Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetrener Victoria Stilwell


Tearani

Recommended Posts

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar
Utdyp, hvorfor? :rolleyes2:

Kjenner at jeg har litt vanskelig og ordlegge meg slik at dette blir riktig. Men det er så mye dill med dama der. Victoria spør bikkja om den kan gjøre det, Cesar krever at bikkja skal gjøre. Jeg ser mye større utfall (positivt) med hundene Cesar har vært hos, framfor Victoria (skal si at jeg har ikke sett så mange VS episoder). Jeg må si at en god del av hundene CM har vært hos er både stressa og ubalansert, etter at Cesar har vært der har han fått til en god stabil hund.

Eks;

Vicstoria Stillwell er på besøk hos 4 hypre fuglehunder som både sloss, hopper på folk, tigger ol. Etter 2-3 uker hopper ikke hundene så høyt på deg lenger.. Cesar Millan har slike tilfeller stadigvekk og da har han fått til stabile gode rolige hunder som ikke hopper opp på deg.

Men synes det blir veldig inviduelt om du liker Victoria, Cesar eller noen andre sine trenings metoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg vil også gjerne vite hvorfor du mener det Kristiin.

Synes det er flott at hun introduserer kikkertrening til folk, "tvinger" dem til å mosjonere hundene sine, og i det hele tatt forteller folk som ikke har peiling om hva det å ha hund innebærer. Super dame.

Edit: der skrev du inn ja.

Jeg tviler på at Cæsar sine metoder holder i lengden... Stillwell viser folk hvordan de kan få ting til å fungere i hverdagen, på en positiv måte, og Millan turer frem og tar et skikkelig "skippertak". Tror ikke eierne lærer så mye av det, annet enn å kanskje misbruke metodene hans fordi de ikke vet bedre. Stilwell utdanner folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg vil også gjerne vite hvorfor du mener det Kristiin.

Synes det er flott at hun introduserer kikkertrening til folk, "tvinger" dem til å mosjonere hundene sine, og i det hele tatt forteller folk som ikke har peiling om hva det å ha hund innebærer. Super dame.

Edit: der skrev du inn ja.

Jeg tviler på at Cæsar sine metoder holder i lengden... Stillwell viser folk hvordan de kan få ting til å fungere i hverdagen, på en positiv måte, og Millan turer frem og tar et skikkelig "skippertak". Tror ikke eierne lærer så mye av det, annet enn å kanskje misbruke metodene hans fordi de ikke vet bedre. Stilwell utdanner folk.

Jeg har jo ikke noe i mot klikkeren, for all del, jeg bruker det jo selv av og til. Men jeg mener at du kan ikke bruker klikkeren overalt/hele tiden, det går bare ikke. Men det er sant som du ser at hun kanskje 'underviser' folk og viser de en ny treningsmetode, og Cesar Millans metoder fort kan blir missbrukt/missforstått. (MEN jeg skal ha med at på hver eneste en av CM sine tv-sendinger står det at disse metodene ikke skal praktiseres uten en trener tilstede.) Men utfra det synes jeg Cesar Millans metoder på sikt er mye bedre og gir større resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke noe i mot klikkeren, for all del, jeg bruker det jo selv av og til. Men jeg mener at du kan ikke bruker klikkeren overalt/hele tiden, det går bare ikke. Men det er sant som du ser at hun kanskje 'underviser' folk og viser de en ny treningsmetode, og Cesar Millans metoder fort kan blir missbrukt/missforstått. (MEN jeg skal ha med at på hver eneste en av CM sine tv-sendinger står det at disse metodene ikke skal praktiseres uten en trener tilstede.) Men utfra det synes jeg Cesar Millans metoder på sikt er mye bedre og gir større resultater.

Hvilken utdannet hundetrener som har kunskap om etologi (skrives det sånn?) vil drømme om å bruke Milans metoder?! :rolleyes2:

Jeg liker Victoria :D Hundene virker trygge og avslappede, ikke sånn "nå må jeg gå pent i båndet, ellers får jeg et saftig rykk i halsbåndet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det gjør heller ikke Stilwell, er vel 5 av 10 episoder hun bruker den tror jeg, tror hun ser ann familien og hva som er hensiktsmessig egentlig.

Jeg synes ikke Millan er fanden selv, absolutt ikke, jeg er litt selvplukker og tar det som kan være bra (han gjør jo noe positivt han og) men min hund er nok en Stillwelhund, Millan er for røff og hard for ham, og veldig mange andre hunder synes jeg. Jeg vil ikke ha en hund som gjør ting fordi den er redd for meg, men fordi den vil, og vet det lønner seg.

