fornøyd
    • Riesenschnauzer. Kjempesvær ifht en labrador på samme alder. Prøver nyte at han er valp, men kjenner jeg gleder meg til han blir voksen også
    • Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
    • åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...