Gå til innhold
Hundesonen.no

Julemusikk

Artemis

Recommended Posts

Skrevet

Jeg holder på å brenne noen CDer med julemusikk, men er litt tom for ideer, så derfor tenkte jeg å spørre dere soniser hvilke julesanger dere pleier å høre på før jul? Hvilke sanger får dere i skikkelig julestemning? :D

Skrevet

Min favoritt er "We Wish You A Marry Christmas" også liker jeg "Jingle Bells" og selfølgelig "When You Wish Upon A Star" :D

Guest Gråtass
Skrevet

Driving home for christmas med chris rea. Også seff "All I want for christmas is my two frontteeth" med hvem? Dolly parton og Kris kristoffersen (tror jeg) har også en country julesang som er sjarmerende, men husker selvfølgelig ikke hva den heter.

Skrevet

The Christmas Song - Nat King Cole.

White Christmas - Bing Crosby.

Happy Xmas (War is over) - John Lennon & Yoko Ono.

Skrevet

Keep 'em coming :D

Driving home for christmas med chris rea.

Jeg brenner forøvrig CD til min bror som skal kjøre hjem til jul om en ukes tid, så den låten er definitivt sikret en plass på CDen :D

Skrevet

Jeg hører på veldig mye julemusikk, men for meg kjenner jeg faktisk den "ekte" julefølelsen først når "En stjerne skinner i natt" settes på.

Ellers er "I'll be home for christmas", "Have yourself a merry little christmas", "Winter Wonderland", "Rudolph, the rednosed raindeer" gode stemningssanger :D

Skrevet

"Fairytale of New York" med The Pogues og Kirsty MacColl

Jaaaaa...den bare MÅ være med ellers er det ikke jul.

*skremmende hvor enig vi er i de fleste ting, nå må du komme opp med noe "teit" snart så jeg kan protestere litt*

Ellers er det en sang, som jeg ikke husker hva heter, men handler om sønn fra Amerika som kommer til sine gamle foreldre i gamlelandet på julebesøk. De har bare gamle, tørre brødskorper til julemiddag, men han har med seg massevis av gaver og mat.

Den er skikkelig "klissete" og veldig søt og julete :D

Skrevet

Ellers er det en sang, som jeg ikke husker hva heter, men handler om sønn fra Amerika som kommer til sine gamle foreldre i gamlelandet på julebesøk. De har bare gamle, tørre brødskorper til julemiddag, men han har med seg massevis av gaver og mat.

Den er skikkelig "klissete" og veldig søt og julete :D

Mener du Julekveld i skogen ? : )

Skrevet

Driving home for christmas! Ingen annen sang gir meg sånn julefølelse som den sangen, så den hører jeg kun på fra lille julaften for å ikke få julefølelse for tidlig :D

Skrevet

Jeg vil heller ha O Holy Night enn O Helga Natt, fortrinnsvis med en mannsgruppe som Il Divo. Ellers har jeg fått noen nye engelske favoritter (de norske jeg liker er de gode, gamle høytidlige sangene; Deilig er jorden, Det lyser i stille grender, Nå tennes tusen julelys osv); Christmas Bells med Celtic Women (troor jeg de heter) og God Rest ye merry Gentlemen i en litt rocka versjon som jeg har trøbbel med å finne igjen.

Skrevet

Mariah Carey - All I want for Christmas. biggrin.png

Dette er også min favoritt, i tillegg til, en stjerne skinner i natt, men oslo gospil kor :) fine sangene sine det wub.gif

Skrevet

Flere nevnte her jeg bare må høre på. I tillegg Something about christmas time med bryan adams, Julen ãr hãr med Sissel Kyrkjebø, Merry christmas everyone.

Ellers liker jeg when christmas comes to town (fra the polar express, er en sang til jeg liker derfra, men den har jeg ikke lenger). ellers syns jeg at Where are you christmas med Faith Hill er søt.

Skrevet

Flere nevnte her jeg bare må høre på. I tillegg Something about christmas time med bryan adams, Julen ãr hãr med Sissel Kyrkjebø, Merry christmas everyone.

Ellers liker jeg when christmas comes to town (fra the polar express, er en sang til jeg liker derfra, men den har jeg ikke lenger). ellers syns jeg at Where are you christmas med Faith Hill er søt.

When christmas comes to town er så søt :) Where are you christmas er også veldig fin :) Er det believe fra polarekspressen du tenker på? Den Josh Groban synger under rulleteksten?

Skrevet

When christmas comes to town er så søt :) Where are you christmas er også veldig fin :) Er det believe fra polarekspressen du tenker på? Den Josh Groban synger under rulleteksten?

Stemmer det. Den er også fin :D Klart å slette den tror jeg, så må få tak i den igjen tror jeg.

Skrevet
Fant'an! God Rest ye merry Gentlemen med Barenaked Ladies og Sarah MacLachlan. Den var ikke så rocka som jeg husket:p

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...