Gå til innhold
Hundesonen.no

Mille og Luna har fått sine kull!

Yodel

Recommended Posts

• Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Takk for hyggelige kommentarer! De ER nydelige!! Nå har vi kjørt dem hjem. Reisen gikk supert! Jentene lå i hvert sitt store bur sammen med sine respektive valper, og valpene spiste og sov og merket ikke stort til reisen. Tispene går fint sammen, og er kjærlige med hverandres valper, men vi holder dem asdskilt litt til- iallefall til de skal begynner med fast føde. Tenkte å introdusere den første smaksprøven i morgen!

Ellers må jeg si at jeg er imponert over damene. De stoler FULLT og helt på oss, og godtar viltre og tidvis hypre MiniYodel( 14 mnd) som skal klappe og ta på både dem og valpene uten å mukke. Det er ingen tegn på usikkerhet i det hele tatt, og de bare koser seg.

Nå skal vi lage litt god nyttårsmat og være inne hos voffsene denne siste kvelden i 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hælledussen så nyyydelige de er Liv! Film snutt er det ikke mange valpekjøpere som får servert altså, du er kjemmpe flink til å mette sulten etter en liten basselusk! Sukk... Må komme ned en tur snart altså :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente du ikke "heldige Sindre som har valper som klatrer på seg"? laugh.gif

De er utroolig nydelige, Liv! wub.gif Alle de små altså, alle 12. ahappy.png

Takk, og ja- vi har nok 12 babyer her i huset. De får samme babygrøten hver morgen *ler*. De blir alle like ivrige når den tilberedes.

Luna sine er blitt veldig aktive og lekne. De har også begynt å logre når jeg kommer inn til demwub.gif Ørene er på vei opp (har reist seg på to allerede).

Mille sine ligger litt bak, naturlig nok. Mille sine virker "tørrere" i mangel på bedre beskrivelse. Litt kortere i pelsen, litt fastere. I tillegg er det MYE mer lyd i valpekassen til Mille. Her jodles det og skravles i ett kjør.

Søtinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente du ikke "heldige Sindre som har valper som klatrer på seg"? :angry:

Joo det og - jeg og vil! :whistle:

Sonenviruset har rammet meg, så jeg får ikke multisitat, men ååååååååååååh er det jodling i Millekassen? Hvordan er gutta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joo det og - jeg og vil! wub.gif

Sonenviruset har rammet meg, så jeg får ikke multisitat, men ååååååååååååh er det jodling i Millekassen? Hvordan er gutta?

Gutta er søøte :-) (Det er de alle) Av Mille sine gutter skiller den røde seg litt ut. Ikke bare p.g.a. fargen, men han har allerede et meget maskulint , og litt kraftigere hode.

Han er nå- og har forsovet alltid vært- den jeg har sett for meg som kommer til å gjøre det supert i utstillingsringen, men man kan jo ta feil.

De to sorte gutta er forholdsvis typelike. Både i typen og mentalt sett av det som kommer fram foreløpig. Han med minst hvitt er kanskje hakket mer "pipete" *ler*

Den med minst hvitt har også ett fantastisk rynke-tryne, som ikke er så vanlig å se på de sorte. Håper rynkene vedvarer!

Personligheten skyter litt fart fra denne perioden her og framover. Det er nå det er moro å følge med på dem!

Av Mille sine jenter er nok den sorte den roligste (muligens). Hun er også den som er penest tegnet, men alle er tegnet innenfor standaren. Hun har et vakkert skåret hode. Den røde jenta med minst hvitt må ha ett av de søteste ansiktene jeg har sett på laaang tid, og den andre røde virker også veldig lovende.

Vanskelig å si veldig mye om personlighet foreløpig, men den kommer som sagt bedre og bedre fram!

Edit: Aner ikke hvem av dem som jodler, men lyder er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg påpeke ang. Milles kull: En artig liten ting er at alle Mille sine røde er bærere av tricolor genet. Jeg antar derfor at Mille er bærer av tricolor. Far er ganske sikkert ren rød, og da MÅ det jo kommer fra Mille:)

Ok, det inntrykket jeg har NUH (det forandres daglig) av Lunas valper er at:

Fab. Unicorn er ûbersøt. Veldig pent tegnet. Elsker å leke med Mamman sin-

Faithful Valentine: Litt mye hvitt ut over skulderen. "Prikken" på ryggen er nesten forsvunnet. Vakkert ansikt.

Fairy Of Tails er den eneste i gjengen som har tricolor genet (Hun er mørkere enn de andre og helt sort på halen). Hun er bare søøøt og er den ivrigste logreren. Pent tegnet. Mørk i fargen.

Foxy ha et innmari kult "delt" bliss. Litt mye hvitt som går inn på bak-læret, men innenfor standaren. Også en liten logrer.

Figaro er den eneste hanen i hurven, og blir overkjørt litt av søstrene sine, men manner seg opp og denger dem i bakken som best han kan.Veldig søt!

Fikk jeg sagt at alle var søte nå ,om tro?wub.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...