Gå til innhold
Hundesonen.no

Å være avlshannhund

Siri

Recommended Posts

Skrevet

Sasha så riktig så fin i fargen ut :whistle:

Top Wesselton's a Boss from Norway, er vel litt mer uren? Men forøvrig syns jeg han så ganske flott ut!

Jeg er litt usikker på om vi kanskje har bytta om navna på hundene, for ut fra slik de var som valper BURDE hannhunden sett reinere ut, mens tispa var mer urein, men skitt au - vakre er de åkke som *ler*.

Her er Sascha igjen forresten:

31527_127606473935935_100000597481690_226095_545191_n.jpg

Forøvrig lever fortsatt småttisene fra Willys andre kull i beste velgående. Det er visst futt og fart i valpekassen nå :lol:.

IMG_3286.JPG

IMG_3289.JPG

IMG_3293.JPG

IMG_3297.JPG

Ikke så lett å si noe om dem ennå, men jeg synes fargen ser grei ut på de fawne, også synes jeg snutepartiet ser riktig kraftig og bra ut - kanskje litt kort, men det er jo Willy som er pappa'n, så det skulle vel bare mangle *ler*.

• 4 months later...
  • Svar 308
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Lenge siden jeg har fått oppdatert noe her, men nå begynner altså valpisene fra Willys første kull å vokse seg store og flotte - og i helgen avsluttet de sin valpeshowkarriere.

Top Wesselton's Star from Norway - Joy - ble BIR, 1. BIG, og 2. BIS, mens hennes bror Top Wesselton's Gambler from Norway ble BIM.

72435_163631330333449_100000597481690_433825_304551_n.jpg

Top Wesseltons Gambler from Norway

(Fra Martha Hamres Facebook)

72435_163631340333448_100000597481690_433827_5468157_n.jpg

Top Wesselton's Fire from Norway

67563_163636730332909_100000597481690_433935_7993664_n.jpg

Top Wesselton's Star from Norway

67563_163636733666242_100000597481690_433936_4471978_n.jpg

Top Wesselton's Star from Norway

Skrevet

Altså, den fawnfrøkna er bare RÅlekker!

Ja, ikke sant hun er ? :ahappy:. Tror hun kommer til å bli veldig veldig bra - håper bare hun ikke blir alt for lys i fargen. Hun BURDE vært mørkere med den juniorpelsen, for hun lysner nok kraftig i året som kommer, men vi får bare håpe :).

Skrevet

Fine var de alle tre :ahappy:

Det skyldes sikkert lys og vokse pels men syns Gamblers pels så mer sjokolade enn svart ut.

Ja, Gambler har mye rødt i pelsen sin nå - det er litt typisk for alderen, og lyset har nok noe av skylda, men det er ikke ønskelig med så mye rødt i pelsen, selv ikke i den alderen. Jeg tror dog det vil forsvinne når han skifter til voksenpels, men sjansen for at han blir grå-svart som sin far er definitivt tilstede (de blir gjerne det de med mye rødt i det sorte).

Skrevet

Lekre! Willy kan sakene sine altså :)

Synes disse fargesakene høres innmari komplisert ut. Kan bli slik og slik liksom.

Glad jeg har en rase som fødes med en farge den beholder slik den er hele livet :ahappy:

Men fargene på de alle var jo stilige nevertheless da! (Jeg aner ikke hva som er ønskelig eller ikke, men de var jo flotte!)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
    • Fine puddelen som var min, for å få litt farge inn her 💚
    • Det er sikkert mer enn nok folk som stiller slike spørsmål, men den som intet våger intet vinner 😇 Jeg skal i løpet av de neste par årene få meg en ny hund, men sitter veldig fast når det kommer til valg av rase.. tidligere har jeg hatt Cardigan Welsh Corgi (fikk henne da hun var nesten 10, så ikke full erfaring her) og Storpuddel fra en oppdretter jeg ikke var helt fornøyd med (jeg ba om en rolig og stabil hund jeg kanskje kunne bruke som besøksvenn, fikk en stresset type som hun ville jeg skulle bruke til agility. Da det viste seg at jeg ikke kunne tilby ham en rik nok hverdag som enslig person i leilighet var hennes råd "legg ham ut på Finn). Jeg har noen ønsker til hund:  * Ikke en utpreget varsler. Vi blir to som er relativt sensitiv for lyd, så mye piping og bjeffing inne orker vi ikke.  * Lettrent hund som jeg kan trene lydighet med. Storkoste meg med puddelen og han ga meg mye suksess og mestring, dette vil jeg ha mer av.  * Stabil mentalitet med mulighet til å sitte i ro ute. Dette hadde ikke puddelen. Han er nå snart 6 år gammel og i nytt hjem, men kan fremdeles ikke stå i ro ute uten å få meltdown. Inne var han helt nydelig.  * Energi til trening, men tåler noen dager innimellom med mindre aktivitet. * Ok størrelse, helst rundt medium/"normal" størrelse et sted. Ønsker lydighet og kanskje sykling innimellom, men ikke så stor at den ikke kan være med overalt ellers (som ut i kajakk, kanskje). * Mulighet for å bo med katt uten at det skal være en reell risiko for at jaktinstinkt tar over.. Har vurdert å gå over til tispe etter dramaet med puddelen. Det virket som det slettes ikke var uvanlig med disse litt høyspente guttene som endte opp med å omplasseres fordi de ble "for mye" og jeg har ikke lyst til å gi gjennom det igjen. Har vurdert puddeltispe, feks. Corgien min elsket jeg, men de beina var utrolig upraktisk innimellom..
    • Ingen av dem. Oslo Hundeskole har veldig mange instruktører, og de velger selv metode. Det betyr at du ikke vet på forhånd om de bruker straff og gammeldagse metoder eller 100% positivt med bare belønning. Norges Hundeskole har jeg ikke noen nyere erfaring eller kunnskap med. De har pleid å være helt ok, men også hatt bruk av straff og korreksjon. Hvis du er på den siden av byen kan jeg anbefale Smarthund som har kurs på Fornebu, eller Din Beste Venn på Høvik. De har flinke instruktører og bruker bare positive metoder.
    • Heisann!  Vi venter på valp og jeg har veldig lyst til å gå valpekurs (potensielt også flere kurs) - vi holder til på Østlandet, like utenfor Oslo. Av de som dukker opp når jeg googler er Oslo Hundeskole og Norges Hundeskole. Begge har avdelinger ved Asker og Bærum som er det som blir mest aktuelt for vår del. Vil noen komme med tips til hvilken vi bør velge? Har du personlig erfaring eller preferanser? 😊 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...