Gå til innhold
Hundesonen.no

Ligner din hund på deg?


Wheaten terrier

Recommended Posts

For å være den som svarer kjedelig, så tror jeg hund og eier i de fleste tilfeller tilpasser seg hverandre og møter hverandre på veien slik at en ender opp med å fungere sammen, passe sammen og dermed også kanskje minne om hverandre. Jeg har mange likhetstrekk med både Even og X'en, men de to er veldig forskjellig skrudd sammen, og jeg ser jo også lett at jeg ikke behandler de likt, oppfører meg likt overfor dem, aksepterer eller forventer det samme.

Du får den hunden du fortjener, sa en gang en klok kvinne, og det har hun nok rett i - på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk fått høre at jeg ligner på Dina. :D

Begge to kan være litt skvetne, og hoppe gjerne i taket om noe uventet skjer. Begge er ganske avslappet for det meste, med mindre det skjer noe, da kan vi fort bli giret. :P

Er ganske lik hunden min egentlig. Det er sinnsykt sært.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vil si vi ligner..

- Elsker vann begge to, eg dykker og Akita holder på med snute dykking og er i sjøen med en gang.

- Blir vi snurt, viser vi det begge to. (er vel helst noe min mor sier om oss)

- Visst noen er sur går vi bare.

- Er glad i dyr, tilogmed Måns, som er måsen vi har her vær vår og sommer.

- Liker å sove lenge om morningen.

Er i det store og hele ganske like.

Det som er den største ulikheten er at eg spiser alt, og Akita spiser knapt, kanskje noe nytt visst eg holder det og spiser det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, om vi ligner? Vi har begge langt, krøllete hår på hodet. Midt er blondt og hans er svart. Begge er vel i grunn glad i semi- seine morgener og er litt late av natur (hvorfor gjøre mer enn man må). Vi er også veldig glad i uteliv og soveposer, samt en hyggelig hjemmekveld med gode venner. Vi kan godt være ute i 10 timer under de rette forholdene, men i dårlig vær og kjedelig terreng (lite fugl for Rex og lite utfordringer for meg) vil vi heller ligge inne i peisvarmen å late oss i skuvsenga:P

Men vi har nå en del trekk som er svært forskjellige: Rex skyr konflikter og unngår dem så godt han kan, mens jeg gjerne tar en verbal debatt eller to og kvier meg ikke for å havne i konflikt med folk. Jeg digger bål, men Rex skulle helst ønske at de bare var varme uten skumle, sprakeflammer og ekkel røyk:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja om jeg og Garp likner? På sett og vis gjør vi vel det.

Begge er aktive, gale og noen skrullinger.

Garp liker ikke å stå opp om morgenen, vil heller ligge under dyna si og sove, eller krype under sengen min og kose. Sånn er jeg også.

Jeg blir lett med på leking/bølling, og det samme gjør Garp.

Garp liker best å sove foran peiseni styggvær/kulde eller om vinteren og det samme gjør jeg.

Begge elsker å være ute med gode ullgensere på.

Begge er mørkredde.

Begge er trøtte kl 22 om kvelden.

Begge liker mat så lenge den er god, og elsker snop.

Begge liker å være ut ei solen og sole seg.

Begge er litt irriterte på hylende springende barn.

Begge prater mye

Begge elsker å ligge under ullpledd

Begge er frossenpinner

Og begge er vi elegante når det passer oss, og noen griunger når det passer sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi er begge hårete, grinete mot folk/dyr vi ikke liker, store i kjeften, lettstressa, kresne, høy på pæra, får for oss teite ting uten grunn, hører bare på få utvalgte, og liker ikke at det ringer på døra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må fortelle: Når jeg jobbet på en dyreklinikk, kom det en selger inn som mente han kunne gjette på alles raser. Vi stiller opp, spente som små barn på juleaften. Han traff jaggu på ALLE, selv damen med kun katter. Eneste han bommet på var meg *flir* Han mente jeg hadde mynder... Så feil kan man altså ta. Han hadde rett i at jeg kommer til å få meg mynder da, for det kommer nok en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er kanskje litt like Sølve og meg. Vi har begge krøllete hår - jeg røyter riktignok mer enn han. Vi liker begge å sove lenge, spesielt når det regner. Vi liker ikke å gå tur i regnet, Sølve hater å bli VÅT på bena - det gjør også jeg. Sølve liker ikke så godt å svømme i sjøen, vi foretrekker flytemadrass begge to. Sølve liker ikke katter og det gjør heller ikke jeg. :) Forøvrig skiller det også stort på mange områder, som rumpelukting, kattebæsjspising, lange dusjer, tlfskravling og boklesning blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke hundene mine og meg ligner hverandre mye i det hele tatt. Bc'en er vel mest lik meg, hvertfall sosialt sett. Ellers føler jeg vel heller at vi utfyller hverandre mer enn vi er lik hverandre. Der det koker over for hundene der er jeg rolig osv :) Føler vi passer godt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likheter:

*Vi er mørke i "håret"

*Vi liker å sove lenge

*Kan være reserverte ovenfor fremmede, litt "hard to get" :ahappy:

*Skeptiske til nye ting

*Kresne på mat

*Litt kos er ikke å forakte

*Vi liker ikke å bli våte på beina og er aldri de første i gjengen til å være ute i badevannet

*Kan virke litt småsære

*Liker å ha vår lille flokk samlet (oss to pluss samboer og pusekatt i sofaen)

*Vi liker snop

*Ingen av oss har samkjønnsaggresjon

*Kan fort bli sjalue

*Vi er mammadalter :blink:

*Kan være barnslige

Forskjeller:

*Han liker å herje med barn

*Han har aldri noe imot en lang gåtur

*Han har laaang lunte. Har ikke sett ham sint ennå

*Jeg er dominant

*Jeg er rolig innendørs

*Han kan pluttselig finne ut at han vil leke

Ja, det var dette jeg kom på i farta, ellers er det nok mange likheter og ulikheter som lurer under overflaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...