Gå til innhold
Hundesonen.no

Trodde aldri jeg skulle få skrive dette...


Hundepsyk

Recommended Posts

6. januar henter jeg en Chinese Crested Powder Puff tispevalp!

Endelig er det MIN tur! :)

Menne.... folkens? var det ikke en "Utstyr/ting man trenger i hus før valpen kommer"-tråd stiftet fast øverst her en gang i tida?

Mulig jeg roter nå...

Det er så mye man må huske!

-Valpesikre leiligheta.

- Forsikring

- Mat

- Leker

- Matskål, vannskål

- Bur og muligens trekk til buret

- Liten madrass i buret

- Flere leker

- Halsbånd/sele

- Klotang

- Diverse børster og kammer

- Bein

- Førstehjelpsutstyr/medisinskap til hund.

- Evnen til å sovne når jeg har mulighet til det (check! Hehe..)

Bilde tilslutt:

Frya2ukergammel.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig :) I tillegg til det du allerede har skrevet opp ville jeg hatt et underlag til vann/mat skålene og egne hundehåndklær, hvis valpen leker seg i for eksempel hestemøkk er det litt greit å ha egne håndklær.

JA!

Clas Ohlson, here I come!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hærlig liten sak :)

Hundeseng om du ikke vil ha buret i stuen etc.

Bilbur (eventuelt et kombi bil/innebur om buret du har skrevet opp kun er påtenkt som innebur) :)

Noen tyggesaker, så slipper du kanskje pågnagde ben og stoler osv :P (obs ikke gi tyggeben når valpen er alene, man vet ikke hva som kan skje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med lite vidunder! :) hvilket oppdrett?

spennende om hun forblir sort da :P De forandrer jo noen ganger endel farge :)

Glemte helt å spørre; Hvilken oppdretter kommer hun fra?

Hun kommer fra Kennel Sabriella i Nordland:)

Hun blir nok sort ja, kullet er 4 uker i dag!

mushi: joda, har fått tips fra oppdretter angående klippemaskin og sjampo.

Takk takk alle sammen!:P Håper ventetiden går kjapt unna, men tviler sterkt, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeseng eller Ludde eller et godt hundeteppe, ville jeg nok kjøpt framfor bur. Buret er til bilen, ikke sant?

Både ja og nei. Hadde tenkt til å ha buret stående i stua sånn at valpen kan bli vant til det og se på det som sitt trygge sted når den vil være i fred. Så kan jeg ta med hundens trygge hule når vi skal reise vekk, etc.

Skal i tillegg kjøpe teppe og pute til soveplassen inne på soverommet :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei. Hadde tenkt til å ha buret stående i stua sånn at valpen kan bli vant til det og se på det som sitt trygge sted når den vil være i fred. Så kan jeg ta med hundens trygge hule når vi skal reise vekk, etc.

Skal i tillegg kjøpe teppe og pute til soveplassen inne på soverommet :hmm:

Lykke til med at valpen ikke skal ligge i senga :hmm: Her holdt jeg ut en uke med så og si null søvn på oss begge, før hun fikk komme i senga :D Når hun ble litt større gikk det fint ann å få henne til å sove i kurven, men hun kommer fortsatt opp noen dager i uka for å kose ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med at valpen ikke skal ligge i senga ;) Her holdt jeg ut en uke med så og si null søvn på oss begge, før hun fikk komme i senga :D Når hun ble litt større gikk det fint ann å få henne til å sove i kurven, men hun kommer fortsatt opp noen dager i uka for å kose :wub:

:D Jeg mistenker at det kommer til å skje hos meg også! Nå er jo jeg singel, men håper jo det finnes en tulling der ute som kunne tenke seg å sove i samme seng som meg permanent, og når den tid kommer er det jo ikke så sikkert at hverken han eller jeg vil ha hunden i senga :D

Soveplassen er forøvrig i natbordhylla mi!;) Nattbordet har bare en skuff og en hylle nederst, så jeg tenkte å bare legge en pute eller et teppe inn der sammen med noe kosedyr og se om valpen tar i på det. Wish me luck! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...