Gå til innhold
Hundesonen.no

Eagerminds C-kull


Caroline

Recommended Posts

Sånn som de er nå synes jeg de er knallsøte, men fram til 3 uker er de jo heller klumpete og ikke så mye å se på at det gjør noe.

Nå har alle fått sitt første bad, og er fønet tørre, så da skal de bare få seg en liten blund før det blir ny runde med bilder. De syntes det var helt ålreit å bli badet, og jeg synes det er litt ålreit at de venner seg til det tidlig, også er det selvfølgelig deilig med rene valper fri for matrester :cool: Så fikk de ligge på fanget og bli klødd og fønet tørre samtidig, noe som også var helt ålreit (en av dem sovnet tilogmed under prosessen).

Tja, får vel redigere posten litt da, så vi slipper dobbeltpost.

Nå har vi tatt bilder, og det gikk riktig bra, spesielt hode/sittebildene. De trenger jo fortsatt ståtrening, men jeg synes det var brukbart jeg til å være 4 uker og oppstilt for første gang.

montasje4u-ny3.jpg

montasje4u-ny2.jpg

montasje4u-ny1.jpg

Kom på jeg skulle legge inn vektene deres også:

Navn - nyfødt - 1 uke - 2 uker - 4 uker

Spectra - 210 - 350 - 490 - 720 - 1035

Sóley - 230 - 290 - 375 - 520 - 775

Sirius - 240 - 420 - 535 - 790 - 1075

Sólon - 190 - 350 - 475 - 690 - 980

Sphinx - 210 - 310 - 385 - 570 - 815

Spés - 250 - 460 - 600 - 810 - 1125

Fine vekter, selv om et par kanskje er litt små (jeg er ikke vant til "små" valper, de er bare små til å være Saetavalper), men det er jo fortsatt vekten fra 5-8 uker som vil være mest avgjørende for å anslå voksen størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Rynke tryne Sphinx. Hun forblir nok min yndling. Men ja Sirius begynner ta form, men det ser veldig rart ut med så mye hvitt syns jeg. Eller kanskje uvant for det forandrer jo seg når pelsen blir lengre. På dem par bildene så ser jo det nesten ut som bare hodet er farget liksom :o Men begynner like uttrykket hans veldig godt.

Men jeg har da egentlig null peiling på hvordan dem skal se ut, så jeg liker bare uttrykkene jeg :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo helt forelsket i Sirius, men også Spés, hun har utrolig pent uttrykk nå. Samtidig er Sphinx veldig søt, bare på grensen til for søt, og jeg liker ikke dokkete shelties (ikke som voksne hvertfall). Det hvite ikke bare endres ettersom pelsen vokser, men det krymper også drastisk ettersom selve hunden vokser, så han kommer til å ha nesten helsobelt hode som voksen. Jeg liker ikke mye hvite avtegn selv, så jeg er glad til :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jostein

Hei Caroline!

Her er det for meg tre valper som skiller seg ut (Sphinx, Spes og Sirius), men samlet med både kropp og uttrykk er Spes min favoritt. :ahappy: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jostein

Jeg er jo helt forelsket i Sirius, men også Spés, hun har utrolig pent uttrykk nå. Samtidig er Sphinx veldig søt, bare på grensen til for søt, og jeg liker ikke dokkete shelties (ikke som voksne hvertfall). Det hvite ikke bare endres ettersom pelsen vokser, men det krymper også drastisk ettersom selve hunden vokser, så han kommer til å ha nesten helsobelt hode som voksen. Jeg liker ikke mye hvite avtegn selv, så jeg er glad til :ahappy:

Liker ikke dokkete shelties? Skam seg! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Caroline!

Her er det for meg tre valper som skiller seg ut (Sphinx, Spes og Sirius), men samlet med både kropp og uttrykk er Spes min favoritt. :ahappy: Lykke til!

Ja, da er vi enige da :ahappy: Takk forresten! Sirius er forresten penere live enn på bilder, og har en utrolig utstråling, som jeg selvfølgelig liker godt :aww:

Liker ikke dokkete shelties? Skam seg! :ahappy:

Njæ, du vet jo at jeg foretrekker en velkonstruert hund med attitude :aww: Jeg HAR jo ei dokke, og det er nok for meg altså :hmm:

Valpene har nå nådd 5 ukers alder og vokser jevnt og godt.

Navn - nyfødt - 1 uke - 2 uker - 4 uker (vektøkning siste uke)

Spectra - 210 - 350 - 490 - 720 - 1035 - 1340 (+305)

Sóley - 230 - 290 - 375 - 520 - 775 - 975 (+200)

Sirius - 240 - 420 - 535 - 790 - 1075 - 1320 (+245)

Sólon - 190 - 350 - 475 - 690 - 980 - 1185 (+205)

Sphinx - 210 - 310 - 385 - 570 - 815 - 1050 (+235)

Spés - 250 - 460 - 600 - 810 - 1125 - 1395 (+265)

Fra 5-8 uker er ideell vektøkning pr. uke 200-300 g. så om de fortsetter som dette ser det veldig lovende ut :aww:

Bilder kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jostein

Ja, da er vi enige da :ahappy: Takk forresten! Sirius er forresten penere live enn på bilder, og har en utrolig utstråling, som jeg selvfølgelig liker godt :ahappy:

Njæ, du vet jo at jeg foretrekker en velkonstruert hund med attitude :ahappy: Jeg HAR jo ei dokke, og det er nok for meg altså :aww:

Valpene har nå nådd 5 ukers alder og vokser jevnt og godt.

