Gå til innhold
Hundesonen.no

X-Factor!

Victoria

Recommended Posts

Skrevet
Liker fortsatt Gabrielle jeg, også likte jeg veldig godt Lise i går (er det ikke det hun heter hun som sang Bjørn Eidsvoll sangen?)

Mener hun heter Lise ja.

Får ikke helt taket på denne konkurransen, men vet iallefall at jeg ikke kan fordra Chand. Hver eneste gang jeg får med meg en episode av dette så synger han et eller annet klagende/sutrende norsk no - å fy så irriterende!

• Svar 220
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Får ikke helt taket på denne konkurransen, men vet iallefall at jeg ikke kan fordra Chand. Hver eneste gang jeg får med meg en episode av dette så synger han et eller annet klagende/sutrende norsk no - å fy så irriterende!

Jeg synes faktisk Chand er den eneste som har et visst særpreg i konkurransen, jeg, resten er jo bare masse produsert kliss... og om du synes Prudence og Bjørn Eidsvåg er klagende og sutrende, så... *flir*.

Skrevet
Jeg synes faktisk Chand er den eneste som har et visst særpreg i konkurransen, jeg, resten er jo bare masse produsert kliss... og om du synes Prudence og Bjørn Eidsvåg er klagende og sutrende, så... *flir*.

*ler* Smaken er selvsagt som baken, Siri. Jeg finner stemmen hans særdeles gnålete rett og slett. Endel av de andre x'ene har iallefafll klang i stemmen.

Skrevet
Forhåpentligvis The Johnsen sisters eller Rikke

So far, helt enig.

Søstrene sang ikke helt samstemte idag, lå liksom et ord etter hverandre de...

Rikke må kvitte seg med baby-stemmen sin. Når den er fraværende i enkelte strofer synger hun egentlig ganske bra, men pip-pip og dutte-dutt MÅ vekk altså...

Sier jeg...som synger som en kråke i storm :)

Skrevet
So far, helt enig.

Søstrene sang ikke helt samstemte idag, lå liksom et ord etter hverandre de...

Rikke må kvitte seg med baby-stemmen sin. Når den er fraværende i enkelte strofer synger hun egentlig ganske bra, men pip-pip og dutte-dutt MÅ vekk altså...

Sier jeg...som synger som en kråke i storm :)

Helt enig, men tinger er, at om hun kvitter seg med den å vinner, kommer den garantert tilbake på platen hun lager.. Hele hun er jo baby..

Skrevet

Fikk frysninger når eg hørte The Johnsen sister og nei, ikke på den positive måten.

Men liker det eg hører av Shackles nå.

Edit: Synest faktisk de var drit tøffe!

Skrevet
Forhåpentligvis The Johnsen sisters eller Rikke

Jeg skjønner ikke hvorfor de to søstrene fortsatt er med... dem går det 14 av på dusinet eller noe sånt.. Synes Gabrielle bomma totalt på sangen sin i kveld også - det er IKKE sånn man synger reggae liksom.

Skrevet
Jeg syns nivået på hele greien er utrolig lavt, jeg. :)

Desverre helt enig med deg...

Aner ikke hvem jeg tror går ut. Håper på Chand, Lise eller Rikke egentlig, det er de jeg har minst lyst til å se igjen... For å si det sånn, så hadde jeg ikke tatt med meg en CD fra en av de om jeg fikk den hevet etter meg...

Skrevet
Lise er HELT klart best til nå.

Hun og Gabrielle er mine favoritter.

Synest Lise er flink men synest det var feil låtvalg som eg kan tro kan koste henne plassen.

Skrevet
Jeg skjønner ikke hvorfor de to søstrene fortsatt er med... dem går det 14 av på dusinet eller noe sånt.. Synes Gabrielle bomma totalt på sangen sin i kveld også - det er IKKE sånn man synger reggae liksom.

Helt enig med det om Gabrielle, men jeg liker henne fra tidligere. Enkelte artister der har liksom ikke vist seg bra nok.

Men Tommy sangen skjønnte jeg ikke noe av i dag :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...