Gå til innhold
Hundesonen.no

"ipovending"


minstemann

Recommended Posts

Jo, det der kaller jeg kverrulering! :ahappy:

*spent på en forvirrende fortsettelse*

Jammen... det var ikke meninga altså... Jeg ble forvirra sjøl jeg. Jeg trodde seriøst ikke den vendinga var tillatt når jeg ser dommere som trekker for det. Og jeg blir svett av uklare regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Jammen... det var ikke meninga altså... Jeg ble forvirra sjøl jeg. Jeg trodde seriøst ikke den vendinga var tillatt når jeg ser dommere som trekker for det. Og jeg blir svett av uklare regler.

De er ikke uklare, det står ikke noe om hvilke vendinger som er lov og ikke lov der *ler* Så der kan du faktisk snakke med dommer etter stevnet om de trekker for det. Be om å få se i reglementet rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ahappy: Er det også noe?? Men det går greit at Tulla bytter på å sette seg å å stå når jeg gjør holdt, ikke sant- også om det skjer på samme holdt? :D

*flire* Bare med fare for å forvirre deg enda mer - så skal man vel holde samme utgangsposisjon gjennom hele programmet? Altså har du stå som utgangstilling så skal holdtene være stå, har du sitt, så skal sitt være holdt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Er det også noe?? Men det går greit at Tulla bytter på å sette seg å å stå når jeg gjør holdt, ikke sant- også om det skjer på samme holdt? :D

Har aldri sett noen bruke stå som utgangsstilling, så måtte sjekke dette i reglementet. Fant dette:

Klasse I, II og III: Deltageren kan velge mellom to godkjente former for utgangsstilling; med hunden sittende ved førerens venstre ben, eller med hunden stående ved førerens venstre ben. Den samme utgangsstilling må benyttes

gjennom hele konkurransen. Før start må føreren gi dommeren beskjed dersom ekvipasjen benytter stå som utgangsstilling.

Så vet vi det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett noen bruke stå som utgangsstilling, så måtte sjekke dette i reglementet. Fant dette:

Klasse I, II og III: Deltageren kan velge mellom to godkjente former for utgangsstilling; med hunden sittende ved førerens venstre ben, eller med hunden stående ved førerens venstre ben. Den samme utgangsstilling må benyttes

gjennom hele konkurransen. Før start må føreren gi dommeren beskjed dersom ekvipasjen benytter stå som utgangsstilling.

Så vet vi det :ahappy:

Også utdyper jeg dette med rødt for Huldra sin skyld. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg forvirret nå... Men kom vi (ehh, DERE) frem til at hvilkensomhelst vending er lov i LP?

Og for å oppklare mitt enda mer forvirra hodet, var spørsmålet i begynnelsen egentlig om man har lov å ha hunden i innersving eller ikke, eller om den MÅ gå yttersving? (eller evnt motsatt vei av deg rundt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg forvirret nå... Men kom vi (ehh, DERE) frem til at hvilkensomhelst vending er lov i LP?

Og for å oppklare mitt enda mer forvirra hodet, var spørsmålet i begynnelsen egentlig om man har lov å ha hunden i innersving eller ikke, eller om den MÅ gå yttersving? (eller evnt motsatt vei av deg rundt?)

Jepp! Det var det vi kom frem til!

  • Du kan ha den yttersving, innersving eller motsatt. Er dommer'n teit så ber man å få se i reglementet ETTER programmet :ahappy:

  • Starter man med stå i utgangstilling, skal alt være stå i utgangstilling gjennom hele programmet.

  • Innsitt i front (sånn som i ipo) er lov til og med kl3. I elite er det derimot ikke lov (ikke spør om hvorfor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor i reglene står at dnne innsitten ikke er lov i elite??

Skal vi se: s14 i pdf reglene :ahappy: La meg klippe og lime

•Klasse I, II og III: Deltageren kan velge mellom to godkjente former for

utgangsstilling; med hunden sittende ved førerens venstre ben, eller med hunden

stående ved førerens venstre ben. Den samme utgangsstilling må benyttes

gjennom hele konkurransen. Før start må føreren gi dommeren beskjed dersom

ekvipasjen benytter stå som utgangsstilling.

