Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan foretrekker du hjemmesiden?

Wanderlust

Hjemmesideoppbygning  

45 stemmer

1. 1.

• Scroll i siden?
      9
    • Hele siden med scroll?
      36

Recommended Posts

Skrevet
Du har jo egentlig litt rett i det, men ser man på det så er jo alle de fineste sidene relativt like og det tenker jeg at betyr at det oppsettet er mest appelerende til leseren.

Hmm.. hvordan forklare? :innocent: Når siden består av en ramme med banner øverst, og dette banneret har en farge som går igjen på resten av siden, og inneholder også et par bilder av hundene, og de "standard" linkene "alle" har, så synes jeg det blir litt kjedelig. Hva med å heller ha menyen på siden i stedet for øverst? Eller hva med å ikke ha en "ren" farge som bakgrunn, men noe med litt mer liv i? Eller.. Jeg vet ikke, jeg bare føler mange av disse sidene er masseproduserte, og jeg synes de ser litt kjipe ut. Det var grunnen til at jeg valgte å ikke gå til det steget å lære meg slikt, fordi jeg skjønner jo at det er enkelt og lettvindt (og slik må det jo nødvendigvis bli i begynnelsen), men det ser jo heller ikke ut som om de som har satt seg litt mer inn i det og kommet litt lenger, har noen store forskjeller på siden sin i forhold til de som er flinke.. Det virker som om det eneste man kan forandre på da, er fargene.. sånn i hovedsak. Jeg liker å forandre på mer enn det, og jeg vil siden min skal ha potensiale til å se mer "proff" ut enn hjemmesnekra, og jeg vil ha den litt ulik alle andres sider, og derfor har jeg valgt som jeg har. :whistle: Men det er ikke sånn at jeg ikke gidder besøke en side bare fordi den ser slik ut altså! Og det er flere som klarer å utnytte det designet bedre enn andre, og gjøre siden spennende! :wub:

Skrevet

he he, du har jo rett i at de bli rlike og om man ikke er flink med bilder og slikt kan de vel fort bli kjedelige også. Selv har jeg vel en ganske standardside i forhold til oppsett. Menyen er på toppen rett og slett fordi jeg synes det er mest ryddig, men det blir sikkert litt smak og behag. Og duse farge/ farger som passer godt overens synes jeg er penest. men det blir igjen litt smak og behag

Skrevet

Jeg har prøvd litt forskjellig egentlig, men liker personlig meny på toppen best. Med en meny på siden syns jeg fort siden kan bli for smal (spørs helt hvilken oppløsning man lager siden ut ifra). Og jeg liker en helt enkel side, da for mange sider blir fort "for mye" (den ser ikke proff ut av den grunn) og rotete menyer.

Neste side blir en side med scroll på hele siden, også får jeg prøve ut og smake litt på det.

Skrevet
he he, du har jo rett i at de bli rlike og om man ikke er flink med bilder og slikt kan de vel fort bli kjedelige også. Selv har jeg vel en ganske standardside i forhold til oppsett. Menyen er på toppen rett og slett fordi jeg synes det er mest ryddig, men det blir sikkert litt smak og behag. Og duse farge/ farger som passer godt overens synes jeg er penest. men det blir igjen litt smak og behag

Jeg har tenkt litt, og jeg tror også at noe av det som gjør at jeg ikke blir 100% komfortabel med den type sider, er at de ofte ikke går over hele bredden på skjermen, om du skjønner hva jeg mener? Ofte er det bare en liten avlang boks på midten av skjermen og masse scrolling.

Men nå må verken du eller andre ta dette som noen stor "kritikk" og "slakt" av eventuelle hjemmesider altså, det er bare min personlige mening. :innocent: Jeg synes forresten ikke siden din havner i den kategorien i det hele tatt, selv om den kanskje kan ligne. Du har gjort veldig mye ut av siden din syns jeg, og jeg får ikke samme inntrykk når jeg besøker din side.

Skrevet

Synes ikke det er pent med scrolling "i" siden i det hele tatt. Det blir alt for trangt og er ikke fint designmessig. Det blir litt rotete liksom.. :)

Jeg liker både når menyen er øverst på siden og når den er på siden. Men synes det fort blir litt for statiskt og kjedelig når den er på toppen av siden.

Personlig så liker jeg også at siden/bloggen er lang og smal istedet for at den dekker hele skjermen. Da synes jeg det fort kan se litt dumt ut hvis man for eksempel skriver et par linjer og så er linjene "dratt" utover hele siden. Hvis noen skjønner hva jeg mener.. :)

Og man slipper å skrive en hel stil for at det skal se bra ut.. :D

Skrevet

Jeg har bare scroll av hele siden.. Føler dette er enklest, da jeg lager det i FP. Har ikke lært meg hvordan jeg lager skikkelig med slik frame ting, kanskje like greit :icon_redface:

Iallefall på min hjemmeside tror jeg det er best med scrolling av hele siden...

