Gå til innhold
Hundesonen.no

Lineart


Poter

Recommended Posts

Sitter og ser litt på lineart og synes det ser skikkelig kult ut -men vanskelig! Er det noen her inne som driver med det og som kan forklare heeelt basic hvordan det gjøres? Har funnet noen forklaringer, men de forutsetter en del grunnkunnskaper. Har photoshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste som driver seriøst med line-art bruker Illustrator eller photoshop. Det går vel ut på å bruke paths, og linje opp etter linjene i et bilde (eller rett fra hånda) for å få frem det man prøver å "tegne" - i rene linjer

Mange tegner for hånd på papir og scanner inn og tegner over tegningen i photoshop for å få fine, rette linjer og for å legge til tykkelser der det passer og fortynninger der det passer. Studerer man bildet under ser man at det brukes tynne/tykke linjer alt ettersom

Jeg har prøvd meg litt på det men det krevde så utrolig mye av meg at jeg la det bort.. Kanskje jeg prøver igjen når jeg har fått meg sånn tegneplate til PC'n. :)

Free_Coloring_Line_art___1_by_emmil.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser litt på lineart og synes det ser skikkelig kult ut -men vanskelig! Er det noen her inne som driver med det og som kan forklare heeelt basic hvordan det gjøres? Har funnet noen forklaringer, men de forutsetter en del grunnkunnskaper. Har photoshop.

*host* last ned eller kjøp Illustrator. Det er et helt fantastisk program som gir deg mulighet til masse kjekk tegning! :) Jeg bruker Illustrator til tegning og fargelegger i Photoshop osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...