Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar

Izziebelle

Recommended Posts

Skrevet
Gratulerer MatheaN, du var kjempeflink!

Best in show ble en schæfer, fikk ikke med meg navnet.

Zanta av Quantos kanskje? hun har vunnet mye i BIG og BIS i hvertfall :)

Noen som vet hvordan det gikk i gruppe 5?

• Svar 140
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Finsk Lapphund ble ikke passert i gruppen, tok bilde av oppsettet, et lite øyeblikk bare, laster opp nå. Norsk elghund grå vant gruppen, samt beste norske rase. Mannen ble så glad :) Herlig eldre mann, så ham på nkk bø i fjor og, herlig når gleden kommer slik frem.

Skrevet

Tusen takk for gratulasjoner :)

Søsteren hennes er jo ikke blant de tynneste hun heller, men "mer å ta i, mer å være glad i" :)

Kjenner du kullsøsteren? Du har ikke tilfeldigvis bilde av henne eller mailadresse til eier så jeg kan få av de? I så fall, kan du sende det på pm? Har ikke sett snurten av henne siden jeg hentet Tia.

Skrevet
Finsk Lapphund ble ikke passert i gruppen, tok bilde av oppsettet, et lite øyeblikk bare, laster opp nå. Norsk elghund grå vant gruppen, samt beste norske rase. Mannen ble så glad :) Herlig eldre mann, så ham på nkk bø i fjor og, herlig når gleden kommer slik frem.

Åh, det var sikkert Cato. Han er så fin!

Edit: Grattis til alle fornøyde, og en spesiell gratulasjon til Labbis!

Skrevet

Gratulerer med knall resultat i LP-ringen i dag også, Benedicte! :)

Gratulerer også til alle andre med gode resultater!

Skrevet
Ja, han eieren til Kato (elghunden) er så snål. Alltid like glad når han vinner :)

Det er vel ikke snålt? Man skal jo vise det når man er glad :):P

Gratulerer til alle flinke og fornøyde idag også.

Skrevet

Hehe, nei hadde Micki plassert seg i dag hadde jeg virkelig begynt å lure! Nedrøyta og feit (sorry Micki..)

Ja, han er helt herlig! Blir kjempe glad! Men den hunden er flott også :) virkelig!

Skrevet
I går vant Tia LP1, i dag var det Cita sin tur til å få premie :P

263 poeng (om jeg ikke husker feil), 1 plass og 1.premie (var bare to deltakere).

Gratulerer så mye! :P

I aussieringen ble Tia 3.BTK med CK. Dommeren elsket henne, selv om hun ikke ville løpe i dag :P Det eneste gale med Tia i dag var at hun var for feit (hun som alltid er for tynn og spinkel og nedrøytet :) ), men hadde blitt beste tispe om hun ikke var det sa hun. :)

Tjihi, hadde tenkt jeg skulle kommentere at hun så litt rund ut i går, men jeg turte ikke... :) Men Tia er jp supersøt uansett hu! Men ja, en mellomting er vanskelig gitt.

Uansett så moro å få høre slik ros av en dommer da! Så Gratulerer her også! :)

Bridie hadde sin dårligeste utstilling idag rett og slett. 1. kval og 3. konk.... Thats it. Dommer syns hun var for lang i lenden. Også hadde det blitt kommentert at Bridie så krumbøyd ut i ryggen, og spørsmål om hun kan ha smerter av noe slag. Ikke strekte hun ut skikkelig på traven heller. Ser det godt på bildene. Så får massere og strekke ryggen hennes en stund nå og gi henne ro, om det kan være noe der.

Men ellers er snuppa vi verdens beste uansett hun! :(

Ellers har Hanne notert ned masse ting i katalogen min her, men jeg skjønner lite av det. Kan da prøve å gjengi. Sikkert nok folk her som forstår:P

Juniorklasse hannhund:

Tamburenga's Cessna Skyhawk - 2

Unghund hannhund:

Fedon av New Thinking - 1, 2. (antar det er 1. kval og 2.konk??? så jeg skriver det heretter.... :P)

Ki-Ro-Ma's Foto Finish - 1. kval, 1. konk, HP

Åpenklasse hannhund:

Skogstrollets Camaro 1967 (Morten) - 1. kval, 1.konk

Championklasse hannhund:

(KBHV-04 NOJV04 DKCH FP RB RV BEG-B) Rosenlyst's Bobalu Blue Label - BIR, cert, cacib (tror jeg). Norsk Champion.

Unghund tispe:

Skogstrollets 2 Hubba Bubba Blue - 2.

Memory of Sara Av Sea Perto - 2.

