Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Oh la la!

Krysser fingre og tær for en vellykket paring og en haug med bebiser! :P

Selv er det to uker siden paring her så nå får man bare vente en uke eller to før man i det hele tatt vet om dyret er drektig - dette er absolutt den "kjedeligste" tiden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sittet og sett på listen over navn over her.

En av de må vel bare bli en Joyride? Fine navnet hvertfall ;)

Får litt flashback til Roxette av Joyride :P Så jeg vet ikke helt med det navnet.

Oh la la!

Krysser fingre og tær for en vellykket paring og en haug med bebiser! :lol:

Selv er det to uker siden paring her så nå får man bare vente en uke eller to før man i det hele tatt vet om dyret er drektig - dette er absolutt den "kjedeligste" tiden :P

Ja her sitter vi nå bare å teller dager for å reise for å parre. Reisen til Sverige kommer til å bli neste mandag og tirsdag ca dag11/12 eller 12/13.

Om ikke det blir da så håper jeg å få låne hannhunden med meg hjem ett par dager. (men jeg vet at eieren ikke har så veldig lyst til det, og det forstår jeg godt. For det hadde ikke fristet meg heller å låne bort hunden min til fremmede)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig i dette, og ønsker deg lykke til! :icon_cry:

Ååh! Jeg skulle sånn ønske at sånne Kelpier passet meg og min hverdag altså!

Håper det kommer akkurat passe antall små, med optimal inndeling mellom kjønnene og at de presterer sine foreldre ned i støvlene når de vokser til. :ahappy: Du fortjener full pott med dette kullet, Jeanette. Yay for Tallibarn! :P

Skal du ha valp herfra Tonje? Isåfall må vi nesten ha innsamlingsaksjon for å sponse kamera til deg, en sånn liten tøtte har uant underholdningspotensiale i dine hender og alt må dokumenteres og deles ned til den minste lille detalj! :D

Haha - jeg leste kanskje litt vel kjapt og dette ble "Yay for Taliban!" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke jinxe prosjektet med å si grattis altså. Så jeg håper både du, Jeanette og Minstemenn brekker benet! ahappy.png

Personlig syns jeg det er litt upraktisk å brekke benet like før man skal hente valp. whistle.png jeg tror ikke det går an å jinxe dette prosjektet, jeanette har hatt så uflaks før at hun har nok brukt opp all uflaksen. Jeg har for sikkerhetsskyld bestilt valpehalsbånd fra Kifani til den lille alt. Det begynte jo nesten haste nå som løpetida har startet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg det er litt upraktisk å brekke benet like før man skal hente valp. whistle.png jeg tror ikke det går an å jinxe dette prosjektet, jeanette har hatt så uflaks før at hun har nok brukt opp all uflaksen. Jeg har for sikkerhetsskyld bestilt valpehalsbånd fra Kifani til den lille alt. Det begynte jo nesten haste nå som løpetida har startet ...

Jeg håper så inderlig du har rett!

Men valpehalsbånd fra Kifani, den vokser jo ut av det før det har gått 14 dager :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel gi en liten oppdatering.

Talli har vært på hannhund besøk i dag, dog ikke til hannhunden hun skal parres med. :ahappy:

Hun var å møtte "broren" sin, Ayzo, som er 3 mnd eldre enn henne som hun har vokst opp med. Konkluderte med at om ikke han fikk lov til å sjekke forholdene så får nok ingen lov. Og han fikk ikke lov :getlost: Han fikk VIRKELIG ikke lov, for første gang i deres liv fikk han kjeft av Talli så han fikk hakeslepp og gikk for å tisse og ville ikke henge mer med henne.

Så hun er ikke klar enda (eller i min "tenke det verste" hode så er hun ferdig *host*)

Jeg ble oppfordret i bloggen min å gå i detaljer, men lurer på om jeg heller skal skrive det her siden dem to henger litt her inne: Hun er fortsatt hoven og blød litt mindre nå og litt "tynnere". Så det er bare til å krysse fingrene for at hun står mandag/tirsdag. Hun er i dag ca på dag 8/9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel gi en liten oppdatering.

Talli har vært på hannhund besøk i dag, dog ikke til hannhunden hun skal parres med. :ahappy:

Hun var å møtte "broren" sin, Ayzo, som er 3 mnd eldre enn henne som hun har vokst opp med. Konkluderte med at om ikke han fikk lov til å sjekke forholdene så får nok ingen lov. Og han fikk ikke lov :getlost: Han fikk VIRKELIG ikke lov, for første gang i deres liv fikk han kjeft av Talli så han fikk hakeslepp og gikk for å tisse og ville ikke henge mer med henne.

