Gå til innhold
Hundesonen.no

For oss som er ferske i spor


Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Jeg valgte vekk å la han se oss knote med sporet

Knoter du med SPORET ??? Var det ikke sånn da, Snusken, at så lenge man aldri lar hunden feile, så gjør det aldri feil ? Lar du hunden din feile ??? :lol: Eller var det ikke så lett likevel, dette med spor ?

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Skjønner det plager enkelte her at man er opptatt av spor. Trist. Det er og trist å bli kalt IPOtulling når jeg prioriterer SL.

Øh.. Var ikke SL en del av RIK/IPO da? :lol:

Guest Kåre Lise
Skrevet

Knoter du med SPORET ??? Var det ikke sånn da, Snusken, at så lenge man aldri lar hunden feile, så gjør det aldri feil ? Lar du hunden din feile ??? :) Eller var det ikke så lett likevel, dette med spor ?

:lol:
Guest Kåre Lise
Skrevet

Øh.. Var ikke SL en del av RIK/IPO da? :lol:

Riktig. Men når man blir omtalt som IPOtulling tar jeg det for gitt at det er bieabeidet man snakker om.
Skrevet

Riktig. Men når man blir omtalt som IPOtulling tar jeg det for gitt at det er bieabeidet man snakker om.

Kanskje du burde slutte å ta ting for gitt? :lol:

Skrevet

Riktig. Men når man blir omtalt som IPOtulling tar jeg det for gitt at det er bieabeidet man snakker om.

Nå har du på ca 11 sider snakket varmt om IPO spor. IPO og SL spor er akkurat det samme. Programmet SL ligger under heter IPO programmet både med og uten bitedel. Om du driver med c-delen eller ikke er likegyldig, du representerer en del av IPO/RIK sporten. Ikke ta noe "for gitt" du, det er kanskje litt av problemet... :lol:

Guest Gråtass
Skrevet

Greit nok hvis du ser tilbake til mina prinsipper før visse innblandinger på side 7 så kan jeg ramse opp hvem som betyr noe og den lista er lang og den inkluderer ikke folk som lar andre trene hundene sine.

Var den mynta på meg eller?

Du kan begynne med å spørre gubben din. Jeg valgte vekk å la han se oss knote med sporet. Spør han.

Skjønner det plager enkelte her at man er opptatt av spor. Trist. Det er og trist å bli kalt IPOtulling når jeg prioriterer SL.

Jeg vet utmerket godt hva mannen min mener om spor og sportrening, men jeg skjønner ikke hva jeg skal spørre han om.. Hvis han ikke har sett dere gå spor, så kan han vel ikke si noe om sportreninga di heller...

Nå syns jeg forsåvidt det er ganske uintressant å diskutere din spesifikke sportrening og konkurranse ambisjoner. Vi har gjort ett forsøk på å diskutere sporteknikk før så vidt jeg minnes, jeg syns vel det var omtrent like matnyttig som denne diskusjonen har blitt på dette nivået.

Når det gjelder spor, så er det mange innlæringsmetoder, det finnes heldigvis ingen fasit. Når det gjelder sportrening i snø, så er jeg veldig forsiktig med det, som JeanetteH poengterer her, så er det fort at de får løsning med synet og det er alt annet enn ønskelig. Bedre å smøre seg med tålamod, vente på våren og heller bruke vinteren på å trene på alt det andre man sikkert trenger å jobbe med. :lol:

Guest Kåre Lise
Skrevet

Nå har du på ca 11 sider snakket varmt om IPO spor. IPO og SL spor er akkurat det samme. Programmet SL ligger under heter IPO programmet både med og uten bitedel. Om du driver med c-delen eller ikke er likegyldig, du representerer en del av IPO/RIK sporten. Ikke ta noe "for gitt" du, det er kanskje litt av problemet... :lol:

kanskje du av alle burde inkludere NBF og kalle en spade for en spade å si at spor er spor?
Guest Kåre Lise
Skrevet

Var den mynta på meg eller?

Jeg vet utmerket godt hva mannen min mener om spor og sportrening, men jeg skjønner ikke hva jeg skal spørre han om.. Hvis han ikke har sett dere gå spor, så kan han vel ikke si noe om sportreninga di heller...

Nå syns jeg forsåvidt det er ganske uintressant å diskutere din spesifikke sportrening og konkurranse ambisjoner. Vi har gjort ett forsøk på å diskutere sporteknikk før så vidt jeg minnes, jeg syns vel det var omtrent like matnyttig som denne diskusjonen har blitt på dette nivået.

Når det gjelder spor, så er det mange innlæringsmetoder, det finnes heldigvis ingen fasit. Når det gjelder sportrening i snø, så er jeg veldig forsiktig med det, som JeanetteH poengterer her, så er det fort at de får løsning med synet og det er alt annet enn ønskelig. Bedre å smøre seg med tålamod, vente på våren og heller bruke vinteren på å trene på alt det andre man sikkert trenger å jobbe med. :lol:

selvfølgelig var den myntet på deg. Hei jeg heter Joachim og er en IPOtulling, hva heter du?
Skrevet

Tråden stenges her.

En ny tråd der man holder seg saklige og ikke går på person kan startes om ønskelig.

Minner også om at dobbelposting ikke er tillat, bruk multisitat om det ønskes å svare på flere innlegg samtidig.

Moderator Silje

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...