Gå til innhold
Hundesonen.no

Må bare få det ut


Taz

Recommended Posts

Jeg er dritt lei folk med Chow Chow'er.!!

Ikke folk i norge med denne rasen.. (USA)

Kanskje ikke noe jeg burde si ettersom jeg har denne rasen selv og syns det er en absolutt herlig rase.

Men å unnskylde all denne rasen sin atferd ved å si, de er bare sånn.

Chow Chow'er er ikke hunder, de er Chow'er.

Sitter å diskuterer med ett par folk og jeg holder på å rive av meg huet.

Å si at denne rasen nesten må kues ned pga det er en farlig rase, at siden det er en farlig rase så må den behandles deretter.

Å si at denne rasen ikke trenger å bli trent, pga de er Chows.

At all sosialisering med andre raser ikke bør gjøres.

Ikke tale om at den rasen noen gang kan gå uten bånd.

At småknurring er tillatt pga rasen er sær og arrogant.

Det er mer også, men tror det holder. :)

Og folk borti USA lurer på hvorfor rasen er blandt de 10 farligste rasene??!!!

Sorry at jeg plager dere med dette, men måtte bare få det ut.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er helt enig med deg, har lest innleggene dine om akkurat dette, å synes det er helt idiotisk. ikke sosialisere en hund? da er det vel ikke rart om den blir aggresiv [-X uansett rase så må man jo sosialisere hunden!

synes ikke du plager altså, sikkert godt å få ut aggresjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke rart at rasen har et dårlig rykte der borte i statene, har ikke hørt om at rasen er aggresiv her i landet i det hele tatt.

at det er sære hunder er greit nokk men aggresive??? har jeg aldri hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet dere hva som sjokka meg her om dagen! leste om Chowen også leste jegat den ble brukt som mat!  :-o  :)

Ja, mangen som tror det.

Også skriver de noe så idiotisk som dette:

Denne rasen har god grunn til å være sky og sær ettersom den ble brukt som mat før i tiden..

Men det er bullshit. Hvem spiser en renraset hund, som var utrolig verdifull og bare Keiseren og andre høytstående folk fikk eie?

De spiste Chow mixer, og alle andre blandingshunder som de fikk tak i.

Kinesere spiste alt de kommer over med puls. (kanskje litt stygt sagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke rart at rasen har et dårlig rykte der borte i statene, har ikke hørt om at rasen er aggresiv her i landet i det hele tatt.

at det er sære hunder er greit nokk men aggresive??? har jeg aldri hørt om.

Nei, når de fleste bruker harde metoder på Chow'ene sine og hører på idiotiske folk som han. http://www.leerburg.com/chows.htm , så kan en ikke forvente noe annet enn å få en aggressiv hund.

I statene er den på topp 10 lista over mest aggressive/farlige hunder, og I Norge helt motsatte. Men nå bruker vi ikke sånne drastiske metoder på hundene heller da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen feil eller dårlig hund. Kun feil trener.

Det trur jeg mange skulle ha hørt! Et sitat som jeg kommer til å ha liggende i bakhuet resten av min tid med hund(som mest sannsynlig blir resten av mitt liv :))! Vel sagt Astrid!

en chow kan trenes like bra som en annen hund, og det er jo Diego et levende eksempel på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trur jeg mange skulle ha hørt! Et sitat som jeg kommer til å ha liggende i bakhuet resten av min tid med hund(som mest sannsynlig blir resten av mitt liv :x)! Vel sagt Astrid!

en chow kan trenes like bra som en annen hund, og det er jo Diego et levende eksempel på :)

bra du likte det :) Diego er helt klart et bevis :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis hunden HADDE blitt brukt til mat hadde den vel ikke blitt noe mer aggresiv eller mistenksom forde?

Tror ikke akkurat hundene "husker" hva som skjedde for "så og så" mange tusen/hundre år siden. :)

Synd raser skal få et sånt rykte. Og så særlig når de får (eller snarere IKKE får) den treningen du beskriver. Er de rart de blir aggresive når de behandles sånn ? #-o

Mennesker er rare noenganger. O_o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre her sier, hunder blir som eieren vil ha dem til. En hund i feil hender, kan ofte gå galt..! Greit at rasen har et eget og spesielt gemytt, men man kan ikke klage på det hvis man trener hunden til å bli agressiv..

Nå er det jo USA vi snakker om og da, mye rart der nede.. :) De som startet med at Chihuahua`er skulle bli "dokker" og "te-kopphunder". Heldigivis tror jeg neppe chow chow kommer i det rampelyset at agressiviteten blant chow chow`ene også kommer hit til Norge :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hunden vår venn" av Konrad Lorenz, utgitt 1955

"Som eksempel kan vi tenke oss at en gammel, ensom frøken har tenkt å ansaffe seg en hund, for å få selskap, vennskap og noen å stelle for. Hun vil jo ikke få noen glede av en chow, med dens tilbakeholdne vesen. Disse hundene liker jo hverken å bli klappet eller legemlig berøring i det hele tatt."

Haha, må bare le :) Den boka burde leses, mange merkelige kommentarer i den... Men så er den jo skrevet for 50 år siden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Som eksempel kan vi tenke oss at en gammel, ensom frøken har tenkt å ansaffe seg en hund, for å få selskap, vennskap og noen å stelle for. Hun vil jo ikke få noen glede av en chow, med dens tilbakeholdne vesen. Disse hundene liker jo hverken å bli klappet eller legemlig berøring i det hele tatt."

Så feil kan de ta... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...