Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ser vi her i denne filmen? har de det bra eller ikke?

fly

Recommended Posts

De ser jo ut til å ha det helt toppers! Men hvorfor sykler han med en pisk i hånden? :icon_redface:

For meg ser det rett og slett ut som en forlenget arm, noe som gjør det tydligere.

Hundene viser ikke noe mer redsel for pisken enn hester som er vant med å ha den rundt seg som en "forlegnet arm". Det gjør det tydligere og lettere å "pirke" på hunden uten å stige av sykkelen.

Og nei når jeg sier "pirke" så tenker jeg ikke slå/piske.

For meg ser det ikke ut som hundene har noen form for redsel/ubehagelig reaksjon når pisken blir strekt ut.

(Jeg så bare dem første 5 min, til badetur nr.2. Så om det skjer noe speisellt etter det så har jeg ikke fått det med meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hundene der har det nok bra de.. :icon_redface:

Men jeg synes kanskje ikke det der er å ta helt hensyn til andre folk da.. Som på turstiene.. Tenk hvis noen er livredd hunder å møter på den flokken der! Men han har god kontroll på de det har han.. Lurer på hvordan han har lært det inn jeg.. Hundene ser ikke redde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare istemme - de hundene ser ut til å storkose seg! Fantastisk fine hunder. Nå har vel folk på kontinentet et litt annet forhold til løshunder, det er mer akseptert at hunder som kan oppføre seg får gå løse, og da blir hundene vant til det og bryr seg lite om fremmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers ser det ut som de har det bra. Men det så slitsomt ut å måtte legge alle bikkjene på rygg før man kunne klappe dem...

.... hva med hunder som liker å kose magen..? jeg har en som velter seg over hver gang jeg går forbi, og hun vil kose... ?

De hundene der har det nok helt strålende... Tror ikke det generelt sett er så mange trekkhunder som har det like fritt på sommerstid :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser ut som om de har det bra jeg. Lurte også på det med hesten :lol:Jeg synes forøvrig at det var interessant å se hvordan han konsekvent fikk hundene han koste med til å legge seg på rygg i begynnelsen der.

Ja, dette tenkte jeg over også. Syns vel egentlig det var helt ok jeg da.

Men joda, slik kontroll sku man jo hatt på 16 hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det så ut som hele gjengen storkoste seg jeg :lol: Jeg likte filmen.

Men som noen av dere andre så reagerte jeg på den hunden de syklet forbi helt på slutten... Stoppet filmen for å se litt bedre og det ser jo ikke ut som om hunden har bein. DET er hund som ikke har det bra spør du meg ihvertfall... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det rett og slett ut som en forlenget arm, noe som gjør det tydligere.

Hundene viser ikke noe mer redsel for pisken enn hester som er vant med å ha den rundt seg som en "forlegnet arm". Det gjør det tydligere og lettere å "pirke" på hunden uten å stige av sykkelen.

Og nei når jeg sier "pirke" så tenker jeg ikke slå/piske.

For meg ser det ikke ut som hundene har noen form for redsel/ubehagelig reaksjon når pisken blir strekt ut.

(Jeg så bare dem første 5 min, til badetur nr.2. Så om det skjer noe speisellt etter det så har jeg ikke fått det med meg.)

Slenger meg på den. Det ligner veldig mye på natural horsemanship trening bare med hund, på en måte :) Men nå har jeg ikke satt meg så dypt inni natural horsemanship, men jeg vet at man bruker en ting som ligner på pisk der, som til info ikke er en pisk!

Må bare istemme - de hundene ser ut til å storkose seg! Fantastisk fine hunder. Nå har vel folk på kontinentet et litt annet forhold til løshunder, det er mer akseptert at hunder som kan oppføre seg får gå løse, og da blir hundene vant til det og bryr seg lite om fremmede.

Ja, i London løp det hunder løse i parker uten at noen brydde seg :lol: Folk lå å solte seg og hundene løp nesten oppå dem, uten at de reagerte. Litt annereldes det enn de hysteriske mennesker som mener de ikke blir respektert når de går på tur som man gjerne finner her i landet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...