Gå til innhold
Hundesonen.no

Beste Film!


Akita

Recommended Posts

Siden vi har emne om dårligest film tenkte eg å høre hva din beste filmopplevelse er!?

Her har eg flere favoritter.

Innenfor grøssere er det alle Saw filmene, har lagt min elsk på Jigsaw.

Drama/krigsfilmen "Der Untergang"

Og selvfølgelig "Den grønne mil" som ALLE burde få sett!

Hadde vært kjempe om folket kunne ha skrevet hva slags sjanger filmen er i også :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, det er mange det! Høyt på lista nå er "Repo! The genetic opera" og Inglorous Basterds. Andre favoritter er Batman, the dark knight, Corpse Bride, What's eating Gilbert Grape? Edward scissorhands, Natural born killers og The rocky horror picture show.

Umulig å velge bare en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Saw, men syns de kunne gitt seg etter den tredje filmer eller noe sånt. :ahappy: *mumle noe om å slutte mens leken er god*

Resident Evil-filmene liker jeg også. :ahappy:

Så liker jeg Den fableaktige Amelie fra Montmartré. Det er en sånn film jeg kan se om igjen mange ganger fordi den er så rar og koselig.

Og Hostel! :aww: Og Black Sheep! Og V for Vendetta!

Nei, jeg klarer visst ikke å velge bare én, jeg...

Men den filmen som ligger nærmest mitt hjerte er Spirit - Hingsten fra Cimarron. :whistle: Så den på kino da jeg var 11-12 år og hestegal, og jeg har vært glad i den siden da, selv om den er sånn typisk Disney-menneskeliggjøring-av-dyr-film, og selv om jeg ikke driver med hest nå lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så liker jeg Den fableaktige Amelie fra Montmartré. Det er en sånn film jeg kan se om igjen mange ganger fordi den er så rar og koselig.

Men den filmen som ligger nærmest mitt hjerte er Spirit - Hingsten fra Cimarron. :whistle: Så den på kino da jeg var 11-12 år og hestegal, og jeg har vært glad i den siden da, selv om den er sånn typisk Disney-menneskeliggjøring-av-dyr-film, og selv om jeg ikke driver med hest nå lenger.

Amelie er så søt :ahappy:

Husker selv veldig godt når jeg så spirit filmen. Vi hadde nemlig med to hester inn i kino salen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter er (glemmer sikkert noen, har endel nemlig)

Delicatessen av Jeunet & Caro

Big Fish av Tim Burton (og de fleste andre filmer laget av ham, men nevner nå bare denne) Eller forresten, må jo nevne Mars Attacks da :whistle:

Kill Bill 1 & 2 av Quintin Tarantino

Planet Terror av Robert Rodriguez (hysterisk morsom)

Desperado også av Rodriguez. Da jeg var ferdig med å se den første gang, var det akkurat som om jeg så omgivelsene mine på en litt annen måte, filmen satt liksom litt i etterpå, og det er for meg en god film.

The Hours av Steven Daldry. Dette er nok en av de filmene jeg har sett flest ganger. Vet ikke hvorfor, men jeg får litt abstinenser om jeg ikke har sett den på en stund. Musikken av Phillip Glass er prikken over i'en.

Billy Elliot, også av Daldry. Gråter alltid på slutten der *rørt*

Wild at Heart av David Lynch. Kunst...

Oldboy - Chan-wook Park

Pane e tulipani - Silvio Soldini - en enkel liten deilig film om livet.

Fried Green Tomatoes - John Avnet

Ghost world- Zwigoff

Breakfast on Pluto - Neil Jordan

Život je čudoc(when life was a miracle) - Emir Kusturica

Tideland - Terry Gilliam

Ringenes herre trilogien - Peter Jackson

Også liker jeg Harry Potter filmene ganske godt egentlig. Den siste var ikke så bra, men håper det tar seg opp igjen.

Ehm ja... ble jo endel da, og flere er det :ahappy:

Jeg liker iallefall veldig godt surrealisme, eventyr og filmer som skiller seg litt ut, er lei av standarsuppa.

Edit: mange av disse synes jeg det er vanskelig å sette sjanger på... men de er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅå, vanskelig..!

Krig;

Men Of Honor - er bare utrolig...

To End All Wars - tåredryppende fantastisk

We Were Soldiers - helt rå...

Tears Of The Sun - også en tåredryppende, utrolig god film...

Action/thriller;

88 Minutes - en av de beste thrillerene jeg har sett på lenge

Menn Som Hater Kvinner - svensk krim på sitt beste

Jenten Som Lekte Med Ilden - kanongod oppfølger

Wallander-filmene - svenskene er bare rågod, enkelt og greit!

Crash - en fantastisk film om rasemotsetninger og tilfeldigheter. Fantastisk god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favorittfilmer er - tja, det er jo så mange i grunn, men her er noen som jeg syns er gode: Billy Elliot, The Darjeeling Limited, Juno, Slumdog Millionaire, The Last King of Scotland, Motorsykkeldagbøkene, Chocolat, Ringenes Herre, UP, What's Eating Gilbert Grape? og City of God.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...