Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweiler som er aggresiv mot andre hann-hunder.


Morri

Recommended Posts

Hei (igjen)!

Min bror har en Rottweiler som er verdens nydligste og snilleste hund.

Han er snill mot alt av dyr utentatt hann-hunder, men ikke hvem som helst der heller. bare de som er sånn halv store - store.

Dette er et stort problem fordi jeg har lyst å stille han ut, for han er meget flott.

Noen som har et råd til hvordan vi får vekk denne uønskete avferden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passeringskurs handler om å få hunden din til å kunne passere andre hunder uten å utragere/bry seg. Vi har også en hannhund som ikke liker andre hannhunder og utragerte på alle på tur. Etter å ha gått et passeringskurs hvor dem brukte kindereggøvelsen, har han blitt MYE bedre. Han utragerer sjeldent nå. Men man må så klart trene videre på det man lærer på passeringskurset, et så "stort" problem tar lang tid å få fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passeringskurs handler om å få hunden din til å kunne passere andre hunder uten å utragere/bry seg. Vi har også en hannhund som ikke liker andre hannhunder og utragerte på alle på tur. Etter å ha gått et passeringskurs hvor dem brukte kindereggøvelsen, har han blitt MYE bedre. Han utragerer sjeldent nå. Men man må så klart trene videre på det man lærer på passeringskurset, et så "stort" problem tar lang tid å få fjernet.

_________________

Kjempe fint. Det burde vi teste ut da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva kindereggøvelsen er?

Jada, det er en metode Arne Aarrestad har skrevet om i boken "100 % positiv hverdagslydighet". Den går ut på at du skal få en hund som ser på deg hver gang den ser en annen hund/menneske/katt/syklist, ja hva enn du vil. Det er derfor den kalles for "kinderegg" den kan brukes til mye.

Legger ved en link hvor den er beskrevet i detaljer:

http://www.siddishundeskole.com/kinderegg.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jo bare og begynne og trene på! :wub: Gå sammen i en gjeng med hannhunder og start og trene på og passere hverandere. Tren mye på kontakt så du har bra kontakt med hunden når du passerer en annen hannhund. Husk og ha med rikelig med belønning. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jo bare og begynne og trene på! :icon_cry: Gå sammen i en gjeng med hannhunder og start og trene på og passere hverandere. Tren mye på kontakt så du har bra kontakt med hunden når du passerer en annen hannhund. Husk og ha med rikelig med belønning. Lykke til!

_____________________

ja jeg får låne han litt og prøve forsiktig. Problemet er vel at han er så sykt sterk at jeg ikke vet om jeg vil klare å holde han igjen.... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_____________________

ja jeg får låne han litt og prøve forsiktig. Problemet er vel at han er så sykt sterk at jeg ikke vet om jeg vil klare å holde han igjen.... :icon_cry:

Akkurat å klare å holde ham synes jeg du skal trene på med solid avstand til andre.

Klarer du ikke holde ham da blir det meste av trening en risikosport,for både deg og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo binde ham i en lyktestolpe f.eks og bruke kinderegg metoden og spør om noen med en annen hannhund kan pasere på god avstand og etterhvert nermere og nermere?

Blir jo ikke helt det samme, men da lærer han ivertfal å ha fokuset på deg.

Anbefaler i samme slengen boken som Rottemaneier nevner 100% Positiv hverdagslydighet av Arne Arrestad. Den mannen er kjempeflink :icon_cry: (vært på kurs hvor han hadde teorien, har deler av boken i kursheftet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...