Gå til innhold
Hundesonen.no

Om moderering i akkurat nå tråden


Recommended Posts

Savner liksom de heftige debattene som var her før, men har jo nå funnet ut av det som kanskje er grunnen?

De "heftige debattantene" har vel egentlig aldri vært i Akkurat nå-tråden uansett, de har bare forsvunnet litt etter litt.

Jeg tror at sonenfolket har blitt mer "kjent" med hverandre gjennom Akkurat nå-tråden, det blir litt mer intimt og koselig, og det er en helt annen tone der enn det man får i en tråd som omhandler kjemisk kastraksjon feks. Kanskje det bare er lettere/mer behagelig å krangle i de heftige trådene når man ikke "kjenner" hverandre?

Sånn til tema, så er jeg for moderering av Akkurat nå. Eller, egentlig er jeg for å slippe moderering fordi folk lager egne tråden, men jeg kan vel ikke hyle høyest, jeg har blitt moderert der selv. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar
Jeg støtter nedlegging av akkurat nå-tråden. Den tar oppmerksomhet bort fra resten av forumet, og spørsmål, som det påpekes, havner der istedet for i tråder som alle kan ha nytte av. Jeg tror det er mange fler enn meg som ikke gidder å lese akkurat nå...

Så enig, så enig. :ahappy:

Vet dere, jeg mistenker at noen brukere kommer til å forsvinne fra sonen da... Det er noen der inne som stort sett er kun aktive i den tråden og blir aktive i andre pga spørsmål og start av diskusjoner der. Så jeg tror at man skal være litt forsiktig med å stenge den tråden.

Vi kan være flinkere til å hjelpe labbis med rapporter på innlegg som er litt ute å kjører, via pm. Ikke noe blir gjort før hun er på lell.

Og så da? Det er ikke for "akkurat nå"-tråden at forumet eksisterer. Har disse brukerne ikke noe bedre å bidra med, så kan de umulig savnes fælt hvis de forlater oss?

Jeg leser aldri i akkurat nå- tråden da jeg har funnet det helt håpløst å følge med i den om man ikke er på hundesonen konstant, hvilket blir litt vanskelig om jeg skal få gjort noe studier i tillegg... he he

Så jeg applauderer, takker og bukker for at noen gidder å plukke ut det som ser ut til å bli spennenden "side"-debatter, slik at vi som ikke er akkurat nå- slaver kan få vært med i debattene. Selv har jeg lagt merke til at forumet generelt har blitt roligere. Savner liksom de heftige debattene som var her før, men har jo nå funnet ut av det som kanskje er grunnen?

Enig igjen, når den først skal bestå så er jeg evig takknemlig for at noen gidder å moderere den slik at vi som har andre ting å gjøre på, forhåpentligvis kan få med oss det viktigste. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje ikke den mest aktive men jeg svarer rundt om i forumet, aller mest i forumet, men jeg liker akkurat nå tråden.. du blir "kjent" med personene her inne på en annen måte, det blir hyggeligere, mere sosialt og ikke minst blir et jo morsomme ting ut av det :ahappy:

Jeg er for for å beholde akkurat nå, jeg er for modering og ALL ros til moddene som modererer! :banana:

Edit: oops ser ett ord har unnviket fra teksten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje den mest aktive men jeg svarer rundt om i forumet, aller mest i forumet, men jeg liker akkurat nå tråden.. du blir "kjent" med personene her inne på en annen måte, det blir hyggeligere, mere sosialt og ikke minst blir et jo morsomme ting ut av det :ahappy:

Jeg er for for å beholde akkurat nå, jeg er for modering og ALL ros til moddene som modererer! :banana:

Skriver under på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så da? Det er ikke for "akkurat nå"-tråden at forumet eksisterer. Har disse brukerne ikke noe bedre å bidra med, så kan de umulig savnes fælt hvis de forlater oss?

Selv om jeg har bidratt mye i Akkurat Nå tråden før, så må jeg jo egentlig si meg helt enig i det Huldra skriver her...

