Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge alene er hunden din hver dag?


Zoey

Recommended Posts

Jeg lurer på dette, litt i lys av en annen tråd..

Synes dere 8-9 timer er for lenge?

Hva gjør man da i såfall om man har en 100% stilling? Det er jo som regel 8 timer på jobb 5 dager i uka, + reisetid..

Kan man da ikke ha hund mens man har full jobb, eller ser dere på det som helt greit? :getlost:

Jeg tar det da som en selvfølge at hunden er sammen med eier resten av dagen, og ikke blir forlatt igjen på kvelden. Tar det også som en selvfølge at hunden får det den trenger av mosjon og tanketrim..

Få høre deres meninger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Jeg vet ikke helt hvordan det blir til høsten, men det siste året (sommeren og ferier teller ikke) har hun vært alene hjemme, på dagtid i 5-6 timer :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de stort sett alltid med eller så er det noen hjemme. Ikke fordi jeg ikke syns noe om at de er alene, det bare er slik. Hvis jeg skal noe og de er alene hjemme og takler det helt fint. Syns det er helt ok å være borte 8-9 timer, men det er en fordel om noen lufter midt på dagen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er han alene 8 timer på hverdager. Å sette et eksakt timeantall som er maks synes jeg er vanskelig, men det skal ikke så mye mer til før jeg ville prøvd å få tak i en hundepasser på dagtid. De dagene får han selvfølgelig nok mosjon og hjernetrim, og jeg går ikke ut igjen på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig nyter begge godt av studentlivet, med ugjevn alenetid, sikkert maks 6 timer på det meste og det er sjeldent. På dagtid er hun ute i hundegård med en annen hund. På kvelden hender det hun er alene et par timer.

Når jeg en gang blir ferdig med studier og må finne meg jobb, og havner i leilighet mest sannsynlig uten mulighet til å ha hundegård ute vil det jo automastisk bli lengre dager, men så lenge hunden får nok mosjon og mentalstimuli, bør det jo gå greit en vanlig arbeidsdag + minimalt med reisetid, seff er det beste å ha mulighet til å ha med bikkja på jobb men er vel de færreste som har den sjangsen.

Så det jeg vil fram til er minst mulig men max 8 timer vil jeg si. ( Skal ikke gjøre dette til en burdiskusjon, men 8 timer i bur er fryktelig lenge, så da minker iallefall max alenetiden betraktelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lenge siden det var noe særlig alenetid å snakke om, jeg har hatt innspurt i bacheloren min og stort sett sittet hjemme og skrevet oppgave. Ellers er hun som regel med samboeren min på jobb, men de dagene hun er hjemme, blir det rundt 8 timer. Vi blir alltid møtt av en logrende, men trøtt bisk, så jeg er overbevist om at hun kroer seg i sofaen når vi drar, og ikke forlater den før hun hører oss i døra igjen :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er alene i 6.5 time fra 6.30 til 13 da jeg jobber 80 prosent.Til denne lille B hunden går det supert.Går nå 30 minutter før jobb og flere timer etter jobb og er alltid med meg resten av dagen.

De fleste hunder greier jo være alene lenge når de er vannt til det men,10 timer osv synes jeg begynner bli litt vel lenge selv om så klart mange er det og det går fint.

Forrige hunden min var jo aldri alene da hun hadde pass da jeg var på jobb(var ingen problem være alene men,hadde noen som ville ha hun) så jeg synes det er greit mi ikke er alene hele dagen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de det siste halvåret bare vært alene 2 til 3 dager i uken. Jeg har jobbet i turnus, og da har de sluppet unna så mye alene-hjemmetid. De dagene de er alene er de alene i rundt 8 timer ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ailo ligger alene 8-9 timer mandag til fredag. Og det synes eg i grunnen er for lenge, han er bare fire mnd, men får det ikkje til på annen måte. Drar selfølgelig ikkje ut uten han på kveldstid, og i helgene er vi stort sett sammen 24/7. Når det er sagt, eg må vekke han når eg kommer hjem, og skulle eg finne på å komme hjem tidligere, blir han nesten sur fordi eg avbryter skjønnhetssøvnen/ladingen. Så tror ikkje det er så ille, mest samvittigheten min som lider litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bea har vært vandt med studentmatmor og sjelden vært lengre alene enn 6 timer.. men nå er jeg ferdig studert og har fått meg jobb, så nå blir det nok lengre alenedager.. Men maks 8 timer tenker jeg. Har dog flexitid, og det har mannen også så tenker vi ordner det slik at hun noen dager får færre timer alene.

