Gå til innhold
Hundesonen.no

Å være avlshannhund

Siri

Recommended Posts

• Svar 308
  • Created
  • Siste svar

Så artig! Lykke til, håper det blir fine valper her også! Nydelige valper han har laget :P Venter selv spent på neste helg hvor Marco skal få prøve seg! Litt skummelt synes jeg, håper han finner ut av det :getlost: Tispa ville ikke ha den hannhunden hun var tiltenkt på forrige løpetid, men ble parret med en annen hannhund men det ble ikke noe valper da så da håper jeg at Marco får det til, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig! Lykke til, håper det blir fine valper her også! Nydelige valper han har laget :P Venter selv spent på neste helg hvor Marco skal få prøve seg! Litt skummelt synes jeg, håper han finner ut av det :P Tispa ville ikke ha den hannhunden hun var tiltenkt på forrige løpetid, men ble parret med en annen hannhund men det ble ikke noe valper da så da håper jeg at Marco får det til, hehe.

Spennende:) regner med Marco får sin egen skrytetråd :getlost: Hvilken farger er det på tispa??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig! Lykke til, håper det blir fine valper her også! Nydelige valper han har laget :P Venter selv spent på neste helg hvor Marco skal få prøve seg! Litt skummelt synes jeg, håper han finner ut av det :P Tispa ville ikke ha den hannhunden hun var tiltenkt på forrige løpetid, men ble parret med en annen hannhund men det ble ikke noe valper da så da håper jeg at Marco får det til, hehe.

Så spennende at Marco skal få slippe til også :getlost:. Jeg hadde jo stor prestasjonsangst på vegne av Willy, men jeg trengte visst ikke å bekymre meg. Han fikset det selv han *ler*. Krysser fingrene for at Marco fikser biffen :P. Og ja - han må jo få sin egen tråd, han også :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de to første valpene reist til sitt nye hjem - den fawne hannhunden og en av de sorte hannvalpene. Tilbakemeldingene har vært gode heldigvis - valpene fant seg fint tilrette den første natta :).

Før avreise har de jo fått vært med på litt annet enn å bare sitte i "valpekassen" også - her er de på besøk i stallen :).

G%20og%20W%20valper%207%20til%208%20uker%20014.JPG

G%20og%20W%20valper%207%20til%208%20uker%20047.JPG

G%20og%20W%20valper%207%20til%208%20uker%20054.JPG

G%20og%20W%20valper%207%20til%208%20uker%20056.JPG

G%20og%20W%20valper%207%20til%208%20uker%20070.JPG

G%20og%20W%20valper%207%20til%208%20uker%20072.JPG

G%20og%20W%20valper%207%20til%208%20uker%20083.JPG

Alle bilene er egenhendig stjålet fra kennel Top Wesselton:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Lite oppdateringer her i det siste, men nå nærmer det seg altså fødsel for Willys andre valpekull, og i dag har oppdretter vært på røntgen med mamma'n for å få en litt bedre oversikt over hva som rører seg inni magen.

Der kunne de se iallefall minst 6 valper - og det er jo helt perfekt kullstørrelse :D. Termin er den 18. mai, så nå er valpekasse innviet og alt er klappet og klart til et nytt Willykull :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, disse Willybarna var ikke på Orre vel? Så en haug med briardvalper der, men fikk meg liksom ikke til å gå bort og spørre :blink:

Spennende med nye valper! 6 er jo et helt fint antall :lol:

Det kan godt hende de var der noen av dem ja - oppdretteren var der iallefall og stilte amerikansk cocker :). Hvordan så de ut ??? Har jo bare sett ett bilde av en av dem nå etter at de ble levert.... :P.

Jepp - 6 er et perfekt antall egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende de var der noen av dem ja - oppdretteren var der iallefall og stilte amerikansk cocker :). Hvordan så de ut ??? Har jo bare sett ett bilde av en av dem nå etter at de ble levert.... :blink:.

Jepp - 6 er et perfekt antall egentlig :lol:

Det var sikkert dem, er ikke sååå mange briardoppdrettere på den kanten vel? Og heller ikke sååå mange valper på den alderen? Hvordan de så ut, vel, små og hårete? :P Jeg aner jo ikke hvordan de skal se ut på den alderen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert dem, er ikke sååå mange briardoppdrettere på den kanten vel? Og heller ikke sååå mange valper på den alderen? Hvordan de så ut, vel, små og hårete? :lol: Jeg aner jo ikke hvordan de skal se ut på den alderen :blink:

Nei, det er ikke mange oppdrettere der borte, og ihvertfall ikke med valper på den alderen.... Hehehhehe... de skal vel i grunnen se små og hårete ut *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke mange oppdrettere der borte, og ihvertfall ikke med valper på den alderen.... Hehehhehe... de skal vel i grunnen se små og hårete ut *ler*.

Det var sikkert Willybarn da, og da var de sikkert skikkelig bra siden de var små og hårete :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy ser ut som en flott gutt! :-) Det var veldig hyggelig å hilse på dere :ahappy: Lykke til med valpisser!

Tusen takk for det :whistle:. Og takk det samme - artig å endelig få hilse på !!

Og nå er det hele i gang! Første valp i Willys andre kull er nå født - en sort hannhund :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Willersen brått blitt pappa til 6 nye småttiser som skal terrorisere oppdretter og sine nye eiere *flir*.

Willy og Lotta fikk nok ikke helt med seg hva vi EGENTLIG bestilte av farger og kjønn... Resultatet ble til slutt 3 sorte hannhunder, 2 fawne hannhunder og 1 sort tispe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...