Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Tromsø + THK

Gjest

Recommended Posts

Vet ikke hvordan det er med "lovligheten" av å fortelle om andres resultater, men av de jeg føler jeg kan fortelle er følgende:

Vi ble vitne til Tíbras siste BIS-runde som valp, hun ble nummer 3 i sin siste uke under 9 mnd :twisted:

Like før sulten tok overhånd fikk jeg også sett Bono (basenjien) bli BIG1! De er vel i best in show ringen omtrent NUH.

Bernern Ola ble (som vanlig :P) best i sin gruppe.

Ellers er det MYTJI bra å fortelle om i mine øyne, så det er bare å glede seg til folket kommer seg online :P

Ellers har Paws tatt veldig veldig mye bilder av veldig mange i dag, så alle skal være representert når hun laster opp bildene. Artig å møte soniser fra alle deler av landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar
Ellers har Paws tatt veldig veldig mye bilder av veldig mange i dag, så alle skal være representert når hun laster opp bildene. Artig å møte soniser fra alle deler av landet!

Så verken deg eller Paws i dag. Håper jeg ser dere i morgen.

Arn røyk ut med gulsfløyfe, han. Så der var det ikke mye å skrive hjem om. Dommeren synes han manglet kjønnspreg. Vi får håpe det går bedre i morgen og at han har blitt mer maskulin til da :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så verken deg eller Paws i dag. Håper jeg ser dere i morgen.

Arn røyk ut med gulsfløyfe, han. Så der var det ikke mye å skrive hjem om. Dommeren synes han manglet kjønnspreg. Vi får håpe det går bedre i morgen og at han har blitt mer maskulin til da :twisted:

Nei det er ikke så rart om du dro hjem klokka 12, for jeg kom nedover nærmere 14.00 :P

Dog hadde Paws vært der fra 10.00, men jeg tror ikke hun hadde sett deg. Hun hadde hilst på Kenzo og tatt bilde av han iallefall :P

Møtte Mailin & Lira, Ida & Bono, Caroline med alle de nydelige sheltiene og Tíbra og Borghild m/ Tulla på den korte tiden jeg var der (sammens med Paws). Blir mer i morgen, og da er jeg innom 09.00 for å se mamman til Luna bli stilt ut og deretter blir det litt sporadisk inn og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Caroline og Tibra med BIR valp, Lira og jeg fikk en andreplass. *ler* Lira lærte seg i alle fall å stå i løpet av tida i ringen :twisted: Veldig hyggelig å hilse på dere!

Også, av det lille jeg husker; Grattis til salukien Bahram (al-- ettellerannet? Tøfflus, husker du?) med BIR og 2BIG. Han var dessverre ikke helt seg selv i grupperingen.

Ellers fikk jeg og rr Zima til det vi skulle , det var å ha det trivelig i ringen, og det hadde vi. Ble kanskje litt for mye hopp og sprett for å være i åpen klasse, og jeg orket ikke å stille henne skikkelig opp, det var ikke det vi var der for. rød på Zim og vi er fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke så rart om du dro hjem klokka 12, for jeg kom nedover nærmere 14.00 :twisted:

Dog hadde Paws vært der fra 10.00, men jeg tror ikke hun hadde sett deg. Hun hadde hilst på Kenzo og tatt bilde av han iallefall :P

Møtte Mailin & Lira, Ida & Bono, Caroline med alle de nydelige sheltiene og Tíbra og Borghild m/ Tulla på den korte tiden jeg var der (sammens med Paws). Blir mer i morgen, og da er jeg innom 09.00 for å se mamman til Luna bli stilt ut og deretter blir det litt sporadisk inn og ut.

Jepp, dro vel i tolv tiden :P Hadde jo vært der siden ni. I morgen er vi der fra kl ti, i ring seks. Håper å se noen soniser jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser du egentlig ut? Har du Arn med deg over alt eller, så det er lett å kjenne deg igjen? :twisted: Kommer kanskje litt tidligere i morgen!

