Gå til innhold
Hundesonen.no

Mille og Luna har fått sine kull!

Yodel

Recommended Posts

• Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Jeg ble så ergerlig på egen hukommelse, så nå har jeg vært på Wikipedia og klart å spore opp hele enhjørningsgreia:

Den amerikanske komponisten het Lou Harrison (født 1917 død en eller annen gang..). Han var homo og drev på med atonal musikk og kunne masse språk. Og så diktet hans - vel - husken er ikke helt hva den burde være, dog fikk jeg med meg det vesentligste synes jeg! Her er originalen ihvertfall (vakkert ikke sant? Og så sant så sant):

I can't imagine anyone liking Basenjis.

One loves them.

They are works of the very highest artistry.

To discover the Basenji is like finding a unicorn at one's door

The fabulous arrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover bilder i morgenbiggrin.png

Da blir også stamtavlenavn offentliggort. Eneste jeg er usikker på ,er Luna sine jenter. Står mellom disse navnene. Beholder ett av de, og får ikke brukt det andre.

Fantom Of The Yodela

Fabulous Unicorn

Help me out!

Nei, det var jo de to beste navnene! De må begge brukes! Du får heller droppe et av de andre :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

just kommet hjem fra 12 timers arbeidsdag, så akkuratt i dag er jeg glad for at valpene bor hos förvert (selvom jeg gleeeder meg til å få dem hit!)

Nuh er navnene bestem og offentliggjort! Ta en titt på hjemmesidenbiggrin.png

Har ikke fått oversendt noen bilder, men får de om det kommer noen. Er uansett ikke mange dagene før jeg drar opp og knipser noen bilder selv.

Takk for flott tips og dikt, Tonje!

Her har jeg lagt Centa (valpenes mormor) i bakgrunnen:

post-1157-12609963561325.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så nydelige de er! De blir jo bare mer og mer finere som tiden går! Nå ble jeg veldig basenji syk ohmy.gif

Edit: Håper dere ikke har flere ledige valper fra F-kullet! Får da må jeg nesten hente meg en ^^

Vi har to ledige jenter fra F- kullet. Ellers er alle solgt whistle.png

Jeg var oppe og sniffet dem alle i dag. HÆLLANDUSSEN, så nydelige de er! Har både film og bilder, men må få litt tid til å legge inn og redigere smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to ledige jenter fra F- kullet. Ellers er alle solgt whistle.png

Jeg var oppe og sniffet dem alle i dag. HÆLLANDUSSEN, så nydelige de er! Har både film og bilder, men må få litt tid til å legge inn og redigere smile.gif

Åh yey! :banana: :banana:

Var så frekk at jeg laget valpetråd jeg. Håper det er greit at jeg stjal bilder. :banana::banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de blitt to uker! (Luna sine er 17 dager) Luna sine har åpnet øynene, Mille sine har fåt liiiten glippe.

Etter utstillingen i Letohallen skal vi flytte begge kull + mødre til oss på Grua. Gleder meg til å få dem hjem, selvom det kommer til å bli MYE arbeid med 11 små + 6 voksne hunder...

Mamma kommer til å ta over "våre" jenter i valpeperioden (Bambi & Centa) slik at Mille, Luna, Valpene og Gutta boyz (Billy & Dennis) kan gå sammen i hele huset når valpene blir store nok.

To ukers kullbilder:

millevalper2uker.jpg

lunavalper2uker.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millevalper2uker.jpg

lunavalper2uker.jpg

Kjære vene de ser jo nesten ikke ekte ut en gang! Særlig på det nederste bildet ser de som små julepølser pent dandert i kjøttdisken.. er så rart med disse valpebildene. Så lenge valpene er så unge, er det faktisk ikke godt å si hva slags rase de er - synes nesten alle valper på denne alderen ser ganske like ut uansett rase! Men, som Jeanette sier, når ørene kommer opp i sin frekke positur og øynene åpnes ordentlig og beina blir mer synlige og lille krøllhalen kommer, da svinger det!

Forresten Liv Irene - siden jeg vet ikke om jeg rekker å svare akkurat-nå-tråden, grattis med Sindres første skritt!! Du kommer tidsnok å bli lei av at ungen er så hersens mobil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fniser av snor- og kjøttpølse assosiasjoner laugh.gif

Nå er det lagt ut individuelle bilder av valpisene også. Dessverre straika kameraet til förvert litt under photoshooten av Milles valper, men vi tar til takke med det vi fåraww.png Synes hun er rå-flink som tar seg tiden til fotografering og det ene med det andre- og bildene av Luna sine ble ganske så bra synes jeg!

her ser dere de starter å ligne på noe annet enn kjøttpølser:

fab2wks.jpg

flirting2wks.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...