Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå kan hundene gå fritt i skogen igjen


Aina&Kaizer

Recommended Posts

Først får man kjeft fordi man er uansvarlig fordi bikkja blir tatt av ulv og så blir man latterliggjort når man finner måter å beskytte den på...

Jeg tror iallefall at dette kan være en bra ting og om man senker antallet ulvedrepte hunder er det jo bare enda bedre. Da kan man ivareta kulturtradisjonene og ulvehaterne for ett argument mindre til glede for oss som vil ha ulven:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke man skal "mobbe" denne rustningen heller før den er blitt prøvd et par år.. Er vel bedre dette enn at hunden blir bitt og muligens drept? Det ser ikke så behagelig ut dog.. :hmm:

Sikkert mange jegere som ikke kommer til å ta dette alvorlig å le av hele greia.. Så klager de på ny når hunden blir drept.. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om selve drakten med selvlysende farger og det hele muligens kan ha en viss avskrekkende effekt, utseendet i seg selv? Tenker de kanskje kan bli litt usikker på hvordan de skal gripe fatt i denne underlige reflekspinnsvinhunden, og kanskje hunders liv kan bli spart bare ved det? Mulig jeg er vel optimistisk her men... Synes nå i hvert fall at det er bedre at de prøver dette, enn å ikke gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om selve drakten med selvlysende farger og det hele muligens kan ha en viss avskrekkende effekt, utseendet i seg selv? Tenker de kanskje kan bli litt usikker på hvordan de skal gripe fatt i denne underlige reflekspinnsvinhunden, og kanskje hunders liv kan bli spart bare ved det? Mulig jeg er vel optimistisk her men... Synes nå i hvert fall at det er bedre at de prøver dette, enn å ikke gjøre noe.

Om dette stemmer gjør refleksdekken/halsbånd samme nytten :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til negativitet da. Det må jo være verdt forsøket, og det er jo testet 5 år i Sverige.

Jeg er ikke negativ jeg.

Er bare kritisk til det drakten.

Ulver kan drepe elger!

Jeg vil tro at ulv kan drepe en hund med en sånn vest også... med mindre den har heldekkende kevlar (noe den vesten ikke har)

Og med den testingen.... består den av å sende en hund inn på en ulvs territorie med den på?

men mindre den er testet i et ANGREP, så stiller jeg meg kritisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada,så fordi vi allerede har bestemt at det nok ikke går så er det bare og la være?

Da får hundene bare bli spist da med den der "det funker nok ikke" innstillingen... :hmm:

Og en annen ting..Så mye tullete humor som det er på dette forumet med "ekle valper" osv,selv om de er søte så må det vel for all del kunne gå ann og kødde litt med en sånn tåpelig vest,selv om man kan innse at den er ,eller KAN være nyttig?

Snakke meg om tørrt altså... :hmm:

Jeg synes det ser latterlig ut,men AMEN! Få driten på alle hundene ,gjerne med både spiker og ekkel væske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først får man kjeft fordi man er uansvarlig fordi bikkja blir tatt av ulv og så blir man latterliggjort når man finner måter å beskytte den på...

Håper ikke du sikter til meg, for jeg mener oppriktig at dette er en veldig god ide og jeg håper inderlig at de fleste faktisk investerer i en slik vest. Og jeg mener også at det må være bedre med en slik vest, fremfor å finne hunden sin spist i skogen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike vester og halsbeskyttelse i kevlar er brukt på villsvinhunder i mange år og har nok reddet mangt et hundeliv. Det er riktignok første gang jeg har sett de i neongult og med spiker. På Amerikansk Bulldog som blir brukt i jakt er iallefall en sånn type getup veldig vanlig. :hmm:

Synes det er flott at sånt er tilgjengelig for norske hunder også! Tipper at prisen er noe bedre i USA da, der kan man få både vest og halsbeskyttelse for under $150. Jeg klarte ikke å finne ut hvor mye de koster her til lands, men kanskje verdt å sette inn sine egne spiker? Så var det nå om man klarte å hamre dem gjennom kevlaren da... :hmm:

DSC_0092.JPG

47b7d908b3127ccebbc5e5a3877900000006108AYsWbhq5cNy.jpg

kilde til bilder: www.razorbackhoghuntingsupply.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du sikter til meg, for jeg mener oppriktig at dette er en veldig god ide og jeg håper inderlig at de fleste faktisk investerer i en slik vest. Og jeg mener også at det må være bedre med en slik vest, fremfor å finne hunden sin spist i skogen...

var nok mer siktet til noen som skrev før deg;) he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi får valp i sommer av rasen Bichon Havanais, har erfaring med hund fra før, men da av annen rase. Vi har dog et barn på 2 år, som er forholdsvis vandt med hunder av alle størrelser men vi har ikke eid hund selv etter vi fikk barn. Hva er dine tips i forhold til overgangen? Vi har hilst på valpen og barnet vårt snakker mye om hunden, vil se bilder og videoer. H*n er generelt rolig av seg, og de vil jo naturligvis ikke oppholde seg alene sammen (uavhengig valp eller voksen). Men er jo bekymret for at valpen skal bli redd av eksempelvis lek/gråt o.l - ting som en egentlig ikke kan unngå med et lite barn. Samboer er ikke bekymret og mener det vil gå veldig fint, men hva er deres erfaring? Og hva er det vi bør være mest obs på for at begge to skal føle seg trygge? Tenker da spesielt på valpen og at han skal føle seg trygg rundt barnet. Kan legge til at valpen vokser opp med barnefamilie, hvor barna er mellom fem og ti år gamle. Så den er vandt til barn, så det er nok en fordel vil jeg tro
    • Berges Hundeassistanse (Kristiansands-området). https://www.hundeassistanse.no/
    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...