Gå til innhold
Hundesonen.no

En av norges store hundemotstandere og kranglefanter er siktet for drap..

Pan

Recommended Posts

Skrevet

Ikke bare at det ikke var mange, det var faktisk ingen moderatorer der.

Nemlig, og det var det som gjorde gruppen så interessant :lol:

En spade ble ikke bare kalt en spade, det ble kalt en ORDENTLIG spade :D

Var en del som ikke pakket inn og tenkte på sarte sjeler for å si det sånn :lol:

Og det var nok en god del som muligens burde sittet litt på fingrene før de lot seg rive med i diskusjoner. Bedre å holde munnen lukket istedet for å åpne den og fjerne enhver tvil liksom.. :lol:

*mimre*

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
En spade ble ikke bare kalt en spade, det ble kalt en ORDENTLIG spade :D

Var en del som ikke pakket inn og tenkte på sarte sjeler for å si det sånn :lol:

Neineinei, en spade ble kalt en spade, og ikke et hageredskap (sit: Aud S :lol:).

Og det var nok en god del som muligens burde sittet litt på fingrene før de lot seg rive med i diskusjoner. Bedre å holde munnen lukket istedet for å åpne den og fjerne enhver tvil liksom.. :lol:

Definitivt! Og det var ikke bare omtalte i denne tråden som burde knekt fingrene framfor å skrive på tastaturet tror jeg... en del særdeles lite velvalgte formuleringer og beskyldninger som ble fremsatt av både den ene og andre.

Skrevet

Neineinei, en spade ble kalt en spade, og ikke et hageredskap (sit: Aud S :lol:).

Enn at jeg kunne glemme den :lol::lol:

Definitivt! Og det var ikke bare omtalte i denne tråden som burde knekt fingrene framfor å skrive på tastaturet tror jeg... en del særdeles lite velvalgte formuleringer og beskyldninger som ble fremsatt av både den ene og andre.

Ja gu for noen beskyldninger som kom fra enkelte :lol:

Det var beskyldninger om pillemisbruk, stoffmissbruk, dyremisshandling, psykiske lidelser osv. osv. :lol:

Savner den gruppa jeg.

Og no.alt.frustrasjoner. Det var også en utrolig gruppe :lol:

*masse mimring*

Skrevet

Selv om man blir frikjent betyr det ikke at det er riktig. er MANGE mennesker i dette landet som går fri til tross for innrømmelser osv!

Lov å håpe han her befant seg i regjeringskvartalet? *slem*

Skrevet

Mer fascinerende er det at tiltalte - og nå frikjente - deltar aktivt i diskusjonen om sin egen sak på nett. Noen har nok et stort oppmerksomhetsbehov...

Skrevet

Enits: Jeg skrev en gang jeg syntes det var rart ingen hadde lagt han 6 fot under torva. Jeg ble anmeldt for drapstrussler. Så ser han det du har skrevet risikerer du en slik du og :-p

Siri: På Canis det da?

Skrevet

Enits: Jeg skrev en gang jeg syntes det var rart ingen hadde lagt han 6 fot under torva. Jeg ble anmeldt for drapstrussler. Så ser han det du har skrevet risikerer du en slik du og :-p

Siri: På Canis det da?

Jaja, det får så være :P *ler*

Skrevet

Mer fascinerende er det at tiltalte - og nå frikjente - deltar aktivt i diskusjonen om sin egen sak på nett. Noen har nok et stort oppmerksomhetsbehov...

Skrevet

Skrider frem i kjent stil så jeg...

Skrevet

Oj, nå sammenlignes det med Gunnar Sønsteby, Max Manus, politimenn som dreper i tjeneste, norske F16 piloter, Cato Air saken osv :blink:

Skrevet
Oj, nå sammenlignes det med Gunnar Sønsteby, Max Manus, politimenn som dreper i tjeneste, norske F16 piloter, Cato Air saken osv :blink:

Noen har store tanker om seg selv...

Skrevet

Omtalte deltar rimelig aktivt i diskusjonen om seg selv inne på vårt konkurrerende forum... Let og les :). Man avslører seg lett på måten man kommuniserer på når man maler og maler over samme lest år etter år (for oss som har lest hans skriverier før).

Skrevet

Canis har fjernet diskusjonen. Brått får dere sikkert hilse på ham her inne også.. under ett eller annet odd nick.

Guest vivere
Skrevet
Selvsagt er det det, ellers ville han ikke blitt frikjent. Selv om du mener at mannen ikke burde følt seg truet, så hevder han at han gjorde det, altså at det fremkalte sinnsbevegelse og/eller bestyrtelse.
Nå hevder VGs journalist at frifinnelsen skyldes psykiateren som visstnok bare hadde lest rettsdokumentene og ikke snakket med vedkommende selv. Bistandsadvokaten til offerets mor var visstnok ikke interessert i den nå frikjentes forhistorie mens den siktedes forsvarer var svært interessert i hva offeret hadde bedrevet i løpet av sitt 37-årige liv og fikk det til fulle fram i retten. I etterkant uttaler psyk'en til VG at den siktede kanskje ikke var så sinnsbeget eller bestyrtet likevel, siden han både manipulerte åstedet og skjendet liket. Mannen selv burde vel være garvet nok i og med at han uttalte å ha fått utallige trusler i f m hundeloven. Han skriver også at han hadde deltatt i krigsoperasjoner i utlandet i 1980-åra. Såvidt jeg husker tok det minst 20 minutter fra offeret la på røret til bilen ankom åstedet. 20 minutter er et hav av tid i en slik situasjon, men istedet for f eks rømme huset og søke politibeskyttelse evt tilflukt hos sine naboer valgte han å forskanse seg innomhus med en grovkalibret jaktrifle og vente på at oppringeren kom.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...