Så hun er ikke klar enda (eller i min "tenke det verste" hode så er hun ferdig *host*)

Jeg ble oppfordret i bloggen min å gå i detaljer, men lurer på om jeg heller skal skrive det her siden dem to henger litt her inne: Hun er fortsatt hoven og blød litt mindre nå og litt "tynnere". Så det er bare til å krysse fingrene for at hun står mandag/tirsdag. Hun er i dag ca på dag 8/9.

Se der var et slibrige detaljer vi spesielt interesserte verdsetter!

Vedr hannhund-besøk, jeg velger å se det positive jeg - godt at hun ikke står nå, hun skal ha i proppen til mandag tirsdag men da skal den ut med brask og bram! (Og de lugubre detaljene tyder på det! Ikke at hun allerede er ferdig så det så!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun er ikke klar enda (eller i min "tenke det verste" hode så er hun ferdig *host*)

:getlost: Skjerp deg! Selvsagt er hun ikke ferdig enda, hun har jo nettopp begynt å løpe jo.. Og sånn som du har fulgt med, hvordan skulle hun kunne hatt løpetid i 2 uker før du la merke til det, liksom?

Alle gode ting ER tre! Sender gode vibber til Talli og Jeanette :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:getlost: Skjerp deg! Selvsagt er hun ikke ferdig enda, hun har jo nettopp begynt å løpe jo.. Og sånn som du har fulgt med, hvordan skulle hun kunne hatt løpetid i 2 uker før du la merke til det, liksom?

Alle gode ting ER tre! Sender gode vibber til Talli og Jeanette :ahappy:

HYYYSJ! Ikke mobbing av nervøs-maks-uflaks oppdretter! :D

(dere må nok leve med mine "skrekk" senarioer fram til jeg sitter med ett frisk og raskt valpekull i nevene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HYYYSJ! Ikke mobbing av nervøs-maks-uflaks oppdretter! :getlost:

(dere må nok leve med mine "skrekk" senarioer fram til jeg sitter med ett frisk og raskt valpekull i nevene)

Det var ikke ment som mobbing, jeg syns bare at det var en artig tanke.. At du skulle gått glipp av et par uker løpetid, liksom.. Det er jo ikke fysisk mulig *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke ment som mobbing, jeg syns bare at det var en artig tanke.. At du skulle gått glipp av et par uker løpetid, liksom.. Det er jo ikke fysisk mulig *flir*

Haha du vet jo aldri da :icon_confused:

Del I av frier turen er over. Det ble ingen parring i Sverige så nå er Wakool hjemme hos meg.

Begge er veldig "kjær" i hverandre, men hvergang han er klar til å ta det store spranget så ender han med å legge seg ned i snøen og kjøle ned sakene sine :wub:

Så nå er dem her og Talli og Wakool står på hver sin side av grinden og flørter. Talli bretter halen og han har "porr-ører" :P

Nå skal vi hvile i noen timer ettersom vi akkurat kom inn døren, så får vi ta en liten kveldstur og prøve igjen senere.

Del II håper vi går bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå er dem her og Talli og Wakool står på hver sin side av grinden og flørter. Talli bretter halen og han har "porr-ører" :icon_confused:

Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor er de stengt fra hverandre hvis de skal lage valper? Blir det mye stress for tispa hvis de går sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor er de stengt fra hverandre hvis de skal lage valper? Blir det mye stress for tispa hvis de går sammen?

Dem må nesten få slappe av litt også, og jeg har blitt anbefalt og ikke ha dem sammen hele tiden. Men han skal få komme ut litt senere. Akkurat nå ligger dem begge og sover på hver sin side av grinden, tror dem har litt godt av å sove også. Dem er veldig søte sammen :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem må nesten få slappe av litt også, og jeg har blitt anbefalt og ikke ha dem sammen hele tiden. Men han skal få komme ut litt senere. Akkurat nå ligger dem begge og sover på hver sin side av grinden, tror dem har litt godt av å sove også. Dem er veldig søte sammen :icon_confused:

Ok, takk for svar. :P

Krysser fingrene for at del II går helt etter planen, blir moro med sonenekorn igjen. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...