Gå til innhold
Hundesonen.no

Signatur på bilder


TonjeRA

Recommended Posts

Hvordan lager dere sånne fine signaturer på bildene deres?

Jeg hr prøvd meg litt i paint, men herregus så tungvint!! ikke blir det særlig pent heller!!

egentlig vil jeg ha litt sånn stor gjennomsiktif skrift på skrå over hele bildet, slik at man ikke bare kan beskjære bildet og fjerne signaturen nede i hjørnet...Men hvordan i all verden ordner jeg det? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker photoshop jeg. Har laget en sånn droplet der jeg bare trykker på noe slik at bildet forminskes, settes signatur på, lagene flates ut og bildet lagres... har du photoshop? (synes forresten det er stygt med signatur som fyller hele bildet, da ser jeg egentlig ikke noen vits i å legge ut jeg, for jeg ser iallefall mer på signaturen enn selve bildet, stjeler all oppmerksomhet... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget ditt med at signaturen da vil ta mye oppmerksomhet...:)

Har ikke photoshop akkurat nå, men driver og laster ned...:D Trenger uansett en inn med teskje forklaring på hvordan man lager og setter på en signatur altså! :icon_redface: Aldri brukt photoshop før! :whistle:

Kan man forresten sette signatur på flere bilder om gangen, eller må man ta ett og ett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp lastet det ned selv, var ganske greit :whistle:

Jeg leste faktisk om programmet på en bloggside (litt pinlig å si, men), bloggeren heter VOE. Om du går inn på bloggen hennes : http://voe.blogg.no/ så la hun ut en film hvor hun viste hvordan programmet funket. Hun la det ut 25 oktober mener jeg, hjalp isåfall meg :)

Jeg leste litt fort over innlegget ditt ser e.. Vet ikke om dette programmet lager slik gjennomsiktig signatur over bildet.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp lastet det ned selv, var ganske greit :whistle:

Jeg leste faktisk om programmet på en bloggside (litt pinlig å si, men), bloggeren heter VOE. Om du går inn på bloggen hennes : http://voe.blogg.no/ så la hun ut en film hvor hun viste hvordan programmet funket. Hun la det ut 25 oktober mener jeg, hjalp isåfall meg :)

å...Supert! Den filmen var til utrolig god hjelp...dette skal til og med jeg klare! :D Tusen tak for tipset! :D

Jeg leste litt fort over innlegget ditt ser e.. Vet ikke om dette programmet lager slik gjennomsiktig signatur over bildet.. :icon_redface:

Det spiller ingen rolle! Dette var jo så lett å bruke, at jeg kommer til å bruke dette programmet istede for photoshop uansett! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg redigert to dobbeltposter bare i denne tråden. Ikke post nye innlegg om dere har noe å tilføye, men trykk "edit" og kopier inn teksten i det forrige innlegget ditt.

Dette innlegget er OT og skal ikke kommenteres. Kommentarer til moderering tas på PM.

Mod labbis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget ditt med at signaturen da vil ta mye oppmerksomhet...:)

Har ikke photoshop akkurat nå, men driver og laster ned...:D Trenger uansett en inn med teskje forklaring på hvordan man lager og setter på en signatur altså! :icon_redface: Aldri brukt photoshop før! :whistle:

Kan man forresten sette signatur på flere bilder om gangen, eller må man ta ett og ett?

Jeg laget en tråd om hvordan man kunne forminske flere bilder samtidig, og fikk en veldig god link der på hvordan, trinn for trinn. Skal søke den opp for deg. Samme prinsippet gjelder iallefall å legge signatur på.

edit: her http://hundesonen.no/forum/index.php?showt...orminske+bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin!

Lasta nettopp ned den picasa-greia, og for et herlig program! :whistle:

Kan jo gjøre alt!

Sjekk hva jeg fikk til :) *stolt*:

original;

post-807-1257006659_thumb.jpg

Redigert;

post-807-1257006708_thumb.jpg

Og det var første gangen jeg prøvde meg! :icon_redface: Sikkert mange muligheter ;D

EDIT: Åneeei -.- Var egentlig et bånd som gikk fra halsen hennes som jeg greide å redigere bort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin!

Lasta nettopp ned den picasa-greia, og for et herlig program! :whistle:

Kan jo gjøre alt!

Sjekk hva jeg fikk til :) *stolt*:

*klipp*

Og det var første gangen jeg prøvde meg! :icon_redface: Sikkert mange muligheter ;D

EDIT: Åneeei -.- Var egentlig et bånd som gikk fra halsen hennes som jeg greide å redigere bort :D

Kjempe br!! Ja det var et alle tiders program! Mange funksjoner og veldig lett å bruke!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som tar hundrevis av bilder og bare er interessert i forminsking til web-publisering og vannmerke på bildene, så bruker jeg et veldig greit et også. Vannmerket kan være alt fra helt tydelig til helt gjennomsiktig :getlost: Her kan man også legge på rammer rundt bildene og sikkert mye annet knask :rolleyes2:

FastStone Photo Resizer heter programmet, ved å google det finner man lett linken hvor man kan laste det ned. Er gratis, og enkelt i bruk.

Ser at dere har funnet ut av litt allerede, men om det fremdeles skulle være spm, så har dere iallefall enda et alternativ nå! Hehe!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tips mottas med takk! :rolleyes2:

Foreløpig har jeg prøvd:

- Photoshop (var ikke no' for en nybegynner som meg)

- Picasa (SUPERT!!)

- Photoscape (litt usikker på dette ennå....)

- FastStone Photo Resizer (neste prosjekt... :getlost: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du først har lastet ned photoshop så anbefaler jeg deg virkelig å lære deg det. Tar litt tid å knote seg frem om man ikke har hjelp, men finnes mange tutorials der ute på nettet som er til god hjelp. Jeg har prøvd en del redigeringsprogrammer, men photoshop er etter min mening absolutt det beste, like greit å bruke det programmet som kan alt først som sist. Iallefall om man har en viss interesse for foto og fotobearbeiding. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Er det noen andre programmer man kan lage sånne foto-collager som de ovenfor i tro...? Jeg har Adobe Photoshop Elements og Microsoft Photo Premium 10, men har ingen anelse om det er mulig i noen av dem. Photoshop orker jeg ikke lære alle finessene ved altså...Jeg kan krympe og beskjære bildene liksom.

Ser at Picasa er brukt til de collagene ovenfor, men går det med noen av de to programmene jeg allerede har, så slipper jeg jo å laste ned noe...:P

Jeg ser at tråden er gammel men bruker denne siden det dreier seg om det samme, istedenfor å opprette ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...