Og jeg sier ikke det fordi jeg vil ha vekk de som kun skriver i Akkurat Nå tråden, men fordi den som da ikke har tid til å følge med i Akkurat DEN tråden, knapt vet hvem det er snakk om her uansett :ahappy:

Man GÅR glipp av mye ved å ikke lese den tråden... Men jeg har bare måtte innse at det får så være. Selv om jeg faktisk savner å vite hva som skjer med visse hunder. Og tenkte faktisk på det ca to uker etter jeg sluttet å lese der fast, at jeg funderte på hva som nå skjedde med den og den og den og den . Litt synd at det er sånn, men men;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig, så enig. :ahappy:

Og så da? Det er ikke for "akkurat nå"-tråden at forumet eksisterer. Har disse brukerne ikke noe bedre å bidra med, så kan de umulig savnes fælt hvis de forlater oss?

Hehe selvmotsigende :banana: For om de som er der forsvinner, hva er vel problemet med at tråden består? De som er der har jo ikke mye å komme med lell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med det forumet er at mange av trådene i andre forum har utvilket seg fra den tråden. Det har ikke nødvendigvis vært noen som har ville spørre om noe, har ett problem e.l. Men gjerne bare ett utsagn som noen har snappet opp og "akkurat nå" lurt på det. Dem fleste diskusjonene der (som jeg har deltatt i allefall) har jo blitt sendt forespørsel til moderator om det kan lages egen tråd på grunnlag av at det tilfeldigvis har utviklet seg. Noe kanskje man ikke har forutsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med det forumet er at mange av trådene i andre forum har utvilket seg fra den tråden. Det har ikke nødvendigvis vært noen som har ville spørre om noe, har ett problem e.l. Men gjerne bare ett utsagn som noen har snappet opp og "akkurat nå" lurt på det.

Det er sant, og selvfølgelig en positiv ting.

Dem fleste diskusjonene der (som jeg har deltatt i allefall) har jo blitt sendt forespørsel til moderator om det kan lages egen tråd på grunnlag av at det tilfeldigvis har utviklet seg. Noe kanskje man ikke har forutsett.

Men, her er problemet.. Det er et sinnsykt skit-arbeid for moderatorne å sette sammen en ny tråd, når diskusjonen allerede har utviklet seg over flere sider (og det skjer fort i forumets mest aktive tråd), innimellom alle de interne spøkene og akkurat-nå-oppdateringer (dette må nødvendigvis også redigeres bort av mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i akkurat nå-tråden, henger mye der, har skrevet min andel av det som står der og vel så det... Alle synes neppe alt jeg skriver er interessant; jeg synes ikke alt som skrives der er interessant heller. Men det er en koselig tråd lell.

Men det er helt greit å ta ut konkrete spørsmål - rettere sagt, det er viktig at personer med konkrete spørsmål lager egen tråd. Det er mer enn en gang at noen har spurt om noe, og fem sider senere quoter de seg selv og spør "hallooooo? Er det ingen som vet svaret?" Og et konkret spørsmål om preferanser på bæsjeposer eller hvilken nettbutikk som selger mest blingbling for st. bernhardshund skal ha en egen tråd, etter min mening - selv om en spontant kommer på spørsmålet mens en er i akkurat nå-tråden, eller vet at folk er mye der (som noen har brukt som argument). I utstyrstråden ser alle lettere spørsmålet, og sjansen for svar er større.

Når det er sagt, kan folk bli flinkere til å lage tittel på emnet som sier noe om spørsmålet, og ikke bare skrive "halsbånd?" All ære til moderatorene som fikser det, men vi kan vel bli flinkere vi også?

Det som er vanskelig med og i akkurat nå-tråden, er diskusjonene som aldri var intendert som diskusjon. Flere diskusjoner har oppstått etter kommentarer som ikke var spørsmål. Jeg husker for eksempel JeanetteH for lenge siden sukket noe om hvor vanskelig det var å sjekke bakgrunnsinfo på importer (eller noe i den stilen), hvorpå jeg MEGET fleipete og sleivete svarte noe i stilen "what, er ikke alle importer perfekte, da?" - og den kommentaren skapte faktisk temperatur i tråden over ei helg, med flere intense meningsutvekslinger. Og jeg tviler på at Jeanette mente å starte en fordeler og ulemper ved importer-tråd. Det var en kommentar og hjertesukk, på samme måte som at jeg akkurat har skrevet i akkurat nå-tråden at jeg lurer på om jeg spiser mat hunden har slikket på, uten at jeg mener å skape en diskusjon om hvorvidt det er ekkelt, farlig, usunt eller helt vanlig. Men det er mulig det blir det, og det hadde jo i grunnen vært tåpelig av meg å starte en tråd hvor jeg forteller at X'en og jeg kanskje deler mat som saksopplysning.