Navn - nyfødt - 1 uke - 2 uker - 4 uker (vektøkning siste uke)

Spectra - 210 - 350 - 490 - 720 - 1035 - 1340 (+305)

Sóley - 230 - 290 - 375 - 520 - 775 - 975 (+200)

Sirius - 240 - 420 - 535 - 790 - 1075 - 1320 (+245)

Sólon - 190 - 350 - 475 - 690 - 980 - 1185 (+205)

Sphinx - 210 - 310 - 385 - 570 - 815 - 1050 (+235)

Spés - 250 - 460 - 600 - 810 - 1125 - 1395 (+265)

Fra 5-8 uker er ideell vektøkning pr. uke 200-300 g. så om de fortsetter som dette ser det veldig lovende ut :aww:

Bilder kommer!

Trenger jo ikke å være ikke-søt for å ha god konstruksjon da. :aww: Selv om de fleste dessverre mangler en av delene. Flotte vekter på Saetavalper da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jo ikke å være ikke-søt for å ha god konstruksjon da. :ahappy: Selv om de fleste dessverre mangler en av delene. Flotte vekter på Saetavalper da!

I know, men det skal altså mye til å få alt på samme hund *ler* Håper på det beste da! Jeg har tro på at hvertfall noen av disse kan få både gode hoder og sunn konstruksjon ettersom det er ganske mange positive sider doblet opp via foreldrene etter min mening :ahappy:

Her er noen bildemontasjer:

5w-collage1.jpg

5w-collage3.jpg

5w-collage2.jpg

Det kommer også bilder av dem enkeltvis i bloggen straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :ahappy: Spés er min favoritt nå, og holder hun størrelsen bra er det nok hun som får bli her.

Ang. valpekjøpere så har jeg en som vil ha den ene hannen ja (den andre skal jo bli i nærområdet hos de som har faren), men de er det lenge siden jeg har hørt fra nå, så vi får se. Liker at de holder kontakten når de er interesserte jeg. Den nest beste tispa skal til et islandsk par i Danmark (de studerer der). En av de to siste tispene skal til Sarpsborg, og den siste er altså ikke bortlovet. Det synes jeg er helt greit, for det er så vanskelig å love bort hund til noen som kanskje er interessert i utstilling, også virker de å bli for store/små når de nærmer seg leveringsklare.

Vi hadde besøk av paret fra Sarpsborg i går, og de var jo helt forelsket i alle sammen. De har en Cocker fra før, så de er ihvertfall hundevant, samt at de har en sheltie innenfor vennekretsen, og det var slik de falt for sheltien som rase. Paret fra Island/Danmark kommer om en ukes tid for å hilse på da de nettopp har kommet hjem fra juleferie på Island.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner de ligne på noe :ahappy:

Jeg må si Sphinx fortsatt har det "blikket" jeg liker. Ellers er jeg enig med du: Spes har utviklet seg og blitt utrolig fin!

Soleys ser jo ut som hun har kympet :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner de ligne på noe :ahappy:

Jeg må si Sphinx fortsatt har det "blikket" jeg liker. Ellers er jeg enig med du: Spes har utviklet seg og blitt utrolig fin!

Soleys ser jo ut som hun har kympet :ahappy:

Ja, Sphinxen er ei jente med attitude, og det synes tom. på bilder :ahappy: Jeg liker henne også veldig godt, så vi får se på størrelsen osv. Dersom Spés blir her er det hvertfall noen i både Danmark og Sarpsborg som blir veeldig glade for en tricolour. Jeg bryr meg ikke om fargen, jeg vil bare beholde den som er best, for jeg trenger en ny utstillingshund. Saeta er jo snart 5 år!

Sóley blir nok aldri noen stor hund nei, det har jeg følt hele tiden. Hun er også den med kortest pels, så hun ser ikke særlig stor ut, men hun er fortsatt sukkersøt da.

Sånn ellers så øver jeg meg på å kjenne testikler. Jeg har bare hatt én hannvalp før som ble så gammel at jeg kjente etter testikler, og da prøvde jeg ikke å kjenne før han var 7 uker. Foreløpig finner jeg 3 stk. på de 2 hannhundene, men jeg håper den siste snart dukker opp :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spes valpen er nydelig caroline, men denne Siriusen holder jeg fortsatt en stor knapp på,for noe så nydelig! :ahappy: :ahappy:

Jepp, han ER det, og han drar som sagt ikke langt heller om han bare får ned den siste steinen sin :ahappy: Han har også skikkelig attitude og står godt på alle fire. Liker når valpene er så godt balansert så tidlig :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, han ER det, og han drar som sagt ikke langt heller om han bare får ned den siste steinen sin :ahappy: Han har også skikkelig attitude og står godt på alle fire. Liker når valpene er så godt balansert så tidlig :ahappy:

Nåh... steiner.... de må han jo få to av... ellers er det litt kjedelig..

knapp på Spes og han fortsatt. peeeeene barna.

Sånn litt OT : HVOR i Vestfold bor du om dagen? Nå som du kanskje er en del nærmere, så kan jeg kanksje komme og kosemose små søte :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...