Gå til innhold
Hundesonen.no

New Moon


jeanette-k

Recommended Posts

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Var å så den natt til fredag. Filmen var vel omtrent som forventet, helt ok, en del feil og mangler men det var bare å vente. Så terningkast 4 kanskje.

Men jeg jeg den eneste som reagerer på hvor ekstremt dårlig kirsten stewart spiller? Er det mulig å være så lite troverdig?? Jeg hadde lyst til å le når hun tusla rundt i skogen og mumla "edward". Og det "fallet"?? Oi, nå datt jeg overende liksom. Ingen desperasjon, ingen troverdighet. Ikke en pokkers tåre, hun ser ikke på langt nær så j*vlig ut som hun burde i "koma" perioden. De får ikke frem hvor fælt bella hadde det overhodet. Hu som spiller bella er mer opptatt av å lage rare grimaser enn å få frem noen sjel i karakteren sin.

Noe jeg også reagerte på var at bella og edward var sure gjennom hele filmen, selv når ting var bra. Ingen humor, ingen ordentlige smil og ingen av dem hadde glimt i øyet. De virka som to deprimerte suisidale tennåringer hele filmen gjennom begge to.

Når det er sagt så var Jacob fantastisk. Og jeg er veldig fornøyd med han de har fått til å spille Aro. Prikk lik han jeg hadde forestillt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å så den natt til fredag. Filmen var vel omtrent som forventet, helt ok, en del feil og mangler men det var bare å vente. Så terningkast 4 kanskje.

Men jeg jeg den eneste som reagerer på hvor ekstremt dårlig kirsten stewart spiller? Er det mulig å være så lite troverdig?? Jeg hadde lyst til å le når hun tusla rundt i skogen og mumla "edward". Og det "fallet"?? Oi, nå datt jeg overende liksom. Ingen desperasjon, ingen troverdighet. Ikke en pokkers tåre, hun ser ikke på langt nær så j*vlig ut som hun burde i "koma" perioden. De får ikke frem hvor fælt bella hadde det overhodet. Hu som spiller bella er mer opptatt av å lage rare grimaser enn å få frem noen sjel i karakteren sin.

Noe jeg også reagerte på var at bella og edward var sure gjennom hele filmen, selv når ting var bra. Ingen humor, ingen ordentlige smil og ingen av dem hadde glimt i øyet. De virka som to deprimerte suisidale tennåringer hele filmen gjennom begge to.

Når det er sagt så var Jacob fantastisk. Og jeg er veldig fornøyd med han de har fått til å spille Aro. Prikk lik han jeg hadde forestillt meg.

Amen til det jeg uthevet.

Men jeg ser ikke hvordan Kirsten spiller så sinnsykt dårlig. Jeg kjente meg godt igjen, på flere måter, når hun var så forferdelig deppa.. Og jeg fikk nesten tårer i øynene av de hyle-sekvensene hennes når hun hadde mareritt. Skikkelig flashback ble det for meg.

Hele personen minner meg litt for mye om meg selv til tider :) Men det jeg mente å si, var at jeg tror bare de prøver å gjøre henne spesiell.. Noe annet enn f.eks hun venninna hun dro på kino sammen med.

Bella er fjern og rar i mine øyne, men så har jeg jo ikke lest bøkene da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ser ikke alle 17åringer slik ut? Sukk..

post-272-12589773280538.jpg

Det bildet der er jo fake, da.. :) Det var en på deviantart som lagde det for ganske lenge siden.. :)

Dette derimot.. er et bilde fra filmen *sikle*

tumblr_krfskgCyRt1qzimwlo3_r1_500.jpg

*han ser trist ut, dakar.. "dumper" Bella/K og greier :'[*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet der er jo fake, da.. :) Det var en på deviantart som lagde det for ganske lenge siden.. :)

Dette derimot.. er et bilde fra filmen *sikle*

tumblr_krfskgCyRt1qzimwlo3_r1_500.jpg

*han ser trist ut, dakar.. "dumper" Bella/K og greier :'[*

Nuvel.... han så jo ikke så mye verre ut på dette bildet da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg jeg den eneste som reagerer på hvor ekstremt dårlig kirsten stewart spiller? Er det mulig å være så lite troverdig?? Jeg hadde lyst til å le når hun tusla rundt i skogen og mumla "edward". Og det "fallet"?? Oi, nå datt jeg overende liksom. Ingen desperasjon, ingen troverdighet. Ikke en pokkers tåre, hun ser ikke på langt nær så j*vlig ut som hun burde i "koma" perioden. De får ikke frem hvor fælt bella hadde det overhodet. Hu som spiller bella er mer opptatt av å lage rare grimaser enn å få frem noen sjel i karakteren sin.