Tearani's hjemmeside

Skrevet

Jeg liker egentlig best meny i toppen og scrolling i siden, slik jeg har hatt min egen side veldig lenge. Men i det siste synes jeg det har blitt veldig mange her på forumet som har veldig lik min egen side, og det synes jeg er kjedelig. Så jeg har vurdert å lage noe annet, men det er jo en del arbeid med det.

Skrevet

Jeg liker egentlig best meny i toppen og scrolling i siden, slik jeg har hatt min egen side veldig lenge. Men i det siste synes jeg det har blitt veldig mange her på forumet som har veldig lik min egen side, og det synes jeg er kjedelig. Så jeg har vurdert å lage noe annet, men det er jo en del arbeid med det.

Vet jeg alt om :icon_redface: (jeg er vel en av de som har veldig lik som deg). Men nå driver jeg med en ny, men sånt tar tid. Syns liksom det er enklere med iframe og resten av sidene inni, men nå er jeg lei, og som du Belgerguri sier, er det mange som har denne typen (og alt blir fort likt). selvom det antageligvis blir mye likt som andre sider nå (min blir helt enkel fordi jeg syns noe annet blir rotete).

Skrevet

Jeg syns at scroll på hele siden fungerer best. De fleste profesjonelle webdesignere unngår iframes. En av grunnene er f.eks at det er veldig upraktisk i forhold til linking og til søkemotorer. Hvis jeg f.eks skal linke til Monicas hund Bocca, må jeg si: Gå til http://www.monicaen.com og klikk på Bocca i menyen. Eller jeg kan linke direkte til Boccas side http://www.monicaen.com/Bocca.htm, men da får jeg jo ikke med menyer og layout. Det samme ville skje om jeg fikk treff på Boccas side i en søkemotor.

Skrevet

Jeg syns at scroll på hele siden fungerer best. De fleste profesjonelle webdesignere unngår iframes. En av grunnene er f.eks at det er veldig upraktisk i forhold til linking og til søkemotorer. Hvis jeg f.eks skal linke til Monicas hund Bocca, må jeg si: Gå til http://www.monicaen.com og klikk på Bocca i menyen. Eller jeg kan linke direkte til Boccas side http://www.monicaen.com/Bocca.htm, men da får jeg jo ikke med menyer og layout. Det samme ville skje om jeg fikk treff på Boccas side i en søkemotor.

Det er et godt poeng, men har aldri tenkt at noen vil linke til en enkeltside på siden min. Men som sagt, nå blir dette endret. Må bare bli ferdig med siden, og så lage et nytt banner og litt sånne ting :icon_redface:

Skrevet

Det er et godt poeng, men har aldri tenkt at noen vil linke til en enkeltside på siden min. Men som sagt, nå blir dette endret. Må bare bli ferdig med siden, og så lage et nytt banner og litt sånne ting :icon_redface:

Da har jeg fått lagt det ut med et midlertidig banner, også får jeg se om jeg blir vandt til det :icon_redface:

Skrevet

Sikkert feil plass men Spør læl jeg : Hvordan får dere til sånn Teller på siden deres...

Fikk det til på den gamle siden jeg hadde men får ikke til det på den nye .. (Bruker nå one.com)

Skrevet

Å endre en hjemmeside til å ha scroll langs hele siden trenger ikke være vanskelig i det hele tatt. Man trenger bare å bruke noe som heter php include. :rolleyes2: Det er ganske likt iframes, bare enda bedre. :P Google det, så får dere opp mange nettsider om hvordan man gjør det. Eller hvis dere vil kan jeg lage en ny tråd og prøve å forklare det.

Skrevet
Sikkert feil plass men Spør læl jeg : Hvordan får dere til sånn Teller på siden deres...

Fikk det til på den gamle siden jeg hadde men får ikke til det på den nye .. (Bruker nå one.com)

Anita, du kan gå inn på Motigo og få webcounter der. Jeg har egentlig webcounter på min hjemmeside men den datt ut når jeg sist oppdaterte, så må få den inn igjen. Veldig enkelt å skaffe seg både gjestebok, webcounter og webstatistic der :rolleyes2:

Skrevet

Å endre en hjemmeside til å ha scroll langs hele siden trenger ikke være vanskelig i det hele tatt. Man trenger bare å bruke noe som heter php include. :rolleyes2: Det er ganske likt iframes, bare enda bedre. :P Google det, så får dere opp mange nettsider om hvordan man gjør det. Eller hvis dere vil kan jeg lage en ny tråd og prøve å forklare det.

Aha! Er det det jeg driver med ja! :P

Skrevet

Å endre en hjemmeside til å ha scroll langs hele siden trenger ikke være vanskelig i det hele tatt. Man trenger bare å bruke noe som heter php include. :D Det er ganske likt iframes, bare enda bedre. :D Google det, så får dere opp mange nettsider om hvordan man gjør det. Eller hvis dere vil kan jeg lage en ny tråd og prøve å forklare det.

Yes please, lag gjerne en ny tråd og prøv å forklar det :whistle:

Skrevet

Frames og scrolling inni en side er egentlig ganske fy-fy i webdesignverdenen. Jeg er enig, det ser penere ut og er mer brukervennlig med scrolling på hele siden. 

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...