Ingen tvil om at Millan er glad i dyr han og, men Stillwell er mer oppriktig synes jeg, og bryr seg virkelig. Og hennes metoder vil nok fungere bedre på den gjengse hund og hundeeier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke noe i mot klikkeren, for all del, jeg bruker det jo selv av og til. Men jeg mener at du kan ikke bruker klikkeren overalt/hele tiden, det går bare ikke. Men det er sant som du ser at hun kanskje 'underviser' folk og viser de en ny treningsmetode, og Cesar Millans metoder fort kan blir missbrukt/missforstått. (MEN jeg skal ha med at på hver eneste en av CM sine tv-sendinger står det at disse metodene ikke skal praktiseres uten en trener tilstede.) Men utfra det synes jeg Cesar Millans metoder på sikt er mye bedre og gir større resultater.

Nettopp det. Hvordan skal hundeeierne som Cesar hjelper, fortsette treningen, uten å bruke hans metoder, når han viser dem hvordan HAN gjør det, og gjør det fort, uten å egentlig forklare HVORDAN han gjør det, og hva han ser etter når han "straffer"(sier ifra, for de som vil det)? Victoria gjør det mer omstendelig, ja, men, det er på en måte en vanlig hundeeier også kan gjøre det. Å trene inn ting tar tid, og hundene må faktisk lære at det ikke er lov å hoppe, hvis de alt har lært at det ER lov å hoppe. Er ikke hundens feil at hundeeier ikke har klart å lære den det?

Det er som hvis eldste hunden min gjør fra seg inne. Jeg kan ikke bli sur for det,(altså, jeg sier aldri ifra til bikkja i ettertid uansett, men altså) for det er meg som ikke har luftet hunden min ofte nok i forhold til hvor lenge jeg har lært henne å holde seg. Begge bikkjene mine hopper på folk dersom de er glade for å se dem, de er riktignok små, men, det er jeg som ikke har lært dem at de ikke skal det. Derfor straffer jeg ikke når de gjør det, men avleder og belønner når de setter beina i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke noe i mot klikkeren, for all del, jeg bruker det jo selv av og til. Men jeg mener at du kan ikke bruker klikkeren overalt/hele tiden, det går bare ikke. Men det er sant som du ser at hun kanskje 'underviser' folk og viser de en ny treningsmetode, og Cesar Millans metoder fort kan blir missbrukt/missforstått. (MEN jeg skal ha med at på hver eneste en av CM sine tv-sendinger står det at disse metodene ikke skal praktiseres uten en trener tilstede.) Men utfra det synes jeg Cesar Millans metoder på sikt er mye bedre og gir større resultater.

Nettopp! Kan ikke være mer enig med Nowisclee.

Nettopp det. Hvordan skal hundeeierne som Cesar hjelper, fortsette treningen, uten å bruke hans metoder, når han viser dem hvordan HAN gjør det, og gjør det fort, uten å egentlig forklare HVORDAN han gjør det, og hva han ser etter når han "straffer"(sier ifra, for de som vil det)? Victoria gjør det mer omstendelig, ja, men, det er på en måte en vanlig hundeeier også kan gjøre det. Å trene inn ting tar tid, og hundene må faktisk lære at det ikke er lov å hoppe, hvis de alt har lært at det ER lov å hoppe. Er ikke hundens feil at hundeeier ikke har klart å lære den det?

Det er som hvis eldste hunden min gjør fra seg inne. Jeg kan ikke bli sur for det,(altså, jeg sier aldri ifra til bikkja i ettertid uansett, men altså) for det er meg som ikke har luftet hunden min ofte nok i forhold til hvor lenge jeg har lært henne å holde seg. Begge bikkjene mine hopper på folk dersom de er glade for å se dem, de er riktignok små, men, det er jeg som ikke har lært dem at de ikke skal det. Derfor straffer jeg ikke når de gjør det, men avleder og belønner når de setter beina i bakken.

Uansett ser jeg ikke vitsen i å se på CM når metodene er for farlige til å bruke hjemme. Jeg ser på sånne program for å lære og prøve det hjemme hvis jeg har samme problemet. Også noe med godbiter; Husker ikke hvor jeg hørte det, men de snakket om at flokklederen aldri gir godbiter til sine, ja hva skal jeg kalle det. De flokklederen leder. Men flokklederen prøver da heller ikke å lære hunden ulike øvelser. Liker ikke CM jeg, uansett hvor flink han er og hvor veloppdragne bikkjer han har. Men smaken er delt :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker victoria og hennes metoder, har lenge vært fan av henne, alle kurs jeg har gått bruker sånne typer metoder, og trener selv på samme måte som henne, kommer til å trene positivt med gode forsterkere, uten å stresse hunden resten av mitt liv, rett å slett for at jeg ser resultat, det fungerer kjemmpe fint, og akkurat sånn vil jeg trene mine hunder :rolleyes2:

Kan ikke fordra cesar, men siden det har vært snakk om han her inne tidligere, så skal jeg ikke gå mer inn på det området. Holder meg til topic *flinke flink* Dog noen FÅ ting han gjør, syns jeg er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun er kjempe flink,til hundetrening..