Noe jeg også reagerte på var at bella og edward var sure gjennom hele filmen, selv når ting var bra. Ingen humor, ingen ordentlige smil og ingen av dem hadde glimt i øyet. De virka som to deprimerte suisidale tennåringer hele filmen gjennom begge to.

Når det er sagt så var Jacob fantastisk. Og jeg er veldig fornøyd med han de har fått til å spille Aro. Prikk lik han jeg hadde forestillt meg.

*bøyer seg i støvet* :)

Akkurat det jeg også mener men ikke får sagt :)

Kirsten spiller så dårlig at jeg ble nesten flau på hennes vegne iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra VG i dag:

Nå er lista lagt, og det er bare å glede seg til premieren på den tredje filmen, «Twilight - Eclipse», som er allerede 30. juni neste år, sier han.

*skrive inn i kalender og sette av feriedag* (må bare kjøpe ny kalender)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Pattison er perfekt som Edward. Han sier det jo selv, at han bare er pen fra visse vinkler, men han har den xfaktoren som gjør ham litt overjordisk og spesiell, jeg synes ikke en mannlig "Kjedelig" modell hadde gjort seg i den rollen. Også synes jeg han fanger Edward veldig bra, jeg pleier å lage egne figurer i hodet når jeg leser bøker, men han her ER faktisk Edward, for meg iallefall. God skuespiller er han, virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dere som sier at Kristen spiller dårlig, jeg synes hun spiller veldig bra. Troverdig og gjennomført, litt awkward (som Bella skal være), og jeg synes hun får frem følelsen av fullstendig avhengighet av Edward som hun skal ha, veldig bra. Renee beskriver det jo som at hun hele tiden orienterer seg etter hvor Edward er i rommet, og jeg synes hun får det veldig frem. I tillegg synes jeg jo Robert Pattinson er en helt perfekt Edward, han skal ha kinnbein og kjeve av en annen verden, og det har han. Dessuten synes jeg absolutt det er kjærlighet og kjemi mellom dem på lerretet. Jeg er strålende fornøyd med skuespillerne jeg! Vel, bortsett fra han som spiller Felix kanskje, men det er jo tross alt ikke en så stor rolle at det ødelegger så fryktelig mye :) Synes kanskje også resten av ulvegjengen burde vært litt mer bulkete, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dere som sier at Kristen spiller dårlig, jeg synes hun spiller veldig bra. Troverdig og gjennomført, litt awkward (som Bella skal være), og jeg synes hun får frem følelsen av fullstendig avhengighet av Edward som hun skal ha, veldig bra. Renee beskriver det jo som at hun hele tiden orienterer seg etter hvor Edward er i rommet, og jeg synes hun får det veldig frem. I tillegg synes jeg jo Robert Pattinson er en helt perfekt Edward, han skal ha kinnbein og kjeve av en annen verden, og det har han. Dessuten synes jeg absolutt det er kjærlighet og kjemi mellom dem på lerretet. Jeg er strålende fornøyd med skuespillerne jeg! Vel, bortsett fra han som spiller Felix kanskje, men det er jo tross alt ikke en så stor rolle at det ødelegger så fryktelig mye :) Synes kanskje også resten av ulvegjengen burde vært litt mer bulkete, men.

Ååå jeg er helt enig! Wee, noen som er enig med meg :)

Syns også hun virker fjern og sårbar, og avhengig.. Og når han drar syns jeg ikke hun spiller dårlig, jeg syns hun virker helt sønderknust! :D Og da blir jeg også sønderknust *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å så den natt til fredag. Filmen var vel omtrent som forventet, helt ok, en del feil og mangler men det var bare å vente. Så terningkast 4 kanskje.

Men jeg jeg den eneste som reagerer på hvor ekstremt dårlig kirsten stewart spiller? Er det mulig å være så lite troverdig?? Jeg hadde lyst til å le når hun tusla rundt i skogen og mumla "edward". Og det "fallet"?? Oi, nå datt jeg overende liksom. Ingen desperasjon, ingen troverdighet. Ikke en pokkers tåre, hun ser ikke på langt nær så j*vlig ut som hun burde i "koma" perioden. De får ikke frem hvor fælt bella hadde det overhodet. Hu som spiller bella er mer opptatt av å lage rare grimaser enn å få frem noen sjel i karakteren sin.

