Gå til innhold
Hundesonen.no

Vintersko med pigger


Symra&Pippin

Recommended Posts

Ja brodder :whistle:

Jeg har fra clas olson, de er ikke så dyre tror jeg, 50 kr. Holder en vinter ca. Slet ut mine litt før fordi jeg gikk for mye på asfalt og sto og vred føttene i hardsnøen fordi lyden var så deilig :whistle:

Jeg har vanskelig for å tro at piggsko holder så mye lengre, og i tillegg kan man vel ikke skifte ut broddene, pluss at de sikkert er svindyre :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt vakre, men Snowjoggers med brodder. På de fleste skal du kunne brette inn og ut broddene/piggene når du trenger dem (som på krykker). Da burde de jo holde en stund, og på de beste Snowjoggersene går det an å bytte brodder når de gamle er slitt :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

As in brodder? Jeg synes ikke de funker skikkelig, noen er kjempedyre, andre slites fort istykker.

Har sånne vintersko med utbrettbare brodder, de er noe skit. Broddene er jo bare brodd en vei. Nedover. Oppover har de ikke noe tak. Også fryser de fast hvis man ikke bretter dem ut med en gang. Også samler det seg masse søle inni der hvis man går på ikke-frossen-mark uten snø. Og skoene er også kjipe, sitter dårlig på foten. Og disse kostet 600 kr. :whistle: Kan si jeg angrer på det kjøpet.

Men, finnes sikkert bedre, men finn i så fall noen med brodder som går begge veier, det er ganske kjipt å spinne opp en bakke eller måtte gå baklengs for å komme opp, ikke minst hvis hunden finner ut at den vil ned igjen bakken mens du er på vei opp, da uten feste.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har et par joggesko med pigger som hun bruker når hun er på løpetur om vinteren. Har prøvd dem selv, og det er ganske morsomt, for du kan løpe av sted på de glatteste av de glatte områdene, og du sklir ikke :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja brodder :whistle:

Jeg har fra clas olson, de er ikke så dyre tror jeg, 50 kr. Holder en vinter ca. Slet ut mine litt før fordi jeg gikk for mye på asfalt og sto og vred føttene i hardsnøen fordi lyden var så deilig :whistle:

Jeg har vanskelig for å tro at piggsko holder så mye lengre, og i tillegg kan man vel ikke skifte ut broddene, pluss at de sikkert er svindyre :lol:

*flire* Nå vet vel folk hva den damen bør få i julegave :):whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et par på exporama i fjor, og de var ikke verdt prisen sin, selv om de ikke var dyre (600,-). Sikkert samme som Now.... blabla (var så vanskelig nick). Broddene faller av, får ikke festet den skikkelig så en går å snubler i den, vonde å gå i, ikke så varme heller.

Jeg bruker mine kun på korte tisseturer når det er glatt, ellers sverger jeg til sånne man tar av og på.

Ei venninne kjøpte "gammeldamesko" med brodder man vender ved behov, det er noe helt annet enn de jeg har. Virker mye varmere og mer solide, men prisen er jo deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...