Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 16 og 17 Januar

rottmaneier

Recommended Posts

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

jeg får jo ikke PM på mail jeg.. jeg må gå inn på nkk for å finne nr og sånn og da er ikke PM med.. :ahappy: hvordan har det skjedd?

Noen som kan fortelle hvor mange finske lapphunder det er?

Skrevet

jeg får jo ikke PM på mail jeg.. jeg må gå inn på nkk for å finne nr og sånn og da er ikke PM med.. :ahappy: hvordan har det skjedd?

Noen som kan fortelle hvor mange finske lapphunder det er?

det er 6 voksne og 2 valper :) kl. 10.00 i ring 1 :P

Skrevet

Nå lurer jeg fælt på hvem den andre basenjien er på lørdagen, også er jeg veldig glad for at det er 4 nuffevalper og 15 nuffer i ringen før etnahunden så jeg rekker basenji før etnahund. :)

Edit: Og på hvem den andre basenjien er på søndag, og så liker jeg at etnahunden er rett etterpå, så slipper vi å henge så lenge rundt ringen. :) Skal jo jobbe, så.

Også avhenger jo alt selvsagt av om jeg blir å ta med hundene eller ikke, får se! :whistle:

Skrevet

Mulig jeg har turen opp på lørdag for å titte på AK valpen. Og da blir det jo brått Aussi, Sheltie, Belger, Briard og Corgi i samme ringen.

Enda en hel dag uten å stille selv tenker jeg :whistle: Men jeg får vel trent litt med Blaze.

Skrevet

Mulig jeg har turen opp på lørdag for å titte på AK valpen. Og da blir det jo brått Aussi, Sheltie, Belger, Briard og Corgi i samme ringen.

Enda en hel dag uten å stille selv tenker jeg :whistle: Men jeg får vel trent litt med Blaze.

"Noen" som har lyst til å låne fotoapparat, kanskje ? :hmm:

Skrevet

"Noen" som har lyst til å låne fotoapparat, kanskje ? :whistle:

"Noen" kan sikkert gjøre det ja :hmm:

Skrevet

Ja-a, "noen" vil hvertfall gjerne bli fotografert (så lenge det er fokus mest på bikkja) :whistle:

Kan stikke av med kamera til Siri jeg, bare hun husker å slå av den seriebilde knappen. Den må gjøres "Jeanette sikker" :hmm:

Skrevet

"Noen" kan sikkert gjøre det ja :)

:)

Ja-a, "noen" vil hvertfall gjerne bli fotografert (så lenge det er fokus mest på bikkja) :D

:D:D

Kan stikke av med kamera til Siri jeg, bare hun husker å slå av den seriebilde knappen. Den må gjøres "Jeanette sikker" :D

*Fnise og notere på lapp: slå av seriebildemodus*.

Skrevet

"Noen" andre vil ikke bli fotografert med en overpelset junior-ullball som tror at logring fungerer når man prøver å få han til å trave normalt..

Mulig at hans idè om normalt trav er litt skrudd, men man skulle jo ikke tro det er sååå vanskelig å løpe i en eneste stor venstresving, da?

Jeg stiller en juniorhann fra mitt siste kull som er 14 mndr. Han har aldri vært på utst. før - men nå skal han kastes inn i "ilden" både på lørdag og søndag.

Han er blå/hvit, og på sitt aller lyseste i pelsen - i tillegg til en ENORM pels. Supersøt og herlig på alle måter, men "pluss" størrelse...

Er litt nervøs, jeg!

Susanne

Skrevet

"Noen" andre vil ikke bli fotografert med en overpelset junior-ullball som tror at logring fungerer når man prøver å få han til å trave normalt..

Mulig at hans idè om normalt trav er litt skrudd, men man skulle jo ikke tro det er sååå vanskelig å løpe i en eneste stor venstresving, da?

