Gå til innhold
Hundesonen.no

Mille og Luna har fått sine kull!

Yodel

Recommended Posts

Skrevet

Herlige smådamene! biggrin.png

Mille SER større ut enn Luna.. stemmer dette? biggrin.png

Mjo, jeg er enig i at det kan se slik ut på bildet- men så skal vel hun mest sannsynlig ha fler valper også. Når jeg besøkte dem i går synes jeg at Luna var størst , så det er pokker ikke lett å si. Jeg tror nok at det er Luna som nedkommer først, men Mille kan nok overraske oss. Når Mille er inseminert skal man jo trekke fra 1-2 dager på drektighetstiden, så egentlig ligger Luna bare 1 dag foran Mille.

• Svar 356
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Forresten! biggrin.png er Svenske frøkna som dere hadde på "sleepover" samtidig som Luna var på parringsferd også drektig? smile.gif

Juppsmile.gif

Men hun har termin litt senere.

Skrevet

Spennende. Jeg må bare få si... dere er virkelig heldige med förvertene deres ;) Det må være alle oppdretteres drøm å kunne ha kull - HOS NOEN ANDRE :lol: Skulle ønske vi også hadde slike förverter :P

Lykke til med kullene, gleder meg masse til bilder av de små nydelige!

Skrevet

Luna sin temp sank under 37.0 grader i dag, og hun graver og er litt rastløs innimellom hvilingen. Jeg pakker snippsekken og sover på Hamar i nattrolleyes2.gif

Skrevet

Å, spennende! Det blir moro å se hva som kommer ut av jentene :icon_cry:

Hold oss oppdatert når det setter i gang!

Guest Dratini
Skrevet

Luna sin temp sank under 37.0 grader i dag, og hun graver og er litt rastløs innimellom hvilingen. Jeg pakker snippsekken og sover på Hamar i nattrolleyes2.gif

Var noen nydelige bilder med flotte tykkemager her ja :icon_cry:

Og så er jeg utrolig spent på hvordan det skal gå. Krysser alt jeg har for at fødsel går bra og at det kommer mange flotte småttiser (og skal løpe inn på tråden i morgen tidlig når jeg har sendt junior til skolen :ahappy: ).

Skrevet

Du må holde oss oppdatert, dette er så spennende! :ahappy: Og vi krysser fingre og labber for at fødselen går bra og at det er friske små babyer som kommer :icon_cry:

Skrevet

Fødselen har foreløpig gått veldig fint! Jeg var oppe på Hamar i 21.00 tiden, og Luna var da litt rastløs og gravde, etterfulgt av perioder med hvile. Sterkere rier startet ved 22.30- tiden.

Ca kl 23.20 gikk vannet, og klokken 23.50 var første valp født. Deretter gikk det slag i slag. Ca 30 min mellom hver valp.

Foreløpig er det født 3 rød/hvite jenter og 1 rød/hvit gutt. Tror ganske sikkert at det kommer en til :icon_cry:

De er alle nydelige og velskapte, med pene tegninger!

Skrevet

Takk takk :icon_cry: Det er kommet en rød jente til. Dvs. 4 røde jenter og 1 rød gutt! Det var jo akkuratt det jeg håpet på!! :ahappy:

Var en stund usikker på om det skulle komme en til, da jeg syntes jeg kjente noe, men det er gått sna¨rt 4 timer siden siste valp, og det virker som om ting har roet seg, så tror nok det ble sluttresultatet. Jeg sitter og våker litt over henne "just in case".

De er så nydelige der de ligger ved melke-baren!

Skal se om jeg ikke får lagt ut bilde snart.

Et lite spørsmål: Første valp født kl. 23.50 i går. Resten født i natt (dvs. i dag). Hva er fødselsdatoen til kullet?

Guest Dratini
Skrevet

Fødselen har foreløpig gått veldig fint! Jeg var oppe på Hamar i 21.00 tiden, og Luna var da litt rastløs og gravde, etterfulgt av perioder med hvile. Sterkere rier startet ved 22.30- tiden.

Ca kl 23.20 gikk vannet, og klokken 23.50 var første valp født. Deretter gikk det slag i slag. Ca 30 min mellom hver valp.

Foreløpig er det født 3 rød/hvite jenter og 1 rød/hvit gutt. Tror ganske sikkert at det kommer en til :)

De er alle nydelige og velskapte, med pene tegninger!

weeeee! Gratulerer så mye! Gleder meg til bilder av nuskene :ahappy:

Takk takk :D Det er kommet en rød jente til. Dvs. 4 røde jenter og 1 rød gutt! Det var jo akkuratt det jeg håpet på! :P

Var en stund usikker på om det skulle komme en til, da jeg syntes jeg kjente noe, men det er gått sna¨rt 4 timer siden siste valp, og det virker som om ting har roet seg, så tror nok det ble sluttresultatet. Jeg sitter og våker litt over henne "just in case".

De er så nydelige der de ligger ved melke-baren!

Skal se om jeg ikke får lagt ut bilde snart.

Et lite spørsmål: Første valp født kl. 23.50 i går. Resten født i natt (dvs. i dag). Hva er fødselsdatoen til kullet?

Oppdretteren på vår eldste tispe fikk ett kull som var født før og etter midnatt. Mener at de satte den datoen da flesteparten av valpene var født. Men det er vel strengt tatt du/dere som bestemmer selv om det er 8. desember eller 9. desember. Vi har vært forskånet for slike problemstillinger da den siste valpen i det første kullet kom til kl 23.59. I det siste kullet så startet jo fødselen i 8-tiden på morgenen :P

(jeg gleder meg til å få se bilder av de små jeg altså.... :icon_cry: )

Skrevet

Det er kommet en rød jente til. Dvs. 4 røde jenter og 1 rød gutt! Det var jo akkuratt det jeg håpet på! :icon_cry:

Gratulerer! :) Utrolig lydig hund som produserer akkurat det hun får beskjed om! :D

Gleder meg til babybilder! :ahappy:

Skrevet

Må sjekke datoen 9 mnd fram i tid da, slik at du ikke ikke bommer med en dag på en stor NKK utstilling eller noe :icon_cry:

Hadde en venn av meg som bommet med en dag på WDS 2008. Det var kjedelig..

Skrevet

Vi pakker valper og tispe og brådrar en liten tur til vetrinær. Jeg syntes jeg kjente en 6. valp i natt, men har ikke sett noe til den, og Luna er rolig. Tilfelle rottefelle drar vi for å sjekke. I tillegg er det to morkaker som ikke har kommet ut, så da kan vi uansett få hjelp til å få ut de.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...