Jeg har enkelte ting jeg forlanger av min hund og enkelte ting vi gjør på gøy. Tingene jeg forlanger bruker jeg metoder som ligner CM sine, de vi gjør på gøy bruker jeg VS sine.

Uansett flott at tvN viser flere metoder. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte med på VS helt fra hun først dukket opp på TVNorge for noen år siden, og synes hennes fremgangsmåter er veldig fornuftige. Som andre har nevnt her før meg, lærer hun hundeeierne opp til hva de skal gjøre for å forbedre hundens oppførsel og hverdag. Hun legger opp en treningsplan, forklarer hva som har ført til problematferd, og hvordan det hun lærer de vil hjelpe. Det er ikke noen tryllemetode som fungerer med en gang, men det krever jevnt arbeid fra hundeeierne for at det skal fungere. Jeg har utrolig liten tro på kjappe "fix it" kurer, slike som amerikanere flest er veldig glade i (og det gjelder ikke bare innen hundetrening) :)

Jeg har ikke sett noe av CMs programmer, og kan dermed ikke si noe om hans metoder annet enn at jeg så noen minutter av en episode, men ga meg da han dro en hund over en parkbenk. Tviler ikke på at han har noen gode poenger, men føler at han er veldig komersiell og at det stort sett er en pengemaskin (igjen, veldig typisk amerikansk). Her får man blant annet kjøpe CM hundevann på dyrebutikkene, noe jeg ikke helt ser poenget med :)

Konklusjonen min er i alle fall at jeg har plukket opp en del ting fra VS, brukte blant annet lydfeller for å få Rina til å slutte og kikke oppå kjøkkenbenken etter mat. Og det har fungert 100 % :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Du tuller? Det er viktigere at man går i jeans og t-skjorte enn hvordan man faktisk trener hunden? :innocent:

For meg blir det for mye glitter og glamour med Victoria, alt det ekstra stæsjet hennes ødlegger seriøsiteten hennes i mine øyne.

Hun elsker lettvindte løsninger, kasterering er løsningen hennes så fort det er en hannhund som enten er aggresiv, dominant eller bare har et jukkeproblem.

Her er Cesær den store guden, Victoria "barbie" har jeg ingen ting til overs for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk litt enig med Jane her.. Det er mer dilldall med Victoria..

Jeg liker fortsatt CM best, men har ikke imot hennes metoder heller. For det meste ihvertfall.. Nå har jeg ikke sett like mange episoder av VS som jeg har med CM da. Hennes metoder er mildere, men så er det ikke rødsonehunder hun holder på med heller. Det er som regel hunder med nykker...Som eier lett kunne trent vekk selv, hvis de hadde giddet å prøvd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun elsker lettvindte løsninger, kasterering er løsningen hennes så fort det er en hannhund som enten er aggresiv, dominant eller bare har et jukkeproblem.

Er det noe som er lettvint, så er det å bruke pigghalsbånd og bare nykke tak i hunden hver gang den gjør noe "feil"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som er lettvint, så er det å bruke pigghalsbånd og bare nykke tak i hunden hver gang den gjør noe "feil"...

som virkelig er akkurat det milan gjør...

Selv er jeg enig i at de høyhelte støvlette, trange klærene og dressene ikke hører hjemme hos en seriøs hundetrener. Inntrykket blir bare feil, men om man skal tenke på metodene hun bruker så synes jeg vel de i mange tilfeller er helt kurante.

Hun driver med litt "enklere" hunder enn milan kanskje, men i forhold til at folk skal kunne følge rådene uten å bruke hue hjemme etter å ha sett programmet er vel hund litt tryggere skuring. Metodene er mildere, litt mindre "rett på" og siden hundene er enklere, med mer hvermannsen problemer (iallefall en del av de, milan har jo sine "enkle" hunder han også) egner kanskje hun seg bedre som tv- underholdning...

Men jeg ville heller dratt på kurs med milan enn victoria, jeg tror nemlig han kan mer om hund og med det har mer å lære bort.

Og siden jeg har vett nok og erfaring nok til å plukke ut det som er vettugt og det som er mindre vettugt, ser jeg heller på milan enn victoria. Synes han er mer seriøs, mer "hunde"mann og bedre som programleder:) smak og behag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. det er tydelig at du ikke har sett mye på det ja. Hun har langt mindre lettvindte løsninger enn CM i alle fall :ahappy:

Jeg syns det blir å sammenligne epler mot bananer, det er litt forskjell på problemene til hundene som Victoria og Cesær har med å gjøre. Jeg har ikke sett alle programmene med Victoria, men jeg føler jeg har sett nok til å ha en mening om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...