Gå til innhold
Hundesonen.no

Mille og Luna har fått sine kull!

Yodel

Recommended Posts

Åh, det var godt jeg var innom her før du rakk å legge ut bildene av den sorte tispa med fine tegninger, for ei sånn ei ville ikke jeg ønska meg i det hele tatt :yawn:

Gratulerer med alle valpene, det blir livlig hos deg om noen uker.. hehe :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer med 2 flotte kull!

Denne tråden hjelper ikke akkurat på for meg som hadde basenji på topp 3 når jeg skulle ha ny valp nå i våres :yawn: Men må alikevel følge med på de nusselige små! Gleder meg masse til bilder fremover :) Blir nok en Basenji på meg en gang i fremtiden ja :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom to til. Først en alldeles nydelig rød/hvit hannhund med eksepsjonelt flott farge/ tegninger. Deretter strevde hun LENGE med sistemann (nummer 7). Det var en flott svart hannhund med "timeglass-bles" og hel krave. Han fikk vi dessverre aldri noe liv i. icon_cry.gif

Vi holdt på med "slynge-metoden" (for å få event. vann ut av lungene) snute/hjerte-metoden, holdt kroppen nede i varmt vann, rubbet med tørre, varme håndlær etc i nesten 40 min, prøvde med respirot etc, men vi fikk aldri liv i han...

Fødselen tok nok litt lang tid, og vetrinær mistenker morkakeløsning.

Uansett har vi nå 6 nydelige valper i kassa til Mille!

2 rød/hvite tisper, 1sort/hvit tispe, 1 rød/hvit hannhund, 2 sort/hvite hannhunder. Hadde jeg fått en sort tispe til hadde jeg fått akkuratt det jeg spurte etter biggrin.png Jeg klager ikke!

Edit: Nå kan dere gjerne komme med forslag til G-navn også, altså!

Btw, Tonje: Denne kommentaren fikk jeg på ditt navneforslag:

Flatulent Conspiration ( Do you know what Flatulent means? :-) It means farting I wouldn't name a dog that it might live up to its name and have alot of gas and stink you out of your house ha ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Trist med hannen, mistenkte noe sånt når det tok så lang tid med oppdateringen :D

Men GRATTIS med både F OG G kull! Superdupert :D Og så bra fordelingen ble ift. ønsker, da! :getlost:

Masse masse lykke til! Gleder meg til bilder og videre oppdateringer :ahappy: Skal se om jeg klarer å pusle meg til noen navneforslag etterhvert, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første - grattis med sååå mange små basser da! Leit med han lille snusken som dro før han hadde kommet.. Men for å snu over på noe hyggeligere, så gleder vi oss vildt og uhemmet her til bilder!

Btw, Tonje: Denne kommentaren fikk jeg på ditt navneforslag:

Flatulent Conspiration ( Do you know what Flatulent means? :-) It means farting I wouldn't name a dog that it might live up to its name and have alot of gas and stink you out of your house ha ha ha

:getlost: Jamen tok du den ikke? Du må huske at av og til er jeg bare 3 år i humoren min.. det høres bare litt bedre ut på engelsk! Jeg syntes jeg var hysterisk morsom med forslaget Kingwanas Flatulent Constipation! (Og jeg blir visst ikke eldre heller, var en som overveide å starte med oppdrett av flatcoat og jeg foreslo kennelnavn "Flatulent Flats" hvilket vedkommende syntes hørtes bra ut inntil hun fant ut hva det betød, og jeg fikk meg en skyllebøtte uten like..)

edit - fråde - må huske at edit er "lagre endringer" og ikke post.. OK en gang til: navneforslag: Kingwanas Fabulous Unicorn til minne om det nydelige diktet til (en for meg helt ukjent og obskur person) den amerikanske komponisten Lou Herrington (eller noe sånt het han9. Diktet er slik (noenlunde.. går på husken her):

You can't like Basenjis

You love them

The basenji is the greatest art of Nature

It is like finding a Unicorn at your door step,

The fabulous arrives

Både vakkert og treffende synes jeg.. og bør kompensere for vittighetene ovenfio!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med valpene, og synd med den som ikke klarte seg. Sånt som skjer desverre..

Navneforslag:

Kingwana's Groovy Maguire

Kingwana's Gallant Entertainer

Kingwana's Gambling Juri

Kingwana's Ghetto Blaster

Kingwana's Glamorous Story

Kingwana's Gleeful Chick

Du er inne på nøyaktig de samme tankebaner som megbiggrin.png Flotte forslag! Mange av disse blir nok brukt!

