Gå til innhold
Hundesonen.no

Røyking i hundemiljøet


MegaMarie

Røyker du?  

128 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      37
    • Nei
      75
    • Gjorde det før
      16


Recommended Posts

Jeg har sluttet, men tok meg i å stemme Nei før jeg tenkte meg om. Stumpet røyken for over 2 år siden, og har sluttet å identifisere med med folk som røyker så tenker ikke over at jeg røykte før. Men om jeg tenker meg om kan jeg jo huske hvordan det var å være avhengig av nikotin, et evig stress. Og jeg unner røykere å ta seg en blås både rundt busstopp, på uteservering, rundt agilityringer osv for det er jammen ikke mange steder man kan røyke nå. Unner selvsagt alle å slutte også, for det er en deilig følelse :rolleyes2: Opplever at det er en overvekt av ikke-røykere i de hundemiljøene jeg er i, uten at jeg kan oppgi det i prosenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Jeg røyker ikke. Kommer dog fra et røykfull hjem! :rolleyes2: Men nå har også mine foreldre sluttet (ikke at det påvirker meg som bor hjemmefra, altså 40m fra m og p).

Har dog prøvd i fylla og sånn, og det tok en edru sigarett som jeg tvang meg selv til å fullføre.. etter det har jeg ikke rørt en eneste en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne med hund, som er veldig allergisk mot alt som heter røyk. Enten det er vanlig røyking eller fyring. Hun blir skikkelig dårlig og ender ofte opp på sykehus i dagevis, hvis hun er så uheldig å få en reaksjon... :)

Av det hun har fortalt meg, så møter hun ikke alltid like stor forståelse for sitt problem i hundemiljøet (utstilling osv)... :)

Selv så røyker jeg ikke og har aldri tenkt å begynne heller.. Bruker heller pengene mine på andre mer fornuftige ting :) Dessuten holder det lenge at samboeren min røyker som en svamp... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyker ikke, men har vært festrøyker noen år. Ikke nå lenger det heller (kur: helgetur til Amsterdam, uhorvelig store mengder alkohol og 2 tjuepakninger på en kveld = Aya, så dårlig at hun bare ville få lov til å dø stille og rolig heller enn å ha det sånn, og ingen røyk på meg noen gang igjen). Tåler røyk dårlig, både det å stå ute sammen med folk som røyker, sitte i bil med folk som røyker osv. Sambo røyker dog, og det er selvsagt opp til alle om de ønsker å røyke eller ikke, men jeg er veldig glad når røykere tar hensyn til sånne som meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår rett og slett ikke poenget, finnes det ikke noe annet som kan brukes i stedet og som er bedre for kroppen og lommeboka?

Og jeg forstår ikke hvorfor folk gidder å bli overvektige eller å spise godteri, eller bli narkomane, eller alkoholikere. Eller hvorfor gidder folk å bli uteliggere? Eller arbeidsløse?

:) Det er selvsagt ironi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg forstår ikke hvorfor folk gidder å bli overvektige eller å spise godteri, eller bli narkomane, eller alkoholikere. Eller hvorfor gidder folk å bli uteliggere? Eller arbeidsløse?

:) Det er selvsagt ironi.

Jeg lurer bare på hvorfor, jeg :)

Det er nok fordi det er avslappende og godt? Finnes det alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke poenget med det, og det er derfor jeg aldri har prøvd eller begynnt å røyke.. Har alltid syns at det var en idiotisk ting å holde på med, selv om alle vennene mine på ungdoms og videregående røykte..

(Og nei, jeg syns ikke folk som røyker er idiotier, dersom noen vil tolke det dit hen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer bare på hvorfor, jeg :)

Det er nok fordi det er avslappende og godt? Finnes det alternativer?

Tror ikke det finnes noen fasit svar her. Hvorfor jeg røyker? Fordi jeg var dum nok til å starte. Hvorfor jeg ikke slutter? Jeg ser på det som en stor del av hverdagen min, og ingenting er bedre en en røyk under stress... flaut nok!

Finnes jo snus, men det syns jeg er direkte ekkelt!

Jeg oppfatter det som ovenfra og ned holdning hvertfall, når du spør hva "poenget" er og lurer på om folk ikke har annet å bruke pengene sine på.