Behold akkurat nå-tråden, så må brukerne skjerpe seg, også er i hvert fall jeg takknemlig for den jobben som moderatorene gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar av moderatorhatten igjen jeg.

Og jeg syns det er supert at folk er for moderering i tråden! :ahappy: Vi er jo ute etter å gjøre brukerne fornøyde. Jeg er veldig glad i den tråden selv, men konkrete spørsmål skal tas i egen tråd. Dersom man skal vente til spørsmålene utarter seg til store diskusjoner før man splitter de, så blir det en utrolig stor jobb å flytte innlegg. Når man må gå over kanskje 30 sider for å finne innlegget som utløste debatten for 2 døgn siden, og quote kanskje 15 innlegg spredd på disse døgnene, som også inneholder masse annet OT, og klippe dette ut av tråden og lage ny, så blir det hvertfall rot (+ svett moddis).

Mange debatter oppstår også i akkurat nå-tråden av andre grunner, som noen her påpeker, og det er jo kjempebra, men da må alle være flinke til å rapportere kommende diskusjoner, helst før de blir veldig store, så man kan moderere ut innleggene fort og ikke få en helt enorm jobb. Eller lage egen tråd på eget initiativ, som selvfølgelig er det beste!

Edit: bare se hvor flink LinKr var og lagde en egen photoscape tråd fort, før det tok helt av i akkurat nå-tråden med spørsmål rundt programmet. Nå er tråden hennes på 7 sider og mange har oppdaget photoscape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "heftige debattantene" har vel egentlig aldri vært i Akkurat nå-tråden uansett, de har bare forsvunnet litt etter litt.

Jeg tror at sonenfolket har blitt mer "kjent" med hverandre gjennom Akkurat nå-tråden, det blir litt mer intimt og koselig, og det er en helt annen tone der enn det man får i en tråd som omhandler kjemisk kastraksjon feks. Kanskje det bare er lettere/mer behagelig å krangle i de heftige trådene når man ikke "kjenner" hverandre?

Sånn til tema, så er jeg for moderering av Akkurat nå. Eller, egentlig er jeg for å slippe moderering fordi folk lager egne tråden, men jeg kan vel ikke hyle høyest, jeg har blitt moderert der selv. :ahappy:

Eller så kan det jo alltids være fordi at det meste har blitt diskutert minst en gang før? Det er liksom ikke så engasjerende å diskutere mentalitet enda en gang, eller kastrering enda en gang, eller burbruk enda en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan det jo alltids være fordi at det meste har blitt diskutert minst en gang før? Det er liksom ikke så engasjerende å diskutere mentalitet enda en gang, eller kastrering enda en gang, eller burbruk enda en gang..

Det er nok den største årsaken tror jeg. "Det meste" har blitt diskutert så heftig tidligere. Og det er ingen som kommer med noe "nytt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Tar av moderatorhatten igjen jeg.

Og jeg syns det er supert at folk er for moderering i tråden! :) Vi er jo ute etter å gjøre brukerne fornøyde. Jeg er veldig glad i den tråden selv, men konkrete spørsmål skal tas i egen tråd. Dersom man skal vente til spørsmålene utarter seg til store diskusjoner før man splitter de, så blir det en utrolig stor jobb å flytte innlegg. Når man må gå over kanskje 30 sider for å finne innlegget som utløste debatten for 2 døgn siden, og quote kanskje 15 innlegg spredd på disse døgnene, som også inneholder masse annet OT, og klippe dette ut av tråden og lage ny, så blir det hvertfall rot (+ svett moddis).

Mange debatter oppstår også i akkurat nå-tråden av andre grunner, som noen her påpeker, og det er jo kjempebra, men da må alle være flinke til å rapportere kommende diskusjoner, helst før de blir veldig store, så man kan moderere ut innleggene fort og ikke få en helt enorm jobb. Eller lage egen tråd på eget initiativ, som selvfølgelig er det beste!

