Gå til innhold
Hundesonen.no

Uhm.. Treet dunka?

SoppenCamilla

Recommended Posts

Skrevet

Ja, altså.. Beklager at jeg ikke kom på en bedre emnetittel, men..

Jeg var på tur med hundene tidligere i dag. Vi går bl.a. gjennom en sånn barskog, typisk barskog, med masse stammer bare, sånn at hvis noen står helt stille inni der, så legger man ikke merke til de, fordi det er så mange stammer. Hundene går løse med langliner hengene etter. Vi går forbi et tre, det var et helt vanlig tre, bortsett fra at det dunka! Altså, det lagde bankelyder! Jeg trodde kanskje det var noe langlina til Baghera ble slept over, siden han gikk bortover, og langlina hans ble slept etter, over røttene på treet, men da det ikke var mere langline, så fortsatte bankingen! Jeg kikket jo (selvsagt) oppover stammen, og det var ikke noe som jeg kunne se, ihvertfall. Nemi la også merke til det her, og løp rundt treet for å se hva det var. Ho fant jo heller ikke noe, så ho ble frustrert og hoppa litt rundt. Det var ikke sånn hakkespettbanking, og det hørtes ut som om det kom innenfra treet. Da jeg tok på stammen, så vibrerte det ganske kraftig også. Treet så forresten ganske dødt ut, det var ikke noe særlig med nåler oppover på det.

Noen som vet hva som skjedde? :flowers:

Skrevet

Var vel noen som ville ut, troll eller monster eller sånn trenymfe, dryade tror jeg de heter? Hjalp du ikke vedkommende da? Eller det kunne vært en innelåst ekorn eller fengslet ugle eller fuktig treverk som bøyer seg eller maur eller noe annet..

Skrevet
Nei, ekkorn?

:flowers: Jentene mine ligger da virkelig her!

Men fra spøk til revolver. Nå som kulde grader kommer og går litt så kan sevjen "slå seg" inni treet. Da høres det ut om den smeller.

Skrevet
Det er terrorister som har fanget nordmenn inni trær!

That makes sense! Vi var på et jorde rett etterpå, som er rett ved siden av flyplassen, langs flystripa, også kom det en bil som kjørte saaaaakte (inne på flyplassområdet) og skikkelig glodde. Trodde sikkert jeg var terrorist. :flowers:

:whistle: Jentene mine ligger da virkelig her!

Men fra spøk til revolver. Nå som kulde grader kommer og går litt så kan sevjen "slå seg" inni treet. Da høres det ut om den smeller.

Hm. Kanskje det var det, da. Men det var bare ett tre, og det var ikke så høyt?

Shit! Jeg hadde blitt livredd! :ahappy:

Det var litt freaky! Jeg turte ikke ha handa på det så lenge. :D

Skrevet
Det var nok en bankeånd...

Hmf!

Var nok scratch fra istid som banket nøtta si, eller prøvde å få den løs fra sevja... :ahappy:

Hmf!

Camilla, nå må du slutte å se på skumle filmer med din gale fantasi. Først banker musene tilbake til deg, og nå trærne?! :rolleyes2:

HMF! PELL DEG HIT SÅ JEG KAN BEVISE DET!!1

Jeg er seriøs. :)

Guest Snusmumrikk
Skrevet

*kremt* var det ikke du som hørte banking i veggene også for litt sida?

Skrevet
*kremt* var det ikke du som hørte banking i veggene også for litt sida?

JO! Men det lurte jeg jo ikke på, det var jo musa. :rolleyes2: De hoppa sikkert ned fra langt oppe i veggen til langt nede i veggen da jeg banka = BANKING TILBAKE. Slemme soniser. :ahappy:

Skrevet

Kan nok være som noen andre sa her, sevjen som gjør det. Kan jo hende de andre trærne ikke har så mye sevje i seg, eller at de alt har dunket seg ferdig, eller noe slikt. Eller en litt "slow" hakkespett i toppen av treet. *flire*

Ellers så vet jeg faktisk ikke, og det hørtes ganske creepy ut!

Skrevet

Nå må dere slutte å mobbe Soppen. *hytte med neven* :ahappy:

Jeg hadde blitt livredd jeg, hvis et tre plutselig hadde begynt å dunke. :rolleyes2: Hadde sikkert løpt langt vekk.

Skrevet
Kan nok være som noen andre sa her, sevjen som gjør det. Kan jo hende de andre trærne ikke har så mye sevje i seg, eller at de alt har dunket seg ferdig, eller noe slikt. Eller en litt "slow" hakkespett i toppen av treet. *flire*

Ellers så vet jeg faktisk ikke, og det hørtes ganske creepy ut!

Hah, nei, jeg veit ikke. Jeg kommer jo sikkert ikke til å finne igjen det treet uansett. Eller, hvis jeg går samme veien så finner jeg det jo sikkert. Men hva er vits, jeg blir jo bare stempla som en gærning. :ahappy:

Nå må dere slutte å mobbe Soppen. *hytte med neven* :P

Jeg hadde blitt livredd jeg, hvis et tre plutselig hadde begynt å dunke. :rolleyes2: Hadde sikkert løpt langt vekk.

:)

Haha, det var som sagt litt freaky. Men så er jeg jo sinnsykt nysgjerrig og da, så jeg kunne jo ikke bare stikke uten å PRØVE å sjekke, ihvertfall.

Skrevet

Også holdt jeg på å glemme:

*pusse dinosaurkrokodillegrisen & kengurupirayaen på alle Soppen mener at har mobbet seg*

(de er forresten litt skumle altså!)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...