Gå til innhold
Hundesonen.no

Hööks dekken


Kristiin

Recommended Posts

Jeg har et regndekken med fleece fra Hööks som jeg syntes er fint. Det er litt for stort, for en mindre størrelse ble for lite, hehe :hmm: Men har brukt det når det regner, og det holder hunden tørr og varm ihvertfall:) Har prøvd det dekkenet som er på bildet du har lagt ved, men det satt ikke noe fint på tispa mi, men kan jo være fin på andre type hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det spørs litt på bruken. Om det skal brukes når hunden er i ro er det sikkert helt ok,men til aktivitet hadde ikke jeg ville brukt det. Jeg synes det ser ut til å ha altfor dårlig passform til det. Bare se på den brystklaffen foran,den ser stor og hemmende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det spørs litt på bruken. Om det skal brukes når hunden er i ro er det sikkert helt ok,men til aktivitet hadde ikke jeg ville brukt det. Jeg synes det ser ut til å ha altfor dårlig passform til det. Bare se på den brystklaffen foran,den ser stor og hemmende ut.

Jeg tror egentlig ikke det, så lenge dekkenet sitter akkurat passelig. Akkurat passelig er i min bok ikke for trangt og ikke for løst. :hmm: Det tror jeg er viktig med dekken. De skal være såppass trange at det ikke nordavinden blåser rett inn, men de skal også være såppass løse at kroppen skal kunne bevege seg forhåndsvis fritt inni dekkenet. Og det skal være litt luft imellom dekken og hundekropp for at det skal holde godt på varmen.

Dogman dekkene til Emma ser veldig lik ut som det dekkenet her i tråden foran, men det er såppass løst at det ikke blir hemmende på noe vis. Det eneste som hemmer litt er at hun er så smal imellom forbeina at den brystklappen blir "presset sammen" under bruk. Men hun får ikke gnagsår eller ser ut til å plages, så da er det jo greit uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det spørs litt på bruken. Om det skal brukes når hunden er i ro er det sikkert helt ok,men til aktivitet hadde ikke jeg ville brukt det. Jeg synes det ser ut til å ha altfor dårlig passform til det. Bare se på den brystklaffen foran,den ser stor og hemmende ut.

Embla har ett rosa dekken fra seleverkstedet. Det er veldig stivt foran med tykke borrelåser enda det er designet av hundekjørere for hunder som løper. Embla blir nødt til å trave når hun bruker det, fordi det er for trangt foran til å galoppere. Når hun bruker det myke pro plan dekkenet sitt som ligner litt på disse galopperer hun lett rundt. Grunne til at seleverkstedet er designet sånn er jo at i spann med huskyer traver jo hundene :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det dekkenet, og har også det refleksdekkenet med fleecefor, og jeg er veldig fornøyd med de. De er vanntette og gode. Jeg kjøpte et vinterdekken på hööks i fjor som var veldig stivt og ekkelt, det liker hun ikke noe særlig, men det brune der er mykt og tilpasser seg kroppen bedre. Jeg er fornøyd med de, men man kan jo ikke forvente at det holder i årevis og er perfekt i forhold til prisen, men til vanlig bruk på tur og i bil osv funker det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt er rosa rutette dekken med ullfor inni. Jeg er veldig fornøyd med det! Det koster bare 150 kr, så det er jo enda billigere enn det du kikker på. Festet er veldig bra, og er festet på en god måte. Dekkene holder seg på i vær og vind, blåser ikke bort. Men det dekker ikke magen, og det er litt negativt. Det har holdt seg i god kvalitet, aldri blitt vått igjennom og heller ikke gjort så hunden fryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...