Gå til innhold
Hundesonen.no

Mille og Luna har fått sine kull!

Yodel

Recommended Posts

• Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Takk for hyggelige kommentarer! De ER nydelige!! Nå har vi kjørt dem hjem. Reisen gikk supert! Jentene lå i hvert sitt store bur sammen med sine respektive valper, og valpene spiste og sov og merket ikke stort til reisen. Tispene går fint sammen, og er kjærlige med hverandres valper, men vi holder dem asdskilt litt til- iallefall til de skal begynner med fast føde. Tenkte å introdusere den første smaksprøven i morgen!

Ellers må jeg si at jeg er imponert over damene. De stoler FULLT og helt på oss, og godtar viltre og tidvis hypre MiniYodel( 14 mnd) som skal klappe og ta på både dem og valpene uten å mukke. Det er ingen tegn på usikkerhet i det hele tatt, og de bare koser seg.

Nå skal vi lage litt god nyttårsmat og være inne hos voffsene denne siste kvelden i 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hælledussen så nyyydelige de er Liv! Film snutt er det ikke mange valpekjøpere som får servert altså, du er kjemmpe flink til å mette sulten etter en liten basselusk! Sukk... Må komme ned en tur snart altså :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente du ikke "heldige Sindre som har valper som klatrer på seg"? laugh.gif

De er utroolig nydelige, Liv! wub.gif Alle de små altså, alle 12. ahappy.png

Takk, og ja- vi har nok 12 babyer her i huset. De får samme babygrøten hver morgen *ler*. De blir alle like ivrige når den tilberedes.

Luna sine er blitt veldig aktive og lekne. De har også begynt å logre når jeg kommer inn til demwub.gif Ørene er på vei opp (har reist seg på to allerede).

Mille sine ligger litt bak, naturlig nok. Mille sine virker "tørrere" i mangel på bedre beskrivelse. Litt kortere i pelsen, litt fastere. I tillegg er det MYE mer lyd i valpekassen til Mille. Her jodles det og skravles i ett kjør.

Søtinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente du ikke "heldige Sindre som har valper som klatrer på seg"? :angry:

Joo det og - jeg og vil! :whistle:

Sonenviruset har rammet meg, så jeg får ikke multisitat, men ååååååååååååh er det jodling i Millekassen? Hvordan er gutta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joo det og - jeg og vil! wub.gif

Sonenviruset har rammet meg, så jeg får ikke multisitat, men ååååååååååååh er det jodling i Millekassen? Hvordan er gutta?

Gutta er søøte :-) (Det er de alle) Av Mille sine gutter skiller den røde seg litt ut. Ikke bare p.g.a. fargen, men han har allerede et meget maskulint , og litt kraftigere hode.

Han er nå- og har forsovet alltid vært- den jeg har sett for meg som kommer til å gjøre det supert i utstillingsringen, men man kan jo ta feil.

De to sorte gutta er forholdsvis typelike. Både i typen og mentalt sett av det som kommer fram foreløpig. Han med minst hvitt er kanskje hakket mer "pipete" *ler*

Den med minst hvitt har også ett fantastisk rynke-tryne, som ikke er så vanlig å se på de sorte. Håper rynkene vedvarer!

Personligheten skyter litt fart fra denne perioden her og framover. Det er nå det er moro å følge med på dem!

Av Mille sine jenter er nok den sorte den roligste (muligens). Hun er også den som er penest tegnet, men alle er tegnet innenfor standaren. Hun har et vakkert skåret hode. Den røde jenta med minst hvitt må ha ett av de søteste ansiktene jeg har sett på laaang tid, og den andre røde virker også veldig lovende.

Vanskelig å si veldig mye om personlighet foreløpig, men den kommer som sagt bedre og bedre fram!

Edit: Aner ikke hvem av dem som jodler, men lyder er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg påpeke ang. Milles kull: En artig liten ting er at alle Mille sine røde er bærere av tricolor genet. Jeg antar derfor at Mille er bærer av tricolor. Far er ganske sikkert ren rød, og da MÅ det jo kommer fra Mille:)

Ok, det inntrykket jeg har NUH (det forandres daglig) av Lunas valper er at:

Fab. Unicorn er ûbersøt. Veldig pent tegnet. Elsker å leke med Mamman sin-

Faithful Valentine: Litt mye hvitt ut over skulderen. "Prikken" på ryggen er nesten forsvunnet. Vakkert ansikt.

