Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 16 og 17 Januar


rottmaneier

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

jeg får jo ikke PM på mail jeg.. jeg må gå inn på nkk for å finne nr og sånn og da er ikke PM med.. :ahappy: hvordan har det skjedd?

Noen som kan fortelle hvor mange finske lapphunder det er?

det er 6 voksne og 2 valper :) kl. 10.00 i ring 1 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg fælt på hvem den andre basenjien er på lørdagen, også er jeg veldig glad for at det er 4 nuffevalper og 15 nuffer i ringen før etnahunden så jeg rekker basenji før etnahund. :)

Edit: Og på hvem den andre basenjien er på søndag, og så liker jeg at etnahunden er rett etterpå, så slipper vi å henge så lenge rundt ringen. :) Skal jo jobbe, så.

Også avhenger jo alt selvsagt av om jeg blir å ta med hundene eller ikke, får se! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har turen opp på lørdag for å titte på AK valpen. Og da blir det jo brått Aussi, Sheltie, Belger, Briard og Corgi i samme ringen.

Enda en hel dag uten å stille selv tenker jeg :whistle: Men jeg får vel trent litt med Blaze.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har turen opp på lørdag for å titte på AK valpen. Og da blir det jo brått Aussi, Sheltie, Belger, Briard og Corgi i samme ringen.

Enda en hel dag uten å stille selv tenker jeg :whistle: Men jeg får vel trent litt med Blaze.

"Noen" som har lyst til å låne fotoapparat, kanskje ? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja-a, "noen" vil hvertfall gjerne bli fotografert (så lenge det er fokus mest på bikkja) :whistle:

Kan stikke av med kamera til Siri jeg, bare hun husker å slå av den seriebilde knappen. Den må gjøres "Jeanette sikker" :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen" kan sikkert gjøre det ja :)

:)

Ja-a, "noen" vil hvertfall gjerne bli fotografert (så lenge det er fokus mest på bikkja) :D

:D:D

Kan stikke av med kamera til Siri jeg, bare hun husker å slå av den seriebilde knappen. Den må gjøres "Jeanette sikker" :D

*Fnise og notere på lapp: slå av seriebildemodus*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen" andre vil ikke bli fotografert med en overpelset junior-ullball som tror at logring fungerer når man prøver å få han til å trave normalt..

Mulig at hans idè om normalt trav er litt skrudd, men man skulle jo ikke tro det er sååå vanskelig å løpe i en eneste stor venstresving, da?

Jeg stiller en juniorhann fra mitt siste kull som er 14 mndr. Han har aldri vært på utst. før - men nå skal han kastes inn i "ilden" både på lørdag og søndag.

Han er blå/hvit, og på sitt aller lyseste i pelsen - i tillegg til en ENORM pels. Supersøt og herlig på alle måter, men "pluss" størrelse...

Er litt nervøs, jeg!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen" andre vil ikke bli fotografert med en overpelset junior-ullball som tror at logring fungerer når man prøver å få han til å trave normalt..

Mulig at hans idè om normalt trav er litt skrudd, men man skulle jo ikke tro det er sååå vanskelig å løpe i en eneste stor venstresving, da?

Jeg stiller en juniorhann fra mitt siste kull som er 14 mndr. Han har aldri vært på utst. før - men nå skal han kastes inn i "ilden" både på lørdag og søndag.

Han er blå/hvit, og på sitt aller lyseste i pelsen - i tillegg til en ENORM pels. Supersøt og herlig på alle måter, men "pluss" størrelse...

Er litt nervøs, jeg!

Susanne

*notere* ikke ta bilde av Susanne med Junior (med mindre hun vinner kanskje :angry: )

Sikker på at du vil gi kamera til meg Siri? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah! Vi tik cert'et på debuten til lillegutt (og 3. beste hannhund) - og er kjempefornøyd med dagen. "Snurre" oppførte seg eksemplarisk, og var så fin, så...

Møtte flere soniser der, som også hadde en fin dag der. Noen ble igjen til videre konkurranser også - så de får vi bare krysse fingrene for.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah! Vi tik cert'et på debuten til lillegutt (og 3. beste hannhund) - og er kjempefornøyd med dagen. "Snurre" oppførte seg eksemplarisk, og var så fin, så...

Susanne

Grattis! Det må være en god følelse å få cert på hund fra eget oppdrett! :wub: Hvem tok tispecertet? *sjalu*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte Dina der i dag, det var vår første utstilling og jeg var veldig nervøs. Det var tre hunder i rasen, og den ene var tispe som vi konkurrerte mot. Hannen stilte i champion klassen og er halvbroren til Dina. Dina fikk CK, men ble BTK2 fordi dommeren mente hun hadde litt ubalansert hode og for lang snute. Jeg ble fornøyd med å få CK :wub: Hannen gikk videre til gruppen. Jeg synes det var supergøy å stille, og selv om jeg var veldig nervøs først, så har jeg lyst til å melde oss på Boxer utstillingen i februar. Det var gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah! Vi tik cert'et på debuten til lillegutt (og 3. beste hannhund) - og er kjempefornøyd med dagen. "Snurre" oppførte seg eksemplarisk, og var så fin, så...

Møtte flere soniser der, som også hadde en fin dag der. Noen ble igjen til videre konkurranser også - så de får vi bare krysse fingrene for.

Susanne

Så gøy!

Så mange fine beardiser der idag :lol:

Jeg stilte Dina der i dag, det var vår første utstilling og jeg var veldig nervøs. Det var tre hunder i rasen, og den ene var tispe som vi konkurrerte mot. Hannen stilte i champion klassen og er halvbroren til Dina. Dina fikk CK, men ble BTK2 fordi dommeren mente hun hadde litt ubalansert hode og for lang snute. Jeg ble fornøyd med å få CK :lol: Hannen gikk videre til gruppen. Jeg synes det var supergøy å stille, og selv om jeg var veldig nervøs først, så har jeg lyst til å melde oss på Boxer utstillingen i februar. Det var gøy!

Så utrolig bra Marit, det er en knalldebut!

Kjempegratulerer :lol::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en hyggelig utstilling i dag. Ikke bare pga resultatet, men også fordi vi hadde det så koselig ringside.

Men flere her inne på Sonen ønsker å dele disse utst.trådene som de pleier - før og etter utstillingen.

Ergo skal vi vel ikke bruke denne tråden noe mer når utst. er over, antar jeg..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter utstillingen er over skal en ny tråd åpnes i Resultatbørsen der resultater kan diskuteres. Dette fordi vi ønsker ett mer oversiktlig forum. Her inne skal man kunne spørre, dele informasjon og diskutere om utstilling, og resultatene og gratulasjonene tar vi i Resultatbørsen.

Moderator Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...