Edit: bare se hvor flink LinKr var og lagde en egen photoscape tråd fort, før det tok helt av i akkurat nå-tråden med spørsmål rundt programmet. Nå er tråden hennes på 7 sider og mange har oppdaget photoscape!

Mulig jeg er sær - men seriøst, hvorfor skal dere på død og liv splitte og flytte og fikse så mye? Altså - om det er så vanskelig å så mye jobb?

Når en moderator ser at en sak utarter seg i Akkurat nå tråden så kan dere bare på en hyggelig og grei måte si "Stopp" - dersom dere skal diskutere dette så får dere lage en egen tråd i dertil egnet undergruppe. PM til "spørsmålstiller" med beskjed om å ta saken ett annet sted og ferdig med det. Så får man velge da - enten så starter man en diskusjon eller så dør den.

Forøvrig så synes jeg moderatorene stort sett gjør en grei jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er sær - men seriøst, hvorfor skal dere på død og liv splitte og flytte og fikse så mye? Altså - om det er så vanskelig å så mye jobb?

Når en moderator ser at en sak utarter seg i Akkurat nå tråden så kan dere bare på en hyggelig og grei måte si "Stopp" - dersom dere skal diskutere dette så får dere lage en egen tråd i dertil egnet undergruppe. PM til "spørsmålstiller" med beskjed om å ta saken ett annet sted og ferdig med det. Så får man velge da - enten så starter man en diskusjon eller så dør den.

Forøvrig så synes jeg moderatorene stort sett gjør en grei jobb.

Fordi det er interessante diskusjoner som hvertfall JEG vil ha med meg. Og man går glipp av mye interessante innlegg. Og om man sier "STOPP" i den tråden uten å fjerne alle innleggene eller redigere de til ny tråd, så er det ikke alle som får med seg at jeg har satt en stopper for diskusjonen, nettopp fordi akkurat nå-tråden er såpass uoversiktelig og diskusjonen kan gå over såpass mange sider. Da fortsetter diskusjonen til tross for advarsel fra moderator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Fordi det er interessante diskusjoner som hvertfall JEG vil ha med meg. Og man går glipp av mye interessante innlegg. Og om man sier "STOPP" i den tråden uten å fjerne alle innleggene eller redigere de til ny tråd, så er det ikke alle som får med seg at jeg har satt en stopper for diskusjonen, nettopp fordi akkurat nå-tråden er såpass uoversiktelig og diskusjonen kan gå over såpass mange sider. Da fortsetter diskusjonen til tross for advarsel fra moderator.

Alternativt dør fordi dere har flytta den og laget egen tråd?

Hvor mange ganger fortsetter sånne "splittelser" og utvikler seg til en interessant tråd?

Jeg spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig - og er IKKE spydig, sarkastisk eller noe. (greit å si ifra siden det er ett skriftlig forum)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt dør fordi dere har flytta den og laget egen tråd?

Hvor mange ganger fortsetter sånne "splittelser" og utvikler seg til en interessant tråd?

Jeg spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig - og er IKKE spydig, sarkastisk eller noe. (greit å si ifra siden det er ett skriftlig forum)

Ser veldig sjeldent at diskusjoner dør ut når de flyttes, jeg har enda ikke sett det hvertfall. Diskusjonene blir heller større og flere får kommet til. Se f.eks aussiediskusjonene, som bare er et eksempel av mange som er plukket ut fra akkurat nå-tråden og som har blitt til diskusjoner på mange sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Ser veldig sjeldent at diskusjoner dør ut når de flyttes, jeg har enda ikke sett det hvertfall. Diskusjonene blir heller større og flere får kommet til. Se f.eks aussiediskusjonene, som bare er et eksempel av mange som er plukket ut fra akkurat nå-tråden og som har blitt til diskusjoner på mange sider.

*ler* ja.... vel, mulig den har blitt stor - men jeg må jo innrømme at den ikke helt fenger min interesse *latter*

men om det funker å flytte de så er det jo bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så da? Det er ikke for "akkurat nå"-tråden at forumet eksisterer. Har disse brukerne ikke noe bedre å bidra med, så kan de umulig savnes fælt hvis de forlater oss?

Tja - som Margrete påpekte på forrige side, blir det jo litt selvmotsigende å si det slik.