Klasse Elite: Utgangsstilling er hunden sittende ved førers venstre ben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også utdyper jeg dette med rødt for Huldra sin skyld. :D

Jada jada! ;) Det var ment som en spøk, men jeg virker jo tydeligvis så lost innen LP-regler at det ikke oppfattes som noen spøk, haha..! :ahappy:

Og så takker vi og bukker for Margrethe som så snilt har delt sin (u?)kunnskap med oss, og gjort oss en smule mer eller mindre forvirret! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jada! :D Det var ment som en spøk, men jeg virker jo tydeligvis så lost innen LP-regler at det ikke oppfattes som noen spøk, haha..! :D

Og så takker vi og bukker for Margrethe som så snilt har delt sin (u?)kunnskap med oss, og gjort oss en smule mer eller mindre forvirret! :ahappy:

Når jeg klarer å delta på LP-stevner, så klarer du det også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å ha innsitt foran, men det er ingen fordel med det :D

Nå ble jeg glad. For da kan jeg trene det for å konkurrere her i USA, og i tillegg bruke det når vi konkurrerer hjemme i Norge. Jippi!

Drev nemlig og lurte veldig på hvordan jeg skulle klare å holde tunga rett i munnen der. Her skal nemlig hunden ha innsitt foran, og jeg er så svimete, at om jeg skulle trent inn begge deler, hadde jeg nok klart å rote det bra til i konkurranser. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så takker vi og bukker for Margrethe som så snilt har delt sin (u?)kunnskap med oss, og gjort oss en smule mer eller mindre forvirret! :D

*tuppe etter*

Det er lov å ha innsitt foran, men det er ingen fordel med det :ahappy:

Jadajada, noen må lese reglene sine... :D Ellers er jeg helt enig med deg, det er ingen fordel. Blir man ikke dømt for den biten fra sitt i front og rundt også? Det er vel noe av det første her i huset som skal bort når jeg er ferdig med BH i hvertfall. Da skal hun være så god å lære seg svenske sitten.

Men sånn egentlig, OM man nå gidder å lese reglene skikkelig (hvert ord), så er det slettes ikke så komplisert. Det blir ikke noe mer komplisert enn det man gjør det til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadajada, noen må lese reglene sine... :D Ellers er jeg helt enig med deg, det er ingen fordel. Blir man ikke dømt for den biten fra sitt i front og rundt også? Det er vel noe av det første her i huset som skal bort når jeg er ferdig med BH i hvertfall. Da skal hun være så god å lære seg svenske sitten.

Men sånn egentlig, OM man nå gidder å lese reglene skikkelig (hvert ord), så er det slettes ikke så komplisert. Det blir ikke noe mer komplisert enn det man gjør det til :ahappy:

Husk at du ikke trenger det i BH heller da ;) Du får kanskje trekk for det, men Cita har direkte innsitt og fikk allikevel fremragende i alt (men det er vel bare i innkalling man ser innsitten).

I lydighet blir man dømt for sitt i front og rundt også :D Jeg har hvertfall sett hunder med elendig innsitt i front som har fått trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du ikke trenger det i BH heller da :ahappy: Du får kanskje trekk for det, men Cita har direkte innsitt og fikk allikevel fremragende i alt (men det er vel bare i innkalling man ser innsitten).

I lydighet blir man dømt for sitt i front og rundt også :D Jeg har hvertfall sett hunder med elendig innsitt i front som har fått trekk.

Ja er jo bare innkallingen, så jeg stresser ikke så veldig med det der. Hun har ikke noen god sitt i front, så det skal bort bort bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jada! :whistle: Det var ment som en spøk, men jeg virker jo tydeligvis så lost innen LP-regler at det ikke oppfattes som noen spøk, haha..! :thumbsup:

Og så takker vi og bukker for Margrethe som så snilt har delt sin (u?)kunnskap med oss, og gjort oss en smule mer eller mindre forvirret! :innocent:

Haha! Jeg lurte faktisk på det der, men hadde ikke vært spesielt kult å spørre om du virkelig var seriøs, om du faktisk var det. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo allerede nevnt, men ja, den "IPO-vendingen" er absolutt lov ja :thumbsup:

Litt OT, men det er jo litt relatert til det som er nevnt allerede likevel; om man velger stående utgangsstilling, skal hunden da stå ved holdtene i fri ved fot/lineføring eller skal den sitte? Hodet mitt sier "sitt", men mulig jeg tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo allerede nevnt, men ja, den "IPO-vendingen" er absolutt lov ja :innocent:

Litt OT, men det er jo litt relatert til det som er nevnt allerede likevel; om man velger stående utgangsstilling, skal hunden da stå ved holdtene i fri ved fot/lineføring eller skal den sitte? Hodet mitt sier "sitt", men mulig jeg tar feil?

Stå :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...