Gå til innhold
Hundesonen.no

Cocker Rebels første kull


cockerella

Recommended Posts

Valper1august012.jpg

De hadde det travelt, de små, og kom på dag 60. Halv fire kom den første tispa, så 4 tisper til som perler på ei snor før 3 de tre guttene avsluttet det hele. Klokka 7 var det hele overstått. Tenk, åtte små rebeller ble det. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med de søte små, og lykke til videre :blink:

Du sa det gikk fort i svingene? :lol: Her gikk det enda fortere i går, tispa mi fikk syv vakre velskapte valper, første valpen kom klokka 11.00, nr 7 var ute klokken 13.00. Syv valper på 2 timer, det er også ganske fort hehe :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med de søte små, og lykke til videre :)

Du sa det gikk fort i svingene? :D Her gikk det enda fortere i går, tispa mi fikk syv vakre velskapte valper, første valpen kom klokka 11.00, nr 7 var ute klokken 13.00. Syv valper på 2 timer, det er også ganske fort hehe :)

Ja, det var fort! Jeg tenkte mest på at de kom på dag 60, og uten temperaturfallet som pleier å varsle om nær foreståede fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Er alle valpene blue roan, eller er det noen sort/hvite der også? *nysgjerrig*

Det er et par som er litt lite pigmetert under potene enda, så jeg er ikke heeltsikker, men jeg tror alle er blue roan.

Du fikk som ønsket ser jeg! :) Grattis så masse

Jepp, det er sjelden det går akkurat som man ønsker. Jeg trodde ikke mine egne øyne da det kom 5 tisper på rad før første hannen kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av valpene var betydelig midre enn de andre. De døde dessverre begge to. Hannen døde i går kveld, og tispa nå nettopp. Dermed er status 4 tisper og 2 hanner. De 6 synes i allefall å være livskraftige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for medfølelsen. Jeg har veid alle 6 , og alle har lagt på seg. Det lover jo godt.

Jeg har lagt foreløpige navn på 4 av valpene.

Guttene har en flekk på henholdsvis høyre og venstre side, så da blir det:

Willoch og Lars , Sponheim blir for drøyt :)

Ei av tispene kaller jeg Floora fordi hun ble født på gulvet. Ei anna kaller jeg Butterfly på grunn av tegningene som ser ut som to sett sommerfuglvinger.

Jeg synes det er moro med navn og bruker en del tid på å pønske ut stamtavlenavn også.

Ellers så vokser de fint og har lagt på seg siste døgn også. Må si jeg er overrasket over hvor mobile de er på et så tidlig stadium - det hadde jeg faktisk ikke trodd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt det svært varmt her. I dag er det litt mer behagelig for både valpene og meg.

Jeg har lagt ut et slideshow av tispene på hjemmesiden min dersom noen vil se. Det var ikke lett å få fotografert sprelledyrene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er valpene en uke gamle. De spiser og vokser, helt fasinerende å se på. Lille lars ble den første som bikka 500 gram, en skikkelig kraftkar. Og Mazie er ei flink mamma :icon_confused: , akkurat som jeg trodde hun kom til å være.

http://i33.photobucket.com/albums/d65/cock...pene1uke006.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene%202uker%20Lars.jpg

Håper denne linken fungerer. Det er hodebilde av en av guttene , 2 uker gammel. Det var vanskelig å få tatt klare bilder av dem fordi de var så urolige.

Redigert: Det funket!

Det ligger bilder av alle på hjemmesiden :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...