Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitjar og Stord Hundeklubb


Scarlet

Recommended Posts

vi kommer :icon_confused: Har ikke vært på denne utstillingen enda så er spent på hvordan det er og hvordan ringene er :icon_confused:

Er ikke den største utstillingen, er i en idrettshall med håndballbane underlag. Husker ikke hva de gjorde sist, om de la ut matter eller ikke. Jeg likte meg iallefall godt der, en koselig plass. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar
Og da har vi vært flinke å meldt på Gigi :icon_redface: INNEN fristen.. :whistle:

Only Blondie: Kan være jeg har et sete ledig i Suzuki'en (varebil) om ikke gubben skal være med nedover... Hvor bor du? Jeg kjører fra Sotra.

Jeg bor også på Sotra så dette passer jo strålende :whistle: Har muligens 2 andre tilfelle jeg ikke får sitte på med noen andre. Nå melder jeg ihvertfall på, så ser vi hva som skjer :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller sannsynligvis med valpisen min. Jeg har meldt oss på hvertfall, så nå er det bare å "kvinne seg opp", og å trene som bare pokker! :icon_redface::whistle: Jeg har aldri vert på utstilling før og har null peiling på dette what so ever, så dette skal bli spennende. Haha. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eg ska på valpeshow med min 4 mnd gamle Golden Retriever!

Har aldri vært på utstilling før, så det blir helst for gøy.

Men det hadde vært kjekt med noen tips...

Hun er ikke flink å gå i band;( Ang pels, er det noe spesielt å tenke på

hos en valp, foruten at den skal se pen og velstelt ut? en skal vel ikke klippe

hale o.l. på den?

Glad for alle råd og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ska på valpeshow med min 4 mnd gamle Golden Retriever!

Har aldri vært på utstilling før, så det blir helst for gøy.

Men det hadde vært kjekt med noen tips...

Hun er ikke flink å gå i band;( Ang pels, er det noe spesielt å tenke på

hos en valp, foruten at den skal se pen og velstelt ut? en skal vel ikke klippe

hale o.l. på den?

Glad for alle råd og tips!

en golden skal klippes likt som en Flat (hvis jeg husker rett) og det vil si at halen skal stussen hvis dette er nødvendig da. Det kommer ann på hvor lang pels hunden har på halen. Den skal også klippes på ørene og under haken ned til brystbeinet begynner. Hvis du søker på klipp av golden så kommer det fram mange gode tips... Hvis ikke så skal jeg opp og kan se over hunden eventuelt klippe den for deg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller sannsynligvis med valpisen min. Jeg har meldt oss på hvertfall, så nå er det bare å "kvinne seg opp", og å trene som bare pokker! :):) Jeg har aldri vert på utstilling før og har null peiling på dette what so ever, så dette skal bli spennende. Haha. :aww:
Yei, da får jeg kanskje hilse på pinscherdyret ditt! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått startnummer enda? Vil veldig gjerne vite når jeg skal stille.. Håper jo på å ikke måtte møte grytidlig, siden det er et stykke å kjøre.. :rolleyes2:

Startnummer pleier å komme 7-10 dager før utstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 papilloner XD Det er nok mange som er på den utstillingen som er på østlandet samme helgen. Da blir det nok ikke særlig stor konkurranse så jeg vet ikke helt om vi skal satse stort på at det hun dommeren dømmer der er det samme som hun vil dømme i Lillestrøm, men vi får se.

Enda ikke funnet noen som jeg sikkert kan sitte på med ;) Stress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ikke funnet noen som jeg sikkert kan sitte på med :P Stress!

Jeg kan ikke love noe, og dessuten skal jeg ikke i ringen før TIDLIGST 11... Så jeg regner ikke med å reise nedover før at jeg kan være der ca. kl.10 og jeg så papillon skal i ringen 9... :blink:

1 hel pyrre, WOW! ;)

Og så SIST i ringen... hahaha... jamen da kan jo du sitte og "lide" deg igjennom en haug belgere før du skal inn :blink: Har meldt på Traktor-Jenny i championklassen, og Giggelusen i Unghund... hehe...

Tror Zuki til Siwi skal, de mangler bare blåsløyfa for lpch. Vet ikke hvem den andre er.

OK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...