Gå til innhold
Hundesonen.no

Cocker Rebels første kull


cockerella

Recommended Posts

mer bilder her inne! :wub:

Kommer, kommer... Jeg skal bort i helga og har ikke bestemt meg helt for om 3 ukersbildene skal komme torsdag eller mandag, men sannsynligvis blir det mandag.th_valpene16aug09003.jpg

Videoen er tatt samme dag som bildet, og viser valpene som merker at mamma Mazie er kommet tilbake fra en liten luftetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg har vært sløv til å skrive her i det siste, men det har vært ganske travelt. I dag dro den første valpen.... Det var en merkelig følelse selv om jeg føler meg sikker på at hun kommer til et godt hjem. Fredag drar to til, og da blir det nok stillere i heimen når antall valper er halvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dro Martine også..... Nå er det bare Lars og Floora som er igjen. Floora skal bli her, Lars skal selges . Vil bare vente litt og se om testiklene kommer ned. Vi skal fjerne valpegrinda i fra stua i dag. Den skal , i redusert størrelse, bli plassert i gangen som et sikkert sted for valpene når vi er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig skjønne valper, og en herlig "historie" å lese (minus tapet av de to da!) :whistle: Håper de får det bra (den biten gruer jeg meg velidg til...), og at alt går veien for dem der ute i den store verden!

Blir det lenge til neste gang tror du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig skjønne valper, og en herlig "historie" å lese (minus tapet av de to da!) :ahappy: Håper de får det bra (den biten gruer jeg meg velidg til...), og at alt går veien for dem der ute i den store verden!

Blir det lenge til neste gang tror du...

Jeg føler meg ganske så sikker på at de blir "knuselsket", alle som en! Nå har jeg jo to igjen her, og ei kommer jeg nok til å treffe masse i klubben, så jeg har jo litt oversikt foreløpig,da. Jeg har lagd side til alle valpene(minus Lars, men det kommer), og håper de nye eierne er flink til å sende meg info om hvordan det går. Regner med å få en del det første året i alle fall.

Lenge til neste gang...? Jeg tenker at det kan bli parring om litt over et år. Hun skal få ha i alle fall to løpetider uten å bli parret. Dessuten tenker jeg litt på å bruke vår egen Sir Toby. Men han er bare 8 måneder nå, så det er jo mye som skal falle på plass før man vet at akkurat det blir å passe. Men gutten utvikler seg flott, så håpet er der.

Dersom ikke han blir champion relativt raskt etter fylte to år, så skyldes det ett av to: Enter har jeg vært for lat til å stille han, eller så synes dommerne at han er alt for mørk til å være blue roan. Han er ikke klassisk blue, men har nok roan til ikke å være en feilfarget sort. Men så spørs det jo om alle dommere vet det,da...

Nå er ikke fine bokstaver foran navnet det som sånn sett teller mest for meg ved valg av hanhund, men det er heller ikke noen diskvalifikasjon :whistle: Hofter og øyne må jo sjekkes og han må jo ellers også holde seg frisk. Ikke minst må han beholde sitt gode gemytt også etter "tenåringsperioden".

Og ikke minst så må man jo se an markedet. Jeg har ikke lyst til bidra til stor overproduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke fine bokstaver foran navnet det som sånn sett teller mest for meg ved valg av hanhund, men det er heller ikke noen diskvalifikasjon :whistle: Hofter og øyne må jo sjekkes og han må jo ellers også holde seg frisk. Ikke minst må han beholde sitt gode gemytt også etter "tenåringsperioden".

Og ikke minst så må man jo se an markedet. Jeg har ikke lyst til bidra til stor overproduksjon.

Ja det er et lotteri det der... Har selv venta i spenning i tre år på om tispa mi kan brukes. Og nå er det så nært, så nært... - bare timer, til hun skal nedkomme.

Enig at titler ikke er alt. Men for sånne som meg som er litt fersk i min rase, så er det et godt hjelpemiddel for å finne en aktuell hund. Hadde nok ikke stolt kun på min egen dømmekraft med så liten erfaring jeg har.

Så heldig du er som har funnet eiere du er sikker på! Selv har jeg bestemt meg for at dersom jeg ikke er 100% sikker på kjøper, så beholder jeg dem selv... :ahappy: Mannen min har panikk.... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er et lotteri det der... Har selv venta i spenning i tre år på om tispa mi kan brukes. Og nå er det så nært, så nært... - bare timer, til hun skal nedkomme.

Enig at titler ikke er alt. Men for sånne som meg som er litt fersk i min rase, så er det et godt hjelpemiddel for å finne en aktuell hund. Hadde nok ikke stolt kun på min egen dømmekraft med så liten erfaring jeg har.

Så heldig du er som har funnet eiere du er sikker på! Selv har jeg bestemt meg for at dersom jeg ikke er 100% sikker på kjøper, så beholder jeg dem selv... :icon_confused: Mannen min har panikk.... :icon_confused:

Det er jo vårt første kull, så sånn sett har jeg ikke mer erfaring enn deg, selv om jeg har hatt cocker siden 1998. men jeg har nå lest meg opp en del og gått noen kurs. Og jeg vet hva jeg liker når jeg ser det... Det spørs jo også litt hvorforhunden ikke er champion. Er også litt sånn "My way or no way". Liker ikke å gå i flokk! Så vil fremtiden vise hvor lurt det er! Jeg hører gjerne på andre, men den endelige beslutningen er det jeg selv som må ta og jeg selv som må stå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vårt første kull, så sånn sett har jeg ikke mer erfaring enn deg, selv om jeg har hatt cocker siden 1998. men jeg har nå lest meg opp en del og gått noen kurs. Og jeg vet hva jeg liker når jeg ser det... Det spørs jo også litt hvorforhunden ikke er champion. Er også litt sånn "My way or no way". Liker ikke å gå i flokk! Så vil fremtiden vise hvor lurt det er! Jeg hører gjerne på andre, men den endelige beslutningen er det jeg selv som må ta og jeg selv som må stå for.

He-he, er litt sånn jeg også!

Jeg har bare hatt collie i tre år, (hadde ei for 20 år siden, som jeg ikke stilte fordi hun hadde eplepsi - ble bare 3,5 år - en fantastisk hund)

og det tar jammen tid å bli sikker på sin egen smak - hva en liker eller ikke liker. Men jeg har begynt å finne utav det nå etter mye lesing, studering og observering, og har parret fullstendig etter min "tro" uten å bry meg hva andre har ment. Og som du sier - så får vi se hvor lurt det er... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...