Jeg la Arn ganske tidlig i bilen og kom etterpå til å tenke på at jeg jo ikke vet hvordan du ser ut og du ikke vet hvordan jeg ser ut, så lurte litt på hvordan jeg i alledager skulle finne ut hvem du er. Men, altså, hvordan jeg ser ut... kremt. Vel, du kan se et bilde av meg i bloggen fra i dag, kanskje lettere å kjenne igjen da? Jeg er lav og har kortkort hår. Sees gjerne sammen med en mann med enda kortere hår :P Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la Arn ganske tidlig i bilen og kom etterpå til å tenke på at jeg jo ikke vet hvordan du ser ut og du ikke vet hvordan jeg ser ut, så lurte litt på hvordan jeg i alledager skulle finne ut hvem du er. Men, altså, hvordan jeg ser ut... kremt. Vel, du kan se et bilde av meg i bloggen fra i dag, kanskje lettere å kjenne igjen da? Jeg er lav og har kortkort hår. Sees gjerne sammen med en mann med enda kortere hår :P Enn du?

Vi må skrive bruker, hunde og eget navn i panna! :P Eller egen grupper for sonen!

Tja, du kan sikkert se her.

Mulig jeg har håret i hestehale og en brun og rød bergansjakke, ellers skulle det være ganske likt :twisted:

5611_chocolateburg.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, Fredrik og X'en sin vakre pappa Ola ble Best In Show i dag! :P

Fiiiineste pappa'n, det, vi skålte for han i går, og regner med at slike prestasjoner er høyst arvelige :P

Gårsdagens BIS-dommer er for øvrig rasedommer i dag, så det går jo an å håpe at han kanskje skal få en CK i raseringen i dag :twisted:;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiiineste pappa'n, det, vi skålte for han i går, og regner med at slike prestasjoner er høyst arvelige :P

Gårsdagens BIS-dommer er for øvrig rasedommer i dag, så det går jo an å håpe at han kanskje skal få en CK i raseringen i dag :twisted:;):P

Ikke nok med ck, jammen ble han ikke BIR - igjen :P

Synd det ikke blir noen gruppefinale. :P

Er det noen som vet hvem som ble nr. 3 og 4 i bis-finalen i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de ikke ha gruppefinaler? Er det ikke i dag NKK-utstillinga er, da?

Skulle kanskje presisert at det var Ola det ikke ble noen gruppefinale på.

Vinner av gruppe 2 ble en finsk bullmastiff, nr. 2 ble en grand danois og nr. 3 ble en nuffe. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gruppefinaler, men Ola har ikke mulighet til å delta.

Vinner av gruppe 2 ble en finsk bullmastiff, nr. 2 ble en grand danois og nr. 3 ble en nuffe. :twisted:

Åååh, da så. Begynte å lure, nå. :P

Forresten - gratulerer med masse fine resultater, alle sammen. Gleder meg til å høre mer! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinner av gruppe 2 ble en finsk bullmastiff, nr. 2 ble en grand danois og nr. 3 ble en nuffe. :P

Og den grand danoisen er så vanvittig fin at jeg ikke har ord for det. Jeg er forelska :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også, av det lille jeg husker; Grattis til salukien Bahram (al-- ettellerannet? Tøfflus, husker du?) med BIR og 2BIG. Han var dessverre ikke helt seg selv i grupperingen.

Jajamen, Tøfflus husker :twisted:

Al Wathba Bahram Al Nadir heter vakringen og det er morro at han gjør det så bra for han er virkelig flott han der :P

Men ikke seg selv i gruppen? Hvordan da?

Grattis til alle andre som er fornøyd også, uansett hvordan de ble plassert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den grand danoisen er så vanvittig fin at jeg ikke har ord for det. Jeg er forelska :P

Så en stooor hvit og svart flekkete sak (eller var han blå?). Åh, herlig! Lå der i den enorme biabeden sin og bare så majestetisk ut :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en stooor hvit og svart flekkete sak (eller var han blå?). Åh, herlig! Lå der i den enorme biabeden sin og bare så majestetisk ut :rolleyes2:

Regner med at jeg har bilder av det alle meste som måtte ønskes, blant annet den der :)

Tok massemasse bilder, og tror jeg fikk med alle de rasene dere ønsket i går. Ikke perfekte bilder, men jaja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at jeg har bilder av det alle meste som måtte ønskes, blant annet den der :)

Tok massemasse bilder, og tror jeg fikk med alle de rasene dere ønsket i går. Ikke perfekte bilder, men jaja :D

Så bra :) Gleder meg til å se :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
    • Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...