Gå til innhold
Hundesonen.no

Sjekk om du lider av noe av disse syndromene


ingar

Recommended Posts

Uff... hehe... Jeg bare blir møkk lei noen ganger.

Jeg er lei av å bli fortalt at hunden blir gæren om jeg gjør feil i treningen.

Jeg er lei av å bli fortalt at jeg trener på feil måte.

Jeg er lei av folk som skal analysere hele driten konstant

Jeg er lei av positivt, negativt og forsterkning.

Hvorfor kan man ikke bare oppdra og trene hunden og kalle en spade for en spade? De klarte det fint i gamle dager, bestefaren min hadde da hund, og den var ikke gæren. Den var ikke banket til lydighet, heller. Han brukte ikke noen slags filosofi.

Det er vel en helt natulig og mennesklig reaksjon det? Når man blir presentert for nye tanker og ideèr, vil man naturlig ta avstand fra dem om de ikke er i sammsvar med slik man alltid har gjort? Og jo da man kan gjøre som man alltid har gjort...og da får du det som du alltid har hatt det. Og er du fornøyd med det, så hvorfor i det hele tatt gidde å lese noe annet? Det er ingen som presser noe som helst ned over hodet ditt. men på et fora, kan det jo hende noen har nytte av andre tanker og ideèr?

Et kinesisk ordtak.."gjør du i dag som du gjorde i går, så får du det i morgen slik du har det i dag" Hva er problemet? Syns du det er utidig av meg f.eks å skrive slike inlegg jeg gjør? Det koster meg ingenting å la det være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en helt natulig og mennesklig reaksjon det? Når man blir presentert for nye tanker og ideèr, vil man naturlig ta avstand fra dem om de ikke er i sammsvar med slik man alltid har gjort? Og jo da man kan gjøre som man alltid har gjort...og da får du det som du alltid har hatt det. Og er du fornøyd med det, så hvorfor i det hele tatt gidde å lese noe annet? Det er ingen som presser noe som helst ned over hodet ditt. men på et fora, kan det jo hende noen har nytte av andre tanker og ideèr?

Et kinesisk ordtak.."gjør du i dag som du gjorde i går, så får du det i morgen slik du har det i dag" Hva er problemet? Syns du det er utidig av meg f.eks å skrive slike inlegg jeg gjør? Det koster meg ingenting å la det være!

Om du trener Nordenstam? Eller Klikker?

For i innleggene dine høres du ut som en klikkerperson, men føler jeg har lest en plass at du var Nordenstam. Så klarte ikke la være å spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg gidder å lese noe annet? Fordi jeg ikke er like forbasket forutinntatt som veldig mange andre, og ved å lese forskjellig stoff har jeg også plukket med meg en del nyttig lærdom. Jeg har lært masse ved å bruke forskjellige forumer! Spesielt Hundesonen.

Det er ikke det at jeg får ting tredd nedover hodet, det er greit nok det. Men i perioder blir jeg sliten, stressa og oppkava - og da er det ekstra slitsomt å skulle høre på alle de med mye mer peiling forklare ditten og datten med faguttrykk og ekspertise som mister Egtvedt kunne misunne ;)

PS: Jeg syns alltid du forklarer ting bra og sånn, men alle innleggene dine overstrømmes av saklige uttrykk og vendinger, jeg savner at du LEVER litt mer i måten å skrive på :D

Ok jeg skal la være å skrive flere inlegg.

ha det bra da og takk for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg det er mye urimeligheter ute å går , når vi har en person som Ingar med utrolig mye kunnskap burde ikke vår første tanke da være å lære av han ? . Om det faller noen tungt for brystet at han har svar på det meste burde ikke det fortelle oss at vi burde øke vår egen kunnskap. Ok det finnes to leire, det vil det vel alltid gjøre. Å selvfølgelig burde vi alle utrykke oss slik at vi blir forstått, innen rimelighetenes grenser, å vi burde komme med mange flere eksempler på hva vi mener med den metoden vi sverger til ,fremgangsmåten, forklare ord og uttrykk, sette treningen i en sammenheng osv, men litt av ansvaret ligger hos hver enkelt å øke sin kunnskap slik at "nye" ord blir forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en helt natulig og mennesklig reaksjon det? Når man blir presentert for nye tanker og ideèr, vil man naturlig ta avstand fra dem om de ikke er i samsvar med slik man alltid har gjort? Og jo da man kan gjøre som man alltid har gjort...og da får du det som du alltid har hatt det. Og er du fornøyd med det, så hvorfor i det hele tatt gidde å lese noe annet? Det er ingen som presser noe som helst ned over hodet ditt. men på et fora, kan det jo hende noen har nytte av andre tanker og ideèr?

Et kinesisk ordtak.."gjør du i dag som du gjorde i går, så får du det i morgen slik du har det i dag" Hva er problemet? Syns du det er utidig av meg f.eks å skrive slike inlegg jeg gjør? Det koster meg ingenting å la det være!

Hvorfor jeg gidder å lese noe annet? Fordi jeg ikke er like forbasket forutinntatt som veldig mange andre, og ved å lese forskjellig stoff har jeg også plukket med meg en del nyttig lærdom. Jeg har lært masse ved å bruke forskjellige forumer! Spesielt Hundesonen.

Det er ikke det at jeg får ting tredd nedover hodet, det er greit nok det. Men i perioder blir jeg sliten, stressa og oppkava - og da er det ekstra slitsomt å skulle høre på alle de med mye mer peiling forklare ditten og datten med faguttrykk og ekspertise som mister Egtvedt kunne misunne :)

PS: Jeg syns alltid du forklarer ting bra og sånn, men alle innleggene dine overstrømmes av saklige uttrykk og vendinger, jeg savner at du LEVER litt mer i måten å skrive på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha' date=' fikk meg en kalddusj på treff i går, hvor jeg fant meg selv i en situsjon der jeg både smattet og sa hallo til han for å få oppmerksomhet! :D[/quote']

Off av meg! [-X Du er hardt ramma, skjønner jeg!

Neida ;) bare tulla :P

Sjøl finner jeg meg selv svært lite ramma av mobiltelefon syndromet... ellers ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jeg skal la være å skrive flere inlegg.

ha det bra da og takk for meg!

Nei nei nei!Det er da ikke det IW skriver!Eller?

Jeg synes det er flott å få litt kunnskap her jeg!

Og der er jeg ikke alene... tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jeg skal la være å skrive flere inlegg.

ha det bra da og takk for meg!

Dersom du klarte å få det jeg skrev til å bli at jeg ikke gidder å høre på deg eller andre, og ikke vil at du skal skrive mer, så tror jeg at du må lese på nytt og kanskje få en annen oppfatning.. Jeg mente ikke at du skal slutte å skrive. Skjønner ikke helt hvor du tar det fra. Det jeg mente var bare at dine svar alltid høres ut som en bok :D Hehe. Jeg vet/hører/skjønner at du har mye erfaring, og det er flott at du vil dele med andre!

Men når jeg har et problem med hunden min, så er jeg interessert i hva jeg kan gjøre, tips og råd, ikke et langt adferdslæreforedrag eller hvorfor ting skjer osv osv. Jeg vet det jo. Kanskje ikke like godt som deg, og det er fint å få det forklart inntil et visst punkt. Jeg syns alt dreier seg om negativt og positivt, korrigering/ikke korrigering, psyke og lignende. Blir sliten, og til tider er det vanskelig å henge med i svingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...