Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge alene er hunden din hver dag?


Zoey

Recommended Posts

Det varierer litt med timeplanen min, men normalt så er de hjemme alene ca 6 timer pr dag.

Men selv om det ikke er optimalt må man godta at hunder er hjemme alene rundt 9 timer. For det er jo engang slik at de fleste har åtte timers dag på jobb uten mulighet til å ha med hund. Vi kan ikke nekte folk med "vanlig" arbeidstid å ha hund heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har me hunden min på jobb, kunne jeg ikke hatt han med meg ville jeg ikke skaffet meg hund. synes 8 timer 5 dager i uka er veldig mye. Innimellom er min alene max 6 timer,men det er sjeldent. Skal jeg noe er han som regel alltid med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle som har muligheten til å ta med seg hunden på jobb, men synes ikke det skal bety at de ikke burde ha hund...

Ailo er nå 5 mnd, og klarer fint å være hjemme alene i 5-6 timer...så nå skal vi snart prøve å ha han hjemme en hel arbeidsdag, men da skal morsan lufte han en gang midt på dagen...

En hel arbeidsdag er for vår del aldri mer enn 7 timer a siden gubben jobber 7-15, og jeg begynner 8 eller seinere...vi har kort vei til jobb begge to, så regner ikke med kjøretid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er hjemme alene 9 timer i ukedagene for tiden. Blir nok litt mindre når samboeren min begynner med studiene igjen etter sommeren, men han har bare ett år igjen før han skal begynne å jobbe og da blir det nok 9 timer alene igjen. Verken hun eller vi liker å være fra henne så mange timer om dagen, men det er sånn det blir. Hun sover stort sett når vi er borte virker det som. Gir henne et griseøre, en flaske med tørrfôr eller en kong med leverpostei før jeg går så hun har noe å gjøre på. En sjelden gang går vi også fra henne på kvelden, men prøver å legge kvelds- og ettermiddagsting uten hund til helgedagene hvor vi er med henne resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder må være alene 10 timer 2 dager i uka. Jeg liker det absolutt ikke men er det beste vi kan få til. Nå har vi 2 hunder for at de skal slippe å måtte være mutters alene men allikevel så liker jeg dårlig at de må få så lange alene-dager. Jeg er ikke den som tror på de der "selvtrøst-forklaringene" om at "de sover jo allikevel" eller at "de synes det er deilig å ha litt fri", sånt mener jeg er å lure seg selv. Hadde du kunnet spørre bikkja så er jeg ikke i tvil om at alle hunder ønsker seg eiere sammen med dem hele døgnet, noe annet er å lure seg selv. Så er det kjedelige at verden er ikke innrettet slik at man kan være sammen med bisken sin hele tiden, så resten dreier seg bare om å få minimert nødvendig borte-tid så godt man kan. Jeg tror ikke på at man nødvendigvis kan erstatte kvantitet med kvalitet, bikkjer er nok mer "jatakk begge deler". Hos oss er det imidlertid total forbud mot å dra bort om kvelden hvis hundene har vært alene om dagen - det skjer simpelthen ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Fra 3 - 8,5 timer hver dag, kommer an på dagen. Jobber jeg sent kommer sambo hjem før meg og lufter og da blir dagene kortere. De dagene jeg starter på jobb klokka 8 og slutter halv fire er de dagene de er hjemme alene lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er 6-7 timer max. Men det er et stort unntag at de er alene. De er alene opp til 4 timer når vi skal på shopping etc, hvor de ikke kan bli med. Men ellers er de med i bilen, venter i bilen, får luft før neste stopp de skal i bilen igjen osv. Og Biling er det beste de vet, så det er jo bra. Men vi bor så langt unna byen at om de ble alene ble det for lenge.

Så kommer vi alle slitne hjem etter en bydag, siden man får shoppa, gått turer på nye steder osv.

Før da jeg jobbet mye hadde jeg ei jente som fikk betalt for å ta seg av hunden min, så han var alene 4 timer, fikk en times tur og lek, så max 4 timer til. Jobbet jeg lange dager tok hun hunden med seg hjem, så det var veldig greit. Savner et slikt menneske her jeg bor nå.

HUndene er jo to, bor med 3 katter, så helt alene er de jo så og si aldri :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Tidsbegrenset ufør,siste 9 årene.Så jeg er alltid hjemme mer eller mindre. Lengste pelsen har vært hjemme aleine er vel 6 timer.Men da var en av ungene hjemme.Så teknisk sett nesten aldri mer enn 2 timer aleine hjemme når mor er på shopper'n. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. Som oftest er det 6-8 timer hver dag + noenganger tar jeg noen småturer inn til byen. Andre dager er de aldri alene og blir med meg på skolen. De dagene jeg jobber er de med meg på jobben også. De er derimot aldri helt alene, men er en flokk på 3 hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea er på en normal dag hjemme fra 8/9-tiden til 3/4-tiden. Så det blir vel sjeldent mer enn sju timer. Når hun er hjemme har hun fri tilgang på hele huset og fri tilgang på både mat og vann. Det virker som at hun stort sett tar livet veldig med ro når hun er hjemme alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...