Fairy Of Tails er den eneste i gjengen som har tricolor genet (Hun er mørkere enn de andre og helt sort på halen). Hun er bare søøøt og er den ivrigste logreren. Pent tegnet. Mørk i fargen.

Foxy ha et innmari kult "delt" bliss. Litt mye hvitt som går inn på bak-læret, men innenfor standaren. Også en liten logrer.

Figaro er den eneste hanen i hurven, og blir overkjørt litt av søstrene sine, men manner seg opp og denger dem i bakken som best han kan.Veldig søt!

Fikk jeg sagt at alle var søte nå ,om tro?wub.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tatt bilder av pliktfølelse i dag. Han pleier være flink til å bli sittende/stående/liggende når jeg står oppreist, ter seg som et skolelys, men somehow har han tolket det at jeg setter meg ned på huk som: "Kom!" Forståelig nok. Et ekstra håndsignal mens jeg setter meg ned var alt som skulle til for å fikse den, men når jeg tar frem mobilen virker det som han er redd den skal fange mamsen, og han klarer ikke holde posisjonen, men haster inn for å redde turen fra den gledesdreperen der.  En real tålmodighetsprøve for begge å få lov til å ta bilder av de flotte sitt/dekk/stå han vanligvis har, da vi ikke snakker samme språk og har vidt forskjellige oppfatninger av hva den der svarte, flate greia er for noe, men vi fikk det da til etterhvert. Tjue bilder av naturskjønne omgivelser forsøplet av en lilla gummisnor, noen av dem også med hale og rumpestump på lagt i søpla, og så presenterer vi oss som om vi har litt fotoskills og hverdagslydighet sånn noenlunde på stell. Å få tatt fine bilder med langlina skjult eller litt penere dandert får være neste mål.    BTW, han har fått seg en praktisk custom klipp. Korrekt riesen frisyre drar nemlig inn sånne MENGDER med sand, en blir tullerusk. Fra å være vant med korthårede hunder på asfalt og gress i bymiljø, ble jeg virkelig smågal av all sanden de nydelige riesenbeina dro inn fra gårdsveiene her. Dessuten er flared jeans silhuett SÅ 90's. Vi gikk for en 2020 women's jeans fashion silhuett istedenfor. Praktisk. Ørene klarer jeg ikke klippe før det blir virkelig varmt, for han er så nuskesnusk kosemose søt med sånn spanielpels på dem. Litt sånn Lady og Landstrykeren hybrid look nå. Gen Z synes sikkert han ser ut som en skikkelig kjekkas hen/them/they. 
    • Dette albumet har flere låter han liker. Artisten har gitt ut flere: https://music.youtube.com/playlist?list=PLQKkIV10JKf_ZFZxjvkB-LUc00Kyiifhz&si=Hc2-qFcJVQEsqZ_G
    • Om økonomien er stram låner man bøker på biblioteket. 100% positiv hverdagslydiget (eller Hverdagslydighet fra valp til voksen som den nye versjonen heter), På talefot med hunden, eller andre gode hundebøker. Men ta en titt på fra Bølle til bestevenn-seriene, Maren bruker mye metoden der med å få hunden til å legge seg og være trygg i sengen sin.
    • Jeg har ikke lyst til å beskrive metode å trene inn ro med tekst på internett. Kroppspråk, toneleie, timing og ikke minst følelser. Jeg anbefaler å leie inn en instruktør. Det er alltid det beste, fordi de ser en utenifra. En ser ikke sitt eget kroppsspråk, og når en har fokus på hunden og barna så er det fort gjort å glemme eget kroppsspråk. Alternativt, om økonomien er veldig stram: Dunbar Academy abonnement? 
    • Jeg tenker at hvis du har en solid "gå og legg deg på plassen din"-kommando så er det en fin avledning når hun maser sånn. Men pass også på at hun ikke blir eksludert når det er barn inne i bildet. Ellers så er det kontrollert og rolig omgang med barn. Sett dere ned på litt avstand til en barnehage i hentetid, og belønn ro og kontakt. Gå tur sammen med små barn og/eller barnevogn, helst uten nærkontakt mellom hund og barn. Lær hunden at hun får være med selv om det er barn der, men at hun ikke trenger å bry seg om dem.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...