Gå til innhold
Hundesonen.no

Ligner din hund på deg?

Wheaten terrier

Recommended Posts

For å være den som svarer kjedelig, så tror jeg hund og eier i de fleste tilfeller tilpasser seg hverandre og møter hverandre på veien slik at en ender opp med å fungere sammen, passe sammen og dermed også kanskje minne om hverandre. Jeg har mange likhetstrekk med både Even og X'en, men de to er veldig forskjellig skrudd sammen, og jeg ser jo også lett at jeg ikke behandler de likt, oppfører meg likt overfor dem, aksepterer eller forventer det samme.

Du får den hunden du fortjener, sa en gang en klok kvinne, og det har hun nok rett i - på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk fått høre at jeg ligner på Dina. :D

Begge to kan være litt skvetne, og hoppe gjerne i taket om noe uventet skjer. Begge er ganske avslappet for det meste, med mindre det skjer noe, da kan vi fort bli giret. :P

Er ganske lik hunden min egentlig. Det er sinnsykt sært.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vil si vi ligner..

- Elsker vann begge to, eg dykker og Akita holder på med snute dykking og er i sjøen med en gang.

- Blir vi snurt, viser vi det begge to. (er vel helst noe min mor sier om oss)

- Visst noen er sur går vi bare.

- Er glad i dyr, tilogmed Måns, som er måsen vi har her vær vår og sommer.

- Liker å sove lenge om morningen.

Er i det store og hele ganske like.

Det som er den største ulikheten er at eg spiser alt, og Akita spiser knapt, kanskje noe nytt visst eg holder det og spiser det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, om vi ligner? Vi har begge langt, krøllete hår på hodet. Midt er blondt og hans er svart. Begge er vel i grunn glad i semi- seine morgener og er litt late av natur (hvorfor gjøre mer enn man må). Vi er også veldig glad i uteliv og soveposer, samt en hyggelig hjemmekveld med gode venner. Vi kan godt være ute i 10 timer under de rette forholdene, men i dårlig vær og kjedelig terreng (lite fugl for Rex og lite utfordringer for meg) vil vi heller ligge inne i peisvarmen å late oss i skuvsenga:P

Men vi har nå en del trekk som er svært forskjellige: Rex skyr konflikter og unngår dem så godt han kan, mens jeg gjerne tar en verbal debatt eller to og kvier meg ikke for å havne i konflikt med folk. Jeg digger bål, men Rex skulle helst ønske at de bare var varme uten skumle, sprakeflammer og ekkel røyk:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja om jeg og Garp likner? På sett og vis gjør vi vel det.

Begge er aktive, gale og noen skrullinger.

Garp liker ikke å stå opp om morgenen, vil heller ligge under dyna si og sove, eller krype under sengen min og kose. Sånn er jeg også.

Jeg blir lett med på leking/bølling, og det samme gjør Garp.

Garp liker best å sove foran peiseni styggvær/kulde eller om vinteren og det samme gjør jeg.

Begge elsker å være ute med gode ullgensere på.

Begge er mørkredde.

Begge er trøtte kl 22 om kvelden.

Begge liker mat så lenge den er god, og elsker snop.

Begge liker å være ut ei solen og sole seg.

Begge er litt irriterte på hylende springende barn.

Begge prater mye

Begge elsker å ligge under ullpledd

Begge er frossenpinner

Og begge er vi elegante når det passer oss, og noen griunger når det passer sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi er begge hårete, grinete mot folk/dyr vi ikke liker, store i kjeften, lettstressa, kresne, høy på pæra, får for oss teite ting uten grunn, hører bare på få utvalgte, og liker ikke at det ringer på døra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må fortelle: Når jeg jobbet på en dyreklinikk, kom det en selger inn som mente han kunne gjette på alles raser. Vi stiller opp, spente som små barn på juleaften. Han traff jaggu på ALLE, selv damen med kun katter. Eneste han bommet på var meg *flir* Han mente jeg hadde mynder... Så feil kan man altså ta. Han hadde rett i at jeg kommer til å få meg mynder da, for det kommer nok en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er kanskje litt like Sølve og meg. Vi har begge krøllete hår - jeg røyter riktignok mer enn han. Vi liker begge å sove lenge, spesielt når det regner. Vi liker ikke å gå tur i regnet, Sølve hater å bli VÅT på bena - det gjør også jeg. Sølve liker ikke så godt å svømme i sjøen, vi foretrekker flytemadrass begge to. Sølve liker ikke katter og det gjør heller ikke jeg. :) Forøvrig skiller det også stort på mange områder, som rumpelukting, kattebæsjspising, lange dusjer, tlfskravling og boklesning blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke hundene mine og meg ligner hverandre mye i det hele tatt. Bc'en er vel mest lik meg, hvertfall sosialt sett. Ellers føler jeg vel heller at vi utfyller hverandre mer enn vi er lik hverandre. Der det koker over for hundene der er jeg rolig osv :) Føler vi passer godt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likheter:

*Vi er mørke i "håret"

*Vi liker å sove lenge

*Kan være reserverte ovenfor fremmede, litt "hard to get" :ahappy:

*Skeptiske til nye ting

*Kresne på mat

*Litt kos er ikke å forakte

*Vi liker ikke å bli våte på beina og er aldri de første i gjengen til å være ute i badevannet

*Kan virke litt småsære

*Liker å ha vår lille flokk samlet (oss to pluss samboer og pusekatt i sofaen)

*Vi liker snop

*Ingen av oss har samkjønnsaggresjon

*Kan fort bli sjalue

*Vi er mammadalter :blink:

*Kan være barnslige

Forskjeller:

*Han liker å herje med barn

*Han har aldri noe imot en lang gåtur

*Han har laaang lunte. Har ikke sett ham sint ennå

*Jeg er dominant

*Jeg er rolig innendørs

*Han kan pluttselig finne ut at han vil leke

Ja, det var dette jeg kom på i farta, ellers er det nok mange likheter og ulikheter som lurer under overflaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
    • Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
    • Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...