Gå til innhold
Hundesonen.no

Mille og Luna har fått sine kull!

Yodel

Recommended Posts

• Svar 356
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

De vokser jaggu fort! Synes de akkurat ble født og nå er de så store allerede. Søtinger! :)

Skrevet

Takk for hyggelige kommentarer! De ER nydelige!! Nå har vi kjørt dem hjem. Reisen gikk supert! Jentene lå i hvert sitt store bur sammen med sine respektive valper, og valpene spiste og sov og merket ikke stort til reisen. Tispene går fint sammen, og er kjærlige med hverandres valper, men vi holder dem asdskilt litt til- iallefall til de skal begynner med fast føde. Tenkte å introdusere den første smaksprøven i morgen!

Ellers må jeg si at jeg er imponert over damene. De stoler FULLT og helt på oss, og godtar viltre og tidvis hypre MiniYodel( 14 mnd) som skal klappe og ta på både dem og valpene uten å mukke. Det er ingen tegn på usikkerhet i det hele tatt, og de bare koser seg.

Nå skal vi lage litt god nyttårsmat og være inne hos voffsene denne siste kvelden i 2009.

Skrevet

Tror Scilos gjerne vil ha en sånn å leke med, men Fibi syns igrunnen det er for mange hunder i verden som det er. :ahappy: Kanskje en gang... :)

Skrevet

Å hælledussen så nyyydelige de er Liv! Film snutt er det ikke mange valpekjøpere som får servert altså, du er kjemmpe flink til å mette sulten etter en liten basselusk! Sukk... Må komme ned en tur snart altså :ahappy:

Skrevet

Det er bare å innvadere i vei!

Her er noen nye bilder av Luna bebiser tar noen av Mille sine torsdag eller fredagbiggrin.png

lunavalper4uker.jpg

flitter4wks.jpg

sindreogvalper.jpg

fab4.jpgflirt2.jpg

Skrevet

De er fantastisk nydelige de der også :angry: Og heldige valper som får klatre på Sindre! :)

Mente du ikke "heldige Sindre som har valper som klatrer på seg"? :)

De er utroolig nydelige, Liv! :( Alle de små altså, alle 12. :whistle:

Skrevet

Mente du ikke "heldige Sindre som har valper som klatrer på seg"? laugh.gif

De er utroolig nydelige, Liv! wub.gif Alle de små altså, alle 12. ahappy.png

Takk, og ja- vi har nok 12 babyer her i huset. De får samme babygrøten hver morgen *ler*. De blir alle like ivrige når den tilberedes.

Luna sine er blitt veldig aktive og lekne. De har også begynt å logre når jeg kommer inn til demwub.gif Ørene er på vei opp (har reist seg på to allerede).

Mille sine ligger litt bak, naturlig nok. Mille sine virker "tørrere" i mangel på bedre beskrivelse. Litt kortere i pelsen, litt fastere. I tillegg er det MYE mer lyd i valpekassen til Mille. Her jodles det og skravles i ett kjør.

Søtinger!

Skrevet

Mente du ikke "heldige Sindre som har valper som klatrer på seg"? :angry:

Joo det og - jeg og vil! :whistle:

Sonenviruset har rammet meg, så jeg får ikke multisitat, men ååååååååååååh er det jodling i Millekassen? Hvordan er gutta?

Skrevet

Joo det og - jeg og vil! wub.gif

Sonenviruset har rammet meg, så jeg får ikke multisitat, men ååååååååååååh er det jodling i Millekassen? Hvordan er gutta?

Gutta er søøte :-) (Det er de alle) Av Mille sine gutter skiller den røde seg litt ut. Ikke bare p.g.a. fargen, men han har allerede et meget maskulint , og litt kraftigere hode.

Han er nå- og har forsovet alltid vært- den jeg har sett for meg som kommer til å gjøre det supert i utstillingsringen, men man kan jo ta feil.

De to sorte gutta er forholdsvis typelike. Både i typen og mentalt sett av det som kommer fram foreløpig. Han med minst hvitt er kanskje hakket mer "pipete" *ler*

Den med minst hvitt har også ett fantastisk rynke-tryne, som ikke er så vanlig å se på de sorte. Håper rynkene vedvarer!

Personligheten skyter litt fart fra denne perioden her og framover. Det er nå det er moro å følge med på dem!

Av Mille sine jenter er nok den sorte den roligste (muligens). Hun er også den som er penest tegnet, men alle er tegnet innenfor standaren. Hun har et vakkert skåret hode. Den røde jenta med minst hvitt må ha ett av de søteste ansiktene jeg har sett på laaang tid, og den andre røde virker også veldig lovende.

Vanskelig å si veldig mye om personlighet foreløpig, men den kommer som sagt bedre og bedre fram!

Edit: Aner ikke hvem av dem som jodler, men lyder er det!

Skrevet

Åååh jeg gleder meg til å møte dem. Avstandsforelska i han med minst hvitt jeg. :blush:

Hvordan er Luna sine da? Detaljert beskrivelse av alle mann, takk! :whistle:

Skrevet

Først må jeg påpeke ang. Milles kull: En artig liten ting er at alle Mille sine røde er bærere av tricolor genet. Jeg antar derfor at Mille er bærer av tricolor. Far er ganske sikkert ren rød, og da MÅ det jo kommer fra Mille:)

Ok, det inntrykket jeg har NUH (det forandres daglig) av Lunas valper er at:

Fab. Unicorn er ûbersøt. Veldig pent tegnet. Elsker å leke med Mamman sin-

Faithful Valentine: Litt mye hvitt ut over skulderen. "Prikken" på ryggen er nesten forsvunnet. Vakkert ansikt.

Fairy Of Tails er den eneste i gjengen som har tricolor genet (Hun er mørkere enn de andre og helt sort på halen). Hun er bare søøøt og er den ivrigste logreren. Pent tegnet. Mørk i fargen.

Foxy ha et innmari kult "delt" bliss. Litt mye hvitt som går inn på bak-læret, men innenfor standaren. Også en liten logrer.

Figaro er den eneste hanen i hurven, og blir overkjørt litt av søstrene sine, men manner seg opp og denger dem i bakken som best han kan.Veldig søt!

Fikk jeg sagt at alle var søte nå ,om tro?wub.gif

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...