Selfølgelig har vi andre ting å bruke penger på, klart vi har! Men altså, det er en avhengighetsfaktor, og på det stadiet jeg er nå, så ser jeg på det som umulig å slutte... kanskje engang i fremtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter det som ovenfra og ned holdning hvertfall, når du spør hva "poenget" er og lurer på om folk ikke har annet å bruke pengene sine på.

Beklager!

Jeg skjønner heller ikke poenget med det, og det er derfor jeg aldri har prøvd eller begynnt å røyke.. Har alltid syns at det var en idiotisk ting å holde på med, selv om alle vennene mine på ungdoms og videregående røykte..

(Og nei, jeg syns ikke folk som røyker er idiotier, dersom noen vil tolke det dit hen :) )

Signeres!

Tror ikke det finnes noen fasit svar her. Hvorfor jeg røyker? Fordi jeg var dum nok til å starte. Hvorfor jeg ikke slutter? Jeg ser på det som en stor del av hverdagen min, og ingenting er bedre en en røyk under stress... flaut nok!

Finnes jo snus, men det syns jeg er direkte ekkelt!

Selfølgelig har vi andre ting å bruke penger på, klart vi har! Men altså, det er en avhengighetsfaktor, og på det stadiet jeg er nå, så ser jeg på det som umulig å slutte... kanskje engang i fremtiden :)

Skjønner at det er vanskelig å slutte, en jeg kjenner har nå klart å slutte med å bruke nikotin sugetabletter. Hun har prøvd å slutte flere ganger før, og har klart det en gang tidligere, men så begynte hun igjen...

En annen jeg kjenner har svak KOLS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri røkt (vel - et par drag en eller annen gang på fest har det vel blitt, uten at det har fristet til fortsettelse liksom). Jeg hadde vel ikke tatt noe spesielt standpunkt til røyk eller ikke-røyk da jeg var ung, men jeg tror ikke jeg hadde fantasi til å begynne, jeg *flir*. Jeg må vel også bare innrømme at jeg ikke lenger legger merke til om folk rundt meg røyker eller ikke - man kan vel ikke si at jeg er plaget av at folk rundt meg røyker :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker ikke - har prøvd noen ganger (på fylla, vel og merke), men latt det bli med det. :)

:)

Jeg lurer bare på hvorfor, jeg :)

Det er nok fordi det er avslappende og godt? Finnes det alternativer?

Ja, jeg synes røyk er godt jeg. Eller, jeg syntes det de få gangene jeg prøvde det - forsiktig festrøyking det første året etter jeg begynte å feste/drikke. Men jeg var slett ikke gammel nok, så det ble jo ikke så ofte. Men jeg likte det ja, og måtte bare bestemme meg for å la det være for å ikke bli avhengig. Det er 10 år siden nå, og idag er jeg veldig glad for at jeg tok den beslutningen :)

De eneste gangene røyk plager meg er når folk står rett utenfor innganger og røyker slik at man blir tvunget til å gå gjennom det. Ellers merker jeg forferdelig lite til at folk røyker og bryr meg tilsvarende lite om det (i motsetning til før røykeloven kom). Bortsett fra at faren min røyker, det plager meg, skulle helst sett at han lot det være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Ja, jeg synes røyk er godt jeg. Eller, jeg syntes det de få gangene jeg prøvde det - forsiktig festrøyking det første året etter jeg begynte å feste/drikke. Men jeg var slett ikke gammel nok, så det ble jo ikke så ofte. Men jeg likte det ja, og måtte bare bestemme meg for å la det være for å ikke bli avhengig. Det er 10 år siden nå, og idag er jeg veldig glad for at jeg tok den beslutningen :)

De eneste gangene røyk plager meg er når folk står rett utenfor innganger og røyker slik at man blir tvunget til å gå gjennom det. Ellers merker jeg forferdelig lite til at folk røyker og bryr meg tilsvarende lite om det (i motsetning til før røykeloven kom). Bortsett fra at faren min røyker, det plager meg, skulle helst sett at han lot det være :)

Gud, jeg kunne ikke vært mere enig. Det er forferdelig å skulle gå inn i en butikk f.eks, og man må gå gjennom den skyen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...