Jeg skjønner ikke dere som sier at Kristen spiller dårlig, jeg synes hun spiller veldig bra. Troverdig og gjennomført, litt awkward (som Bella skal være), og jeg synes hun får frem følelsen av fullstendig avhengighet av Edward som hun skal ha, veldig bra. Renee beskriver det jo som at hun hele tiden orienterer seg etter hvor Edward er i rommet, og jeg synes hun får det veldig frem. I tillegg synes jeg jo Robert Pattinson er en helt perfekt Edward, han skal ha kinnbein og kjeve av en annen verden, og det har han. Dessuten synes jeg absolutt det er kjærlighet og kjemi mellom dem på lerretet. Jeg er strålende fornøyd med skuespillerne jeg! Vel, bortsett fra han som spiller Felix kanskje, men det er jo tross alt ikke en så stor rolle at det ødelegger så fryktelig mye :) Synes kanskje også resten av ulvegjengen burde vært litt mer bulkete, men.

Jeg syns ikke Kristen spiller spesiellt bra heller. Greit nok at Bella skal være litt awkward, men Kristen fremstiller henne bare rart. Men syns hun er mye bedre i New Moon en i Twilight. Litt mer varierte ansiksuttrykk i denne filmen enn i den forge der hun hadde det samme ansiktsuttrykket i hele filmen (det hun også bruker i andre filmer jeg har sett med henne). Håper bare denne utvikklingen fortsetter og at hun fremstiller Bella enda bedre i Eclipse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dere som sier at Kristen spiller dårlig, jeg synes hun spiller veldig bra. Troverdig og gjennomført, litt awkward (som Bella skal være), og jeg synes hun får frem følelsen av fullstendig avhengighet av Edward som hun skal ha, veldig bra. Renee beskriver det jo som at hun hele tiden orienterer seg etter hvor Edward er i rommet, og jeg synes hun får det veldig frem. I tillegg synes jeg jo Robert Pattinson er en helt perfekt Edward, han skal ha kinnbein og kjeve av en annen verden, og det har han. Dessuten synes jeg absolutt det er kjærlighet og kjemi mellom dem på lerretet. Jeg er strålende fornøyd med skuespillerne jeg! Vel, bortsett fra han som spiller Felix kanskje, men det er jo tross alt ikke en så stor rolle at det ødelegger så fryktelig mye :) Synes kanskje også resten av ulvegjengen burde vært litt mer bulkete, men.

Ååå jeg er helt enig! Wee, noen som er enig med meg :(

Syns også hun virker fjern og sårbar, og avhengig.. Og når han drar syns jeg ikke hun spiller dårlig, jeg syns hun virker helt sønderknust! :) Og da blir jeg også sønderknust *ler*

Enig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Pattison er perfekt som Edward. Han sier det jo selv, at han bare er pen fra visse vinkler, men han har den xfaktoren som gjør ham litt overjordisk og spesiell, jeg synes ikke en mannlig "Kjedelig" modell hadde gjort seg i den rollen. Også synes jeg han fanger Edward veldig bra, jeg pleier å lage egne figurer i hodet når jeg leser bøker, men han her ER faktisk Edward, for meg iallefall. God skuespiller er han, virkelig.

Enig i at han er flink skuespiller, men jeg syns han kunne vært en smuuule penere :)

Jeg skjønner ikke dere som sier at Kristen spiller dårlig, jeg synes hun spiller veldig bra. Troverdig og gjennomført, litt awkward (som Bella skal være), og jeg synes hun får frem følelsen av fullstendig avhengighet av Edward som hun skal ha, veldig bra. Renee beskriver det jo som at hun hele tiden orienterer seg etter hvor Edward er i rommet, og jeg synes hun får det veldig frem. I tillegg synes jeg jo Robert Pattinson er en helt perfekt Edward, han skal ha kinnbein og kjeve av en annen verden, og det har han. Dessuten synes jeg absolutt det er kjærlighet og kjemi mellom dem på lerretet. Jeg er strålende fornøyd med skuespillerne jeg! Vel, bortsett fra han som spiller Felix kanskje, men det er jo tross alt ikke en så stor rolle at det ødelegger så fryktelig mye :) Synes kanskje også resten av ulvegjengen burde vært litt mer bulkete, men.

Halo? I Twilight så det jo bare ut som om hun glemte replikkene da hun egentlig skulle være betatt av hans fantastiske utseende! Jeg ble veldig skuffet da jeg satt i salen og ikke følte en ting mellom de to..

Men Kristen er blitt bedre i denne filmen! Men mangel på kjemi får det til å bli litt dårlig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at han er flink skuespiller, men jeg syns han kunne vært en smuuule penere :)

Halo? I Twilight så det jo bare ut som om hun glemte replikkene da hun egentlig skulle være betatt av hans fantastiske utseende! Jeg ble veldig skuffet da jeg satt i salen og ikke følte en ting mellom de to..