For det første - grattis med sååå mange små basser da! Leit med han lille snusken som dro før han hadde kommet.. Men for å snu over på noe hyggeligere, så gleder vi oss vildt og uhemmet her til bilder!

laugh.gif Jamen tok du den ikke? Du må huske at av og til er jeg bare 3 år i humoren min.. det høres bare litt bedre ut på engelsk! Jeg syntes jeg var hysterisk morsom med forslaget Kingwanas Flatulent Constipation! (Og jeg blir visst ikke eldre heller, var en som overveide å starte med oppdrett av flatcoat og jeg foreslo kennelnavn "Flatulent Flats" hvilket vedkommende syntes hørtes bra ut inntil hun fant ut hva det betød, og jeg fikk meg en skyllebøtte uten like..)

edit - fråde - må huske at edit er "lagre endringer" og ikke post.. OK en gang til: navneforslag: Kingwanas Fabulous Unicorn til minne om det nydelige diktet til (en for meg helt ukjent og obskur person) den amerikanske komponisten Lou Herrington (eller noe sånt het han9. Diktet er slik (noenlunde.. går på husken her):

You can't like Basenjis

You love them

The basenji is the greatest art of Nature

It is like finding a Unicorn at your door step,

The fabulous arrives

Både vakkert og treffende synes jeg.. og bør kompensere for vittighetene ovenfio!

*Fniser* Jo, men helt seriøst. Jeg syntest det var et vittig navn, jeg- og foreslo det videre. Tenk om alle begynner å le, da!

Som G-navn vurderte jeg faktisk "Going Sotally Tober" men det er kanskje å dra den litt langt? whistle.png

Bildespam på hjemmesiden, smakebit her:

post-1157-12605679061775.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er inne på nøyaktig de samme tankebaner som megbiggrin.png Flotte forslag! Mange av disse blir nok brukt!

Likte best det første jeg - skulle jeg hatt en hann fra dette kullet måtte han ha hett det :getlost:

Men: skalikkehabasenjiskalikkehabasenjiskalikkehabasenji

skalikkehabasenjiskalikkehabasenjiskalikkehabasenjiskalikkehabasenji

skalikkehabasenjiskalikkehabasenjiskalikkehabasenji

skalikkehabasenjiskalikkehabasenjiskalikkehabasenjiskalikkehabasenji...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flotte navn, Astrid! WEE! Garanterer at noen blir brukt!

Da kan man snart starte å tenke på G navn også... rolleyes2.gif

Har ikke skjedd noe enda, men nå er det ikke lenge før. Maks et par timer. Hun graver og pistrer litt om hverandre, så det er tydelig at fødselen er i gang, men slikt kan som kjent ta lang tid.

Bra at du likte dem. :getlost: Skalvisee.. G-navn..

Kingwanas Greatest Storyteller

Kingwanas Gallant Entertainer

Kingwanas Glory Of The Spotlight (etter far til farfar)

Kingwanas Green Chilli Pepper (etter mor til morfar)

Kingwanas Galactic Century (etter mormor)

Kingwanas Galaxy Of Baby Boom (Baby Boom Galaxy er en galakse som befinner seg veldig langt ute i universet. Syntes navnet passet? *flir* )

Kingwanas Gambling Jailhouse Bird (delvis etter far til morfar)

Kingwanas General Hits The Target (etter farmors mor og farfar)

Kingwanas Gift Delivery (etter farmors mor)

Kingwanas Giving Maguire A Story (etter far og mor)

Kingwanas Gladiola Flower Story (Gladiola er en gruppe/type blomster som vokser i Afrika)

Kingwanas Glance At The Spotlight (etter farfars far)

Kingwanas Glory Of Entertainment

Gratulerer så mye med enda 6 flotte valper, de er nydelige! Fryktelig synd med den siste. :D Men, en får glede seg over dem en har! :ahappy:

Edit: Hah, LinKr og jeg fant jo på akkurat samme navnet jo, Gallant Entertainer. :D Da må du nesten bruke det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops har vist ikke vært her inne på en stund ser jeg :getlost: Men har fulgt nøye med på hjemmesiden å mailen min da :D

GRATULRER her også Liv, du fikk hva du ønsket, å det er jeg veeeldig glad for! kan ikke fatte hvorfor, haha :ahappy: Gleder meg til enda flere bilder, kan ikke få nok! det klør i fingrene, å JA jeg kommer på dørkarmen din når valpene har blitt 3 uker, så det SÅH :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...