Taplacs American Fantasy v Hisaw - 1. kval, 1. konk, CK

Åpen klasse tispe:

Dreamcather's U-Turn By Half Moon - 1. kval, 1. konk, CK, 2.btk

Crofter Holding's Sol de Skogstroll - 1. kval, 2. konk

Australian Ace Pibaro - 1. kval, 4. konk

Soblekustens Madame Butterfly - 2.

Taraelius Mountain Flower - 1. kval, 2. konk

Championklasse tispe:

(DKCH RB RV) Dreamcather's Always A Winner - 1. kval, 1. konk, CERT, 1. btk, BIM

Hakinos Better Behave Bridie - 1. kval, 3. konk

Ki-Ro-Ma's Excellente Evitia - 1. kval, 1. konk, 3.btk CK. (blir ikke det rett da labbis??)

Skrevet
Championklasse tispe:

(DKCH RB RV) Dreamcather's Always A Winner - 1. kval, 1. konk, CERT, 1. btk, BIM

Hakinos Better Behave Bridie - 1. kval, 3. konk

Ki-Ro-Ma's Excellente Evitia - 1. kval, 1. konk, 3.btk CK. (blir ikke det rett da labbis??)

Hun kan jo ikke få cert i championklasse? Eller? :)

Skrevet
Hun kan jo ikke få cert i championklasse? Eller? :)

Jo, certet går til den beste hunden i hvert kjønn som har oppnådd CK og ikke allerede er norsk champion.

Hund som har championat i annet land har full anledning til å delta i championklasse på norske utstillinger.

Altså kan en hund som er eksempelvis svensk champion stille i championklassen i Norge, og om hundene foran den i BHK/BTK allerede er norske championer, går certet til denne.

Skrevet
uhm uhm, men kan de ikke få CK? Eller er jeg helt på jordet? Eller... altså, spør noen andre... :):)

Jeg mener det er slik at de kan få CK men ikke Cert. For Certet går jo videre til neste i BesteHannhund/tispe klasse. ? :P

Jo, certet går til den beste hunden i hvert kjønn som har oppnådd CK og ikke allerede er norsk champion.

Hund som har championat i annet land har full anledning til å delta i championklasse på norske utstillinger.

Altså kan en hund som er eksempelvis svensk champion stille i championklassen i Norge, og om hundene foran den i BHK/BTK allerede er norske championer, går certet til denne.

:) Så ikke at hun var dansk champ og ikke norsk.. :P

Skrevet
Det er vel ikke snålt? Man skal jo vise det når man er glad :) :)

Gratulerer til alle flinke og fornøyde idag også.

Tror Kathrine bruker snål i samme betydning som søt, stemmer ikke det?

Er en dialektsak hvertfall:P

Skrevet
Jeg mener det er slik at de kan få CK men ikke Cert. For Certet går jo videre til neste i BesteHannhund/tispe klasse. ? :)

Tia, som du quotet om, er norsk champ, og fikk "kun" ck... Men hannhunden som fikk cert, var dansk ja :)

Skrevet

NM kvalifisert i juniorhandling og 2.beste juniorhandler!!

Og gratulerer så mye til MatheaN! og alle andre fornøyde! Og selvfølgelig søte Kee-Kee med bra debut i junior!

Gratulerer MatheaN, du var kjempeflink!

Tusen takk! Det er så flott, jeg er så glad :)

Skrevet

Gratulerer så mye MatheaN! Kan du sende meg PM MatheaN om hva som skjedde og hvordan spørsmål du fikk av dommeren? Jeg skal også på junorhandling i NKK Tromsø og gruer meg kjempe masse :/

Skrevet
NM kvalifisert i juniorhandling og 2.beste juniorhandler!

Det er så flott, jeg er så glad :)

Jeg fikk dessverre ikke sett på deg, men heiet inni meg allikevel. Og du er SÅ FLINK , grattis :)

Og det var veldig hyggelig å hilse på deg selvom du må tro jeg er en gammal kjepp siden jeg ikke skjønte kvalliken din før maaaange timer etterpå, men da ble jeg veldig glad på dine vegne *klem* for det var jo dette du ønsket deg mest i går kveld :)

Grattis til alle andre fornøyde også :P

Her ble det flat rød på Hr. Langbein, og ck, men uplassert på Frk. Brun og datteren Zeta.

Frk. Brun hadde for dagen et hannhund preget hode :P så nå gir jeg meg ende over snart. Irsk setter på Støren (Hr. Langbein) og hannhund med løpetid (Frk. Brun) idag :) Lurer på om dommerstanden er tom for beskrivelser av hunder de ikke liker jeg så de bytter litt om på både rase og kjønn...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...