Men Kristen er blitt bedre i denne filmen! Men mangel på kjemi får det til å bli litt dårlig igjen.

Uenig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes hvertfall at New Moon er 10 x bedre enn Twilight :D Jeg synes Hardwick fulgte sine egne lille tips, og gjorde filmen til noe helt annet enn boka.. Wietz derimot - har holdt seg så close til boka som mulig :) + at jeg er litt sur på Hardwick siden hu ikke lot Taylor være med på det commenting-greiene til filmen.. Jeg misliker den dama... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå jeg er helt enig! Wee, noen som er enig med meg :rolleyes2:

Syns også hun virker fjern og sårbar, og avhengig.. Og når han drar syns jeg ikke hun spiller dårlig, jeg syns hun virker helt sønderknust! :icon_redface: Og da blir jeg også sønderknust *ler*

Jeg er enig med deg jeg og :icon_redface:

Syns filmen var bra jeg, til å være film av en bok jeg har lest. Kort og godt :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett filmen ja og jeg likte den veldig godt! Faktisk mye bedre enn Twilight som er en film jeg ikke er så veldig begeistra for. Kristen synes jeg er en super skuespiller og jeg synes hun har vokst enda mer inn i rollen sin nå. Kjemien mellom henne og Taylor på skjermen er akkurat som jeg har sett for meg Jacob/Bella sitt forhold så jeg er knallfornøyd med det! Robert skuffa meg litt i denne filmen i grunn, jeg synes han var bedre i forrige film. Selv om jeg er Team Jacob så skulle jeg virkelig ønsket at det var noen andre som hadde fått rollen som Edward.. Men så er vel jeg en av veldig få som synes han er kjedelig og platt..

Og jeg lo mye under filmen og det er positivt! Synes at animasjonen var bra! Ble aller mest positivt overrasket over Taylor faktisk! Synes han var knallflink og ikke minst *kremt* like hot som "min" Jacob. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra New Moon og siden jeg var signert med lavt antall av 14-åringer under filmvisningen befinner jeg meg i lykkeland. Etter at film en ga meg frysninger, brekninger, mareritt og nesten ødela hele fortellingen for meg reddet numemr to det hele fint inn igjen.

At fargene var normale gjorde ekstremt mye for akkurat det, men atskillig bedre skuespillerpresentasjoner, bedre klipping, bedre musikkvalg, mer følelser (se det Edward kan jo faktisk smile og se lykkelig ut når han er med Bellla.. merkelig det der:P) og ikke minst en del morsomme greier her og der. Lo og gledet meg om hverandre. Synes Wietz har gjort en svært god klippe jobb med å forkorte en lang bokhistorie ned i enn underholdene spillefilm. Alt i alt er jeg svært lykkelig for byttet! he he

Aro så kanskje ikke helt ut som jeg ahdde forestilt meg han, men for en fantastisk perfekt personlighet! HURRA! Ellers er jeg ekstremt fornøyd med caius da han så akkurat ut som min Caius, minus at min har helt hvitt hår nesten da:P Jake er digg å se på og gjør en meget god karakter.

Kristen synes jeg spiller veldig mye bedre i denne filmen. Enig i at hun var død og kjedelig i første, men i denne kom hun tilbake som den Kristen jeg har sett før og synes hun var veldig flink. Pattison synes jeg fortsatt er ganske kjedelig, men han er også bedre enn første filmen. En del av hans prestasjoner blir nok ødelagt litt for min del pga de døde øynene han får av linsene. Men mimikk og følelser var bedre i denne filmen enn første. Men så var jo første igjen så elendig at den egentlig ikke kan sammenlignes med New Moon.

Jeg stemmer for remake av Twilight ført i pennen av mr. Wietz. De har sikkert opptakene liggende i ett eller annet arkiv.... og da er det jo bare litt klipping igjen før de kan gi ut twilight i samme dvd-boks som new moon (og de andre som jeg håper Wietz også står for og gjennomfører like bra). Per i dag hører ikke disse to hjemme i samme serie...

Fornøyd med New Moon, sammenlignet med Twilight får den 10 i terningkast. Sammenlignet med å skulle være en filmatisering av boken får den 5:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så filmen for noen dager siden, og ble veldig positivt overasket :P Lo godt og gråt om hverandre :D (lett bevegelig?) Synes alle spilte bedre i denne, og spesielt positivt overrasket over Taylor. Noe som ikke er bra, jeg heier jo på Edward, ikke Jacob. Måtte nesten sitte å minne meg selv på det gjennom filmen.. MEN, hva skjedde med slutten?? Den er jo helt feil :D Irriterer meg veldig over den, så forklaring please?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...