Hun sover som regel når hun er alene, men det har hendt at hun har funnet på noen rampestreker... :/ Heldigvis sjeldnere og sjeldnere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hunden ikke alene noe. Jeg syns 8-9 timer hver dag er mye, men en realitet. jeg selv ville prøvd alt jeg kunne for å prøve å få pass en eller flere av dagene i uka, kanskje tatt hunden med i bilen på jobb hvis mulighet noen dager.

jeg har hatt hund med seperasjonsproblemer, så vet hvor fælt en hund kan ha det alene, og hvor fælt det føles for meg når jeg går! Jeg har desverre ikke fått opplvede den "andre" siden hvor hunden takler det bra. Så sikker derfor jeg føler det slik jeg gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi heldige med at samboeren min jobber skift, så det er sjelden vi begge er borte samtidig. Er Diego først alene er det rundt 5-6 timer. Han hadde nok klart lengre, men jeg er såpass heldig at hvis det blir lengre enn det har jeg foreldre som gjerne passer han.

Jeg har full forståelse for at noen på jobbe og at hundene må være alene 8-9 timer, men har man vært flink til å trene på dette er det nok ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, side jeg fikk Bridie har hun vært hjemme alene kanskje maks 5 timer TOTALT på 2,5 år :( I begynnelsen taklet hun ikke å være hjemme alene, nå er det blitt en vane å ta henne med uansett hvor jeg skal. Hender jo da selvfølgelig hun sitter i bilen. Men er fillern ikke mye den bikkja ikke er i nærheten av meg. Og ja, jeg tror det er JEG som er mest avhengig!

Ellers ser jeg ikke noe problem egentlig med at hunden er hjemme i 8-9 timer på dagtid, så sant den får det den trenger og fortjener av eier når h*n er hjemme. Er jo heller ikke sånn at man skal nektes et sosialt liv på kvelden uten hund, selv om man har vært på jobb 8 timer på dagen. MEN, forutsatt at hunden får det den trenger av tur og stimulans. :getlost: Men selv en hund klarer å være hjemme alene opptil 16 t på en dag (med lufting innimellom selvsagt), bare dette ikke skjer hver dag. Eller kanskje ikke hver uke heller :lol: (OG hunden får det den trenger og fortjener de andre dagene i uken osv, men etter å ha nevnt dette nå, så antar jeg dere skjønner at jeg mener dette er obligatorisk :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de fleste over her ja.. 8-9 timer må det jo bare bli hvis man jobber.. Selv jobber jeg for tiden bare mandag og fredag.. Så resten av tiden er hun jo ikke alene hjemme.. Men når jeg får mer jobb så blir det vel mellom 7-9 timer alene hjemme.. Hender jeg tar henne med på jobb innimellom når vi begge er borte. Hjelper en del det.. :getlost:

Men de fleste hundeeiere må jo jobbe og da blir det bare slik. Synes ikke man skal lavære å ha hunde fordi man må være borte 8-9 timer 5 dager i uken for å tjene penger til livets opphold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har ikke vært mye alene. Han er med samboer på jobb å ellers med

oss overalt etter jobb.

Men nå skal vi begynne å lære han å være litt alene. Da blir det vel ca 5-6 timer

når vi er ferdig med opplæringen.

Er ikke alltid det passer å ha med hund over alt. Å da er det kjekt at han kan være litt

alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En normal skoledag når pappa jobber er hun hjemme max 9 timer. Men så har vi en annen hund hjemme. Nå er min hund slik at hun våkner opp tidlig på morningen, får maten sin, gjort fra seg også går hun og ligger seg igjen og sover til klokken 13 eller 15. Da er det jo bare 1 time eller noe til jeg er hjemme. Deretter tar jeg henne med meg overalt resten av dagen som oftest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina har vært veldig lite alene. Jeg jobber turnus, og jobber mye kveld. Morten har hatt henne med på jobb de aller fleste dagene jeg har jobbet dag. Jeg synes det er greit nok at hun er alene en arbeidsdag som blir ca 8 timer, men da drar jeg ikke fra henne i det hele tatt på kvelden, og jeg prøver i det lengste å unngå at det blir slik flere enn et par tre dager i uken. Dina synes det er litt godt å være alene og, tror egentlig det er jeg som har det værst når jeg drar fra henne :getlost: Nå til høsten begynner vi begge å studere, og da blir hun nok enda mindre alene hjemme.

Jeg synes folk som jobber 100% kan ha hund selv om den blir alene endel på dagtid