Forøvrig er Akkurat nå-tråden en av de største grunnene til at jeg faktisk bruker så mye tid på sonen, og det at jeg er her så mye fører også til at jeg svarer i andre tråder i andre deler av forumet. Hadde Akkurat nå-tråden blitt lagt ned, så hadde i alle fall min aktivitet sunket drastisk - ikke bare i alt mulig-delen, men jevnt over hele forumet. Jeg tipper kanskje at det er flere som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er Akkurat nå-tråden en av de største grunnene til at jeg faktisk bruker så mye tid på sonen, og det at jeg er her så mye fører også til at jeg svarer i andre tråder i andre deler av forumet. Hadde Akkurat nå-tråden blitt lagt ned, så hadde i alle fall min aktivitet sunket drastisk - ikke bare i alt mulig-delen, men jevnt over hele forumet. Jeg tipper kanskje at det er flere som har det slik?

Signeres!

Jeg koser meg med Akkurat nå-tråden,det er der jeg får meg en god latter,det er der jeg får tårer i øynene.

Og "internhumoren" er jo mye av det som gjør tråden levende.

Jeg er forøvrig så fersk med pc'er at jeg aner ikke hvordan jeg lager en tråd om noe som helst :)

Men det er jeg kanskje alene om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt fornøyd med modereringen som den er, og de fleste av oss "Akkurat nå"-brukere har sikkert stilt et spørsmål eller to i den tråden som vi kunne laget egen tråd om. Jeg har iallefall det. :) Men det ble vel ikke akkurat noe stort utav noe av det jeg spurte om, tror jeg, er en stund siden. Men jeg skal bli flinkere til å lage egne tråder om ting!

