Gå til innhold
Hundesonen.no

Tamron 70-300


Wilma

Recommended Posts

Jeg vurderer sterkt og kjøpe meg et nytt objektiv, men er utrolig usikker på hvilket. :lol: Tenker litt på Tamron 70-300, men det er jo bare èn av maaaange. Noen som har bilder som er tatt med dette objektivet? Eller noen som har tips til andre, kanskje bedre objektiver? :lol:

Jeg har et Canon Eos 450D, og har kun det lille objektivet som fulgte med. Savner vedlig zoom, og ønsker bedre kvalitet når motivet beveger seg i rask fart. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme type kamera som deg(Canon 450D) og et Tamron 70 - 200. Skulle egentlig kjøpe 300, men det hadde de nettop solgt, så da slo jeg meg til ro med 200 :getlost:

Jeg er superfornøyd! Nå er jeg amatør med kamera, men personlig synst jeg det er utrolig bra objektiv. :getlost:

Slenger med noen linker til bilder jeg har tatt med objektivet så kan du se hva du syntes.

Måne, Katt, Solnedgang(her er kontrasten endret bittelitt) og et Skjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer sterkt og kjøpe meg et nytt objektiv, men er utrolig usikker på hvilket. :) Tenker litt på Tamron 70-300, men det er jo bare èn av maaaange. Noen som har bilder som er tatt med dette objektivet? Eller noen som har tips til andre, kanskje bedre objektiver? ;)

Jeg har et Canon Eos 450D, og har kun det lille objektivet som fulgte med. Savner vedlig zoom, og ønsker bedre kvalitet når motivet beveger seg i rask fart. :)

Det koster ca 1500 mener jeg å huske, men det er et par år siden jeg kjøpte nå.

Jeg bruker stort sett den linsen, og bildene mine kan sees i galleriet på hjemmesiden.

Personlig ville jeg, pga slik jeg bruker kameraet og pga hvordan mine hunder er, heller valgt en linse på 50-200/250. Jeg synes 70 er for høyt, og jeg må alt for langt unna for å få god nytte av linsen. Men jeg har hunder som henger i beina mine ELLER løper et stykke unna, og en linse på 50-200 ville for meg fungert bedre. Nå har jeg en linse på 18-55mm i tillegg, men jeg savner virkelig den biten mellom 55 og 70, og jeg skulle ønske jeg hadde det på zoom-linsa mi. Det blir faktisk neste investering på kamerafronten for min del, og da kan du gjerne få kjøpe min linse hvis du vil! :lol: (Eller kjøper du den nå, kan jeg kjøpe meg linse for de pengene, hihi..)

Har du hunder som holder relativt lang avstand til deg, og stort sett er på minst ti meters avstand fra deg, så vil den fungere supert. Fungerer fint å ta bilder fra konkurranser (ag/lp/utstilling osv) også, da får man stort sett akkurat passe zoom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser ut som det tar veldig bra bilder. :) Er Zoomen bra?

Syntes zoomen er veldig bra :lol: Når jeg tok det bilde av katten der så var jeg ca 4meter vekke fra ham(om jeg husker rett). Når jeg tok bildet av skjellet var jeg kanskje 1,5meter ifra og zoomet ikke i det hele tatt. (du kan sammeligne det med bildet på kifani tråden om du vil av et blått og sort halsbånd med navnet Rocky på, ligger oppå noe hvitt. Der er jeg ca 1meter ifra uten å zoome og bruker et objektiv som er 17-85)

Hvor ligger den i prisklasse forresten?

