Gå til innhold
Hundesonen.no

Mille og Luna har fått sine kull!

Yodel

Recommended Posts

Herlige smådamene! biggrin.png

Mille SER større ut enn Luna.. stemmer dette? biggrin.png

Mjo, jeg er enig i at det kan se slik ut på bildet- men så skal vel hun mest sannsynlig ha fler valper også. Når jeg besøkte dem i går synes jeg at Luna var størst , så det er pokker ikke lett å si. Jeg tror nok at det er Luna som nedkommer først, men Mille kan nok overraske oss. Når Mille er inseminert skal man jo trekke fra 1-2 dager på drektighetstiden, så egentlig ligger Luna bare 1 dag foran Mille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Spennende. Jeg må bare få si... dere er virkelig heldige med förvertene deres ;) Det må være alle oppdretteres drøm å kunne ha kull - HOS NOEN ANDRE :lol: Skulle ønske vi også hadde slike förverter :P

Lykke til med kullene, gleder meg masse til bilder av de små nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Luna sin temp sank under 37.0 grader i dag, og hun graver og er litt rastløs innimellom hvilingen. Jeg pakker snippsekken og sover på Hamar i nattrolleyes2.gif

Var noen nydelige bilder med flotte tykkemager her ja :icon_cry:

Og så er jeg utrolig spent på hvordan det skal gå. Krysser alt jeg har for at fødsel går bra og at det kommer mange flotte småttiser (og skal løpe inn på tråden i morgen tidlig når jeg har sendt junior til skolen :ahappy: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselen har foreløpig gått veldig fint! Jeg var oppe på Hamar i 21.00 tiden, og Luna var da litt rastløs og gravde, etterfulgt av perioder med hvile. Sterkere rier startet ved 22.30- tiden.

Ca kl 23.20 gikk vannet, og klokken 23.50 var første valp født. Deretter gikk det slag i slag. Ca 30 min mellom hver valp.

Foreløpig er det født 3 rød/hvite jenter og 1 rød/hvit gutt. Tror ganske sikkert at det kommer en til :icon_cry:

De er alle nydelige og velskapte, med pene tegninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :icon_cry: Det er kommet en rød jente til. Dvs. 4 røde jenter og 1 rød gutt! Det var jo akkuratt det jeg håpet på!! :ahappy:

Var en stund usikker på om det skulle komme en til, da jeg syntes jeg kjente noe, men det er gått sna¨rt 4 timer siden siste valp, og det virker som om ting har roet seg, så tror nok det ble sluttresultatet. Jeg sitter og våker litt over henne "just in case".

De er så nydelige der de ligger ved melke-baren!

Skal se om jeg ikke får lagt ut bilde snart.

Et lite spørsmål: Første valp født kl. 23.50 i går. Resten født i natt (dvs. i dag). Hva er fødselsdatoen til kullet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Fødselen har foreløpig gått veldig fint! Jeg var oppe på Hamar i 21.00 tiden, og Luna var da litt rastløs og gravde, etterfulgt av perioder med hvile. Sterkere rier startet ved 22.30- tiden.

Ca kl 23.20 gikk vannet, og klokken 23.50 var første valp født. Deretter gikk det slag i slag. Ca 30 min mellom hver valp.

Foreløpig er det født 3 rød/hvite jenter og 1 rød/hvit gutt. Tror ganske sikkert at det kommer en til :)

De er alle nydelige og velskapte, med pene tegninger!

weeeee! Gratulerer så mye! Gleder meg til bilder av nuskene :ahappy:

Takk takk :D Det er kommet en rød jente til. Dvs. 4 røde jenter og 1 rød gutt! Det var jo akkuratt det jeg håpet på! :P

Var en stund usikker på om det skulle komme en til, da jeg syntes jeg kjente noe, men det er gått sna¨rt 4 timer siden siste valp, og det virker som om ting har roet seg, så tror nok det ble sluttresultatet. Jeg sitter og våker litt over henne "just in case".

De er så nydelige der de ligger ved melke-baren!

Skal se om jeg ikke får lagt ut bilde snart.

Et lite spørsmål: Første valp født kl. 23.50 i går. Resten født i natt (dvs. i dag). Hva er fødselsdatoen til kullet?

Oppdretteren på vår eldste tispe fikk ett kull som var født før og etter midnatt. Mener at de satte den datoen da flesteparten av valpene var født. Men det er vel strengt tatt du/dere som bestemmer selv om det er 8. desember eller 9. desember. Vi har vært forskånet for slike problemstillinger da den siste valpen i det første kullet kom til kl 23.59. I det siste kullet så startet jo fødselen i 8-tiden på morgenen :P

(jeg gleder meg til å få se bilder av de små jeg altså.... :icon_cry: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sjekke datoen 9 mnd fram i tid da, slik at du ikke ikke bommer med en dag på en stor NKK utstilling eller noe :icon_cry:

Hadde en venn av meg som bommet med en dag på WDS 2008. Det var kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pakker valper og tispe og brådrar en liten tur til vetrinær. Jeg syntes jeg kjente en 6. valp i natt, men har ikke sett noe til den, og Luna er rolig. Tilfelle rottefelle drar vi for å sjekke. I tillegg er det to morkaker som ikke har kommet ut, så da kan vi uansett få hjelp til å få ut de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...