Gå til innhold
Hundesonen.no

Etterlyser eiere til to hundevalper


Voffs

Recommended Posts

Skrevet

syntes det lignet på huskier jeg:P håper de finner eierne da, om ikke er det vel helt sikkert noen som vil ta em istedenfor at de trenger å dø

Skrevet

I følge kommentarfeltet har eieren meldt seg, men at han ikke får hundene tilbake før han kan bevise hvilken rase det er. Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke.

Skrevet
I følge kommentarfeltet har eieren meldt seg, men at han ikke får hundene tilbake før han kan bevise hvilken rase det er. Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke.

bevise hva slags rase alaska husky er? vel ta med mor og far og ta DNA da.. det tar jo bare ukesvis. Herregud, det ligner ikke på forbudte raser en gang.

Skrevet

"Politiet har likevel en mistanke om at hundene er av rasen australsk kelpie, men Kristiansen understreker at de ikke er helt sikre."

Er det bare jeg som er helt på jordet her? Hvis det skal være kelpie, så er det vel hvertfall working fremfor australsk? Og i mine øyne ligner de veldig mye mer på alaska huskey

Skrevet
"Politiet har likevel en mistanke om at hundene er av rasen australsk kelpie, men Kristiansen understreker at de ikke er helt sikre."

Er det bare jeg som er helt på jordet her? Hvis det skal være kelpie, så er det vel hvertfall working fremfor australsk? Og i mine øyne ligner de veldig mye mer på alaska huskey

Synes heller ikke at det ligner på kelpie. Hverken Working eller Australsk. Synes den ene ligner en del på en slank Lapsk Vallhund :twisted: Ellers er jeg enig med resten i at det ser ut som det Alaskan Huskies. Hvordan skal man bevise rase på slike da? :P Teit.. :P

Skrevet

Det er vel oppdretter som har meldt seg, ikke eier? Og hvis han har moren burde det jo ikke være noe problem.

Red., det er visst oppdretter og eier av valpene... Nok en god grunn til å chippe. :twisted:

Skrevet
Det er vel oppdretter som har meldt seg, ikke eier? Og hvis han har moren burde det jo ikke være noe problem.

Red., det er visst oppdretter og eier av valpene... Nok en god grunn til å chippe. :twisted:

Men er det ikke litt rart at oppdretter bare har lagt inn en kommentar? Jeg ville ha laget et sant ******* og bedt journalistene om å ta tak i det skikkelig. Men ja, kanskje de holder på med det..

Skrevet
Er det der Kelpie som de nevner i artikkelen? Kanskje Jeanette kjenner til disse av utseende dersom det stemmer?

Om det er en Kelpie så er det en ung Working Kelpie i så fall. Working Kelpie har jeg ingen oversikt over.

Skrevet

Syns den til venstre er utrolig lik en working kelpie. Har samme form på hodet som en working kelpie jeg har vært borti de siste tre somrene. Håper dem finner ut av det.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...