Gå til innhold
Hundesonen.no

Beste Film!

Akita

Recommended Posts

Skrevet

Siden vi har emne om dårligest film tenkte eg å høre hva din beste filmopplevelse er!?

Her har eg flere favoritter.

Innenfor grøssere er det alle Saw filmene, har lagt min elsk på Jigsaw.

Drama/krigsfilmen "Der Untergang"

Og selvfølgelig "Den grønne mil" som ALLE burde få sett!

Hadde vært kjempe om folket kunne ha skrevet hva slags sjanger filmen er i også :whistle:

Skrevet

Ringenes Herre triologien øff cørs! :ahappy: Den troner over alle andre filmer.. :whistle:

Ellers er jeg svak for Resident Evil filmene, nyinnspillingen av Halloween, Saw 1-3, House of 1000 corpses og The Devils Rejects.. Liker grøsser/splattere, jeg... :ahappy:

Skrevet

Ooh, det er mange det! Høyt på lista nå er "Repo! The genetic opera" og Inglorous Basterds. Andre favoritter er Batman, the dark knight, Corpse Bride, What's eating Gilbert Grape? Edward scissorhands, Natural born killers og The rocky horror picture show.

Umulig å velge bare en!

Skrevet

Jeg elsker Saw, men syns de kunne gitt seg etter den tredje filmer eller noe sånt. :ahappy: *mumle noe om å slutte mens leken er god*

Resident Evil-filmene liker jeg også. :ahappy:

Så liker jeg Den fableaktige Amelie fra Montmartré. Det er en sånn film jeg kan se om igjen mange ganger fordi den er så rar og koselig.

Og Hostel! :aww: Og Black Sheep! Og V for Vendetta!

Nei, jeg klarer visst ikke å velge bare én, jeg...

Men den filmen som ligger nærmest mitt hjerte er Spirit - Hingsten fra Cimarron. :whistle: Så den på kino da jeg var 11-12 år og hestegal, og jeg har vært glad i den siden da, selv om den er sånn typisk Disney-menneskeliggjøring-av-dyr-film, og selv om jeg ikke driver med hest nå lenger.

Skrevet
Så liker jeg Den fableaktige Amelie fra Montmartré. Det er en sånn film jeg kan se om igjen mange ganger fordi den er så rar og koselig.

Men den filmen som ligger nærmest mitt hjerte er Spirit - Hingsten fra Cimarron. :whistle: Så den på kino da jeg var 11-12 år og hestegal, og jeg har vært glad i den siden da, selv om den er sånn typisk Disney-menneskeliggjøring-av-dyr-film, og selv om jeg ikke driver med hest nå lenger.

Amelie er så søt :ahappy:

Husker selv veldig godt når jeg så spirit filmen. Vi hadde nemlig med to hester inn i kino salen :ahappy:

Skrevet

Hadde vært supert om folket hadde kunne skrevet kva sjanger filmene er i også, greit visst vi sitter en fredag og skal lei/kjøpe oss en film :whistle:

Skrevet

Mine favoritter er (glemmer sikkert noen, har endel nemlig)

Delicatessen av Jeunet & Caro

Big Fish av Tim Burton (og de fleste andre filmer laget av ham, men nevner nå bare denne) Eller forresten, må jo nevne Mars Attacks da :whistle:

Kill Bill 1 & 2 av Quintin Tarantino

Planet Terror av Robert Rodriguez (hysterisk morsom)

Desperado også av Rodriguez. Da jeg var ferdig med å se den første gang, var det akkurat som om jeg så omgivelsene mine på en litt annen måte, filmen satt liksom litt i etterpå, og det er for meg en god film.

The Hours av Steven Daldry. Dette er nok en av de filmene jeg har sett flest ganger. Vet ikke hvorfor, men jeg får litt abstinenser om jeg ikke har sett den på en stund. Musikken av Phillip Glass er prikken over i'en.

Billy Elliot, også av Daldry. Gråter alltid på slutten der *rørt*

Wild at Heart av David Lynch. Kunst...

Oldboy - Chan-wook Park

Pane e tulipani - Silvio Soldini - en enkel liten deilig film om livet.

Fried Green Tomatoes - John Avnet

Ghost world- Zwigoff

Breakfast on Pluto - Neil Jordan

Život je čudoc(when life was a miracle) - Emir Kusturica

Tideland - Terry Gilliam

Ringenes herre trilogien - Peter Jackson

Også liker jeg Harry Potter filmene ganske godt egentlig. Den siste var ikke så bra, men håper det tar seg opp igjen.

Ehm ja... ble jo endel da, og flere er det :ahappy:

Jeg liker iallefall veldig godt surrealisme, eventyr og filmer som skiller seg litt ut, er lei av standarsuppa.

Edit: mange av disse synes jeg det er vanskelig å sette sjanger på... men de er bra!

Skrevet

ÅÅå, vanskelig..!

Krig;

Men Of Honor - er bare utrolig...

To End All Wars - tåredryppende fantastisk

We Were Soldiers - helt rå...

Tears Of The Sun - også en tåredryppende, utrolig god film...

Action/thriller;

88 Minutes - en av de beste thrillerene jeg har sett på lenge

Menn Som Hater Kvinner - svensk krim på sitt beste

Jenten Som Lekte Med Ilden - kanongod oppfølger

Wallander-filmene - svenskene er bare rågod, enkelt og greit!

Crash - en fantastisk film om rasemotsetninger og tilfeldigheter. Fantastisk god!

Skrevet

Mine favorittfilmer er - tja, det er jo så mange i grunn, men her er noen som jeg syns er gode: Billy Elliot, The Darjeeling Limited, Juno, Slumdog Millionaire, The Last King of Scotland, Motorsykkeldagbøkene, Chocolat, Ringenes Herre, UP, What's Eating Gilbert Grape? og City of God.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...