Jeg stiller en juniorhann fra mitt siste kull som er 14 mndr. Han har aldri vært på utst. før - men nå skal han kastes inn i "ilden" både på lørdag og søndag.

Han er blå/hvit, og på sitt aller lyseste i pelsen - i tillegg til en ENORM pels. Supersøt og herlig på alle måter, men "pluss" størrelse...

Er litt nervøs, jeg!

Susanne

*notere* ikke ta bilde av Susanne med Junior (med mindre hun vinner kanskje :angry: )

Sikker på at du vil gi kamera til meg Siri? :icon_redface:

Skrevet

Yeah! Vi tik cert'et på debuten til lillegutt (og 3. beste hannhund) - og er kjempefornøyd med dagen. "Snurre" oppførte seg eksemplarisk, og var så fin, så...

Møtte flere soniser der, som også hadde en fin dag der. Noen ble igjen til videre konkurranser også - så de får vi bare krysse fingrene for.

Susanne

Skrevet

Yeah! Vi tik cert'et på debuten til lillegutt (og 3. beste hannhund) - og er kjempefornøyd med dagen. "Snurre" oppførte seg eksemplarisk, og var så fin, så...

Susanne

Grattis! Det må være en god følelse å få cert på hund fra eget oppdrett! :wub: Hvem tok tispecertet? *sjalu*

Skrevet

Jeg stilte Dina der i dag, det var vår første utstilling og jeg var veldig nervøs. Det var tre hunder i rasen, og den ene var tispe som vi konkurrerte mot. Hannen stilte i champion klassen og er halvbroren til Dina. Dina fikk CK, men ble BTK2 fordi dommeren mente hun hadde litt ubalansert hode og for lang snute. Jeg ble fornøyd med å få CK :wub: Hannen gikk videre til gruppen. Jeg synes det var supergøy å stille, og selv om jeg var veldig nervøs først, så har jeg lyst til å melde oss på Boxer utstillingen i februar. Det var gøy!

Skrevet

Grattis! Det må være en god følelse å få cert på hund fra eget oppdrett! :wub: Hvem tok tispecertet? *sjalu*

Ingen tok tispecertet.

Theon ble 2. beste hanne med ck og Kicki beste tispe med ck og BIM.

Skrevet

Møtte flere soniser der, som også hadde en fin dag der. Noen ble igjen til videre konkurranser også - så de får vi bare krysse fingrene for.

Susanne

Så gøy!

Så mange fine beardiser der idag :lol:

Jeg stilte Dina der i dag, det var vår første utstilling og jeg var veldig nervøs. Det var tre hunder i rasen, og den ene var tispe som vi konkurrerte mot. Hannen stilte i champion klassen og er halvbroren til Dina. Dina fikk CK, men ble BTK2 fordi dommeren mente hun hadde litt ubalansert hode og for lang snute. Jeg ble fornøyd med å få CK :lol: Hannen gikk videre til gruppen. Jeg synes det var supergøy å stille, og selv om jeg var veldig nervøs først, så har jeg lyst til å melde oss på Boxer utstillingen i februar. Det var gøy!

Så utrolig bra Marit, det er en knalldebut!

Kjempegratulerer :lol::wub:

Skrevet

Ja, det var en hyggelig utstilling i dag. Ikke bare pga resultatet, men også fordi vi hadde det så koselig ringside.

Men flere her inne på Sonen ønsker å dele disse utst.trådene som de pleier - før og etter utstillingen.

Ergo skal vi vel ikke bruke denne tråden noe mer når utst. er over, antar jeg..

Susanne

Skrevet

Etter utstillingen er over skal en ny tråd åpnes i Resultatbørsen der resultater kan diskuteres. Dette fordi vi ønsker ett mer oversiktlig forum. Her inne skal man kunne spørre, dele informasjon og diskutere om utstilling, og resultatene og gratulasjonene tar vi i Resultatbørsen.

Moderator Silje

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...