Når jeg kjøpte mitt i slutten av juli kostet det meg rundt 6 000,- så er noe dyrt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes zoomen er veldig bra :) Når jeg tok det bilde av katten der så var jeg ca 4meter vekke fra ham(om jeg husker rett). Når jeg tok bildet av skjellet var jeg kanskje 1,5meter ifra og zoomet ikke i det hele tatt. (du kan sammeligne det med bildet på kifani tråden om du vil av et blått og sort halsbånd med navnet Rocky på, ligger oppå noe hvitt. Der er jeg ca 1meter ifra uten å zoome og bruker et objektiv som er 17-85)

Shitt, da er det nærmere uten zoom enn jeg trodde! :lol: Var ganske dyrt med 6 000 da. Men jeg skal snakke med foreldrene min. Kanskje Huldra har et poeng! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shitt, da er det nærmere uten zoom enn jeg trodde! ;) Var ganske dyrt med 6 000 da. Men jeg skal snakke med foreldrene min. Kanskje Huldra har et poeng! :lol:

hehe jepp veldig god zoom på den saken der :)

foreldre er en fin sak ja ;) veeeeldig praktisk om man har foto som hobby :) spesielt om man har bursdag sånn ca når man finner ut at man vil ha nytt objektiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja :lol: Eller kanskje skal feire jul?

Tror du kanskje at du gidder og ta bilde av en ting helt uten zoom, og deretter zoome heeeelt inn? :) Altså at du står på samme plass, og tar to bilder. Du trenger selfølgelig ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja :) Eller kanskje skal feire jul?

Tror du kanskje at du gidder og ta bilde av en ting helt uten zoom, og deretter zoome heeeelt inn? ;) Altså at du står på samme plass, og tar to bilder. Du trenger selfølgelig ikke! ;)

jepp :)

gjorde det for en stund siden, kan legge ut link til dem nuh. Men skal ta noen bilder av noe som er litt enklere å se distansen på :)

Uten zoom, full zoom.

Tamron til 6000kr?? :lol: Da må det være IS eller noe?

LD Di SP Tamron AF 70-200mm 1:2.8 (IF) MACRO står det på objektivet. :) Om det sier deg noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Sigma sitt 18-200 objektiv, og er superfornøyd!

Det er et virkelig godt allround-objektiv, som dekker alt fra helt nært til passe langt unna. Jeg tror også at man lett får uklare bilder om man ikke har stativ når man zoomer opp til 300.

Mitt objektiv kostet 3000, men man får det også med bildestabilisator til ca 4000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Anita og Ita: om det er bildestabilisator innebygd i kameraet, da? Har det så mye effekt med bildestabilisator på linsa da?

Jeg har nemlig planer om å kjøpe med et nytt objektiv, for jeg savner også zoom.. Men om det blir 70-300 tror jeg at jeg må bytte mellom 18-55mm og 70-300 veldig mye i og med at jeg liker å kunne ha mulighet til å "zoome ut" også, hehe :) Om noen skjønte det.. Kommer liksom litt an på hvilket bruk :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bildestabilisator i kameraet ( 350D ), og har objektivet uten BS. Har null problemer med å få skarpe bilder, og om jeg trenger litt ekstra hjelp i ny og ne, så fikser jeg det i ettertid..

Jeg har ikke prøvd BS, men lurer på om det er mye hjelp i det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LD Di SP Tamron AF 70-200mm 1:2.8 (IF) MACRO står det på objektivet. :aww: Om det sier deg noe?

Sier meg litt, men ikke så veldig mye! :) Hva betyr SP feks?

På mitt står det: LD Di Tamron AF 70-300mm 1:4-5.6 Tele-macro (1:2) Ø 62 A17

Ser ut som om vi har litt forskjellige typer da, noe som sikkert kan forklare prisen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg litt, men ikke så veldig mye! :blink: Hva betyr SP feks?

På mitt står det: LD Di Tamron AF 70-300mm 1:4-5.6 Tele-macro (1:2) Ø 62 A17

Ser ut som om vi har litt forskjellige typer da, noe som sikkert kan forklare prisen. :)

glemte å slenge med slutten på det som står på mitt objektiv. Ø 77 A001

Vet ikke hva SP betyr :lol: har null peiling på det der. :D Skal sjekke litt rundt å se hva jeg finner ut. Har et par håndbøker her som kanskje kan opplyse meg litt også :D

Edit: Fant ut noe.

IF: Internal Focusing

LD: Low Dispersion

DI: Digitally Integrated Design

SP: High Performance Specifications

AF er vell Auto Focus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...