Edit: Og tusen takk til moddisene (eller bare moddisen?) som gidder å moderere tråden, kjempeflott jobb, og kan tenke meg det er mye å holde orden på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er helt enig i at det er vanskelig å velge riktig hundefôr, og mange faktorer å ta hensyn til. Synes det selv er vanskelig å finne og velge det «beste» hundefôret. Her er i alle fall en slags liste med punkter jeg prøver å tenke på når jeg velger hundefôr: 1. Alder/Livsstadie: Valper, voksne og seniorhunder har forskjellige ernæringsbehov. For din valp, som er en stor raseblanding, bør du velge et fôr formulert spesielt for valper av store raser. Dette sikrer at hun får riktig mengde kalsium og fosfor for sunn beinvekst og utvikling. 2. Rase og størrelse: Siden din valp er en blanding av langhåret Schæfer og jakt Golden Retriever, vil hun sannsynligvis vokse opp til å bli en stor hund. Fôr spesifikt laget for store raser inneholder ofte ingredienser som glukosamin og kondroitin for leddhelse. 3. Ingredienser: Se etter fôr med høy kvalitet på ingrediensene. Dette betyr at kjøtt eller fisk bør være de første ingrediensene, og at fôret inneholder alle essensielle næringsstoffer som proteiner, fett, vitaminer og mineraler. Unngå fôr med unødvendige fyllstoffer som mais, hvete eller soya. Nylig har jeg hørt kaldpresset fôr kan være et godt alternativ fordi det beholder flere næringsstoffer på grunn av den skånsomme produksjonsprosessen. 4. Spesielle behov: Hvis valpen din har sensitiv mage eller allergier, se etter hypoallergent fôr eller fôr laget for hunder med sensitive mager. Råfôr som Vom er et godt supplement hvis det fungerer bra for hunden din. Mulig fremgangsmåte hvis bytte av fôr:     1.    Start med nåværende fôr: Begynn med å fortsette med det fôret oppdretteren bruker, Hills Vet Essentials for valper av store raser, og Vom. Dette sikrer en stabil start for valpens fordøyelse.     2.    Gradvis overgang: Hvis du bestemmer deg for å bytte fôr, gjør det gradvis over 7-10 (eller mer) dager for å unngå fordøyelsesproblemer.     3.    Observasjon: Følg nøye med på valpens helse, energinivå, pels, hud og avføring. Disse indikatorene vil gi deg innsikt i hvordan fôret fungerer for henne. Men også gi det tid, ved rask overgang kan valpen få mageproblemer som diare. Fôr begge hundene på samme fôr? Hvis det er praktisk, kan du vurdere å finne et fôr som passer for både valpen og din 3 år gamle Border Collie. Eukanuba for working dogs kan være et godt alternativ når valpen blir eldre, men i valpeperioden er det viktig å gi et fôr som er spesifikt formulert for valper.   Så denne videoen hvor noen anbefalte hundefôr (https://vm.tiktok.com/ZGegMAyVJ/), hvor pålitelig den er vet jeg ikke.    Selv har hunden min prøv litt av hvert. Vi begynte å fôre Royal Canin siden det var det han var vant med fra oppdretter. Når han ble eldre ville jeg prøve gå over på vom, men så flyttet jeg, og på grunn av økonomi og mangel på tilgang til stor nok fryser gikk jeg over til tørrfôr. Har prøvd labb, men det fôret likte ikke hunden min av en eller annen grunn. Hunden til faren min spiser labb, og han elsker det og har ingen problemer med fôret. Spiser godt, fin i pels og hud, holder vekten stabil og fin avføring. Har prøvd wolf of wilderness, Alpha spirit, Essential dog food, Markus muhle, Rocco våtfôr. Har egentlig ikke merket noe spesiell stor forskjell på han når han har spist de ulike fôrene. Vil ikke si at det ene fôret ga han mye bedre pels enn det andre for eksempel. Eneste er at noen fôr smakte bedre enn andre. For eksempel likte han smaken av Alpha spirit mye bedre enn Wolf of wilderness. Skal nå prøve de fôrene som ble anbefalt i videoen for å se om det er noen hunden min liker bedre, eller om jeg ser andre forskjeller når han går på det. Har bestilt Kobers og Barfit, så får vi teste å se. Men trolig blir ikke Barfit noe vi kommer til å gå på i lengden da det er svært dyrt kontra andre fôr.
    • Har hørt det er flere fordeler ved å gi lakseolje til hund. Blant annet bedre pels og hud, bra for leddene og hjertet på grunn av omega 3, og styrker immunforsvaret. Gir selv lakseolje til hunden min. Vet ikke om merket fauna er noe bedre eller dårligere enn andre lakseoljer, men vil tro de fleste lakseoljene på markede er av ca. samme kvalitet. Selv så har jeg prøvd litt forskjellige merker (norsk dyrehelse, brilliant, dr baddasky, Lofoten lakseolje) og merker egentlig ikke noe forskjell på dem😊
    • Hei, vet noen om det finnes noen oversikt/statistikk for å se hvilke type raser som har mottatt ulike titler/mellomtitler/championat? Tenker mer på titler man får i andre hundesporter enn utstilling, som for eksempel RL1, LP1, FS1, HTM1 etc. For eksempel: 2023 registrerte titler for rase: Border Collie RLCH: 40 stk RL2: 100 stk etc.   Er dette noe NKK har oversikt over, eller må man kontakte de ulike raseklubbene og høre? Vet noen rase klubber er flinke til å føre og holde oversikt over championater ulike hunder innen raser får, og poster lister på nettsiden, men ikke alle raseklubber holder oversikt eller er veldig gamle/utdatert. Noen som vet?
    • Laboklin, veterinær tok både spytt og blodprøve. Testet for JME (juvenile myoclonic epilepsy). Var vel nærmere en 1000 lapp for prøven. 
    • Vi var og tok 16 ukers vaksine i dag. Jeg skjønner inne hvor stor han skal bli, han veier 11,7 kg og er ikke 4 mnd enda 😱 Til sammenligning veide forrige kelpien min (tispe) 12 kg ved 11 måneder.    Vel, han oppførte seg strålende hos veterinæren. Ikke en lyd når han fikk sprøyten.  Han har ikke hatt noe særlig uhell inne i det siste, men her forleden kveld kom den første tissedammen på lenge.    Ellers går det i mye trening. Han har fått gå 2 baby spor. Det likte han godt og han gikk ganske nøyaktig ☺️ Ikke så interessert i pinnen på slutten av sporet, men det er bare å jobbe med. Vi har trent litt baby feltsøk, det liker han veldig godt! 😁 Ellers jobber vi med utgangsstilling om dagen, og å løpe rundt et objekt, som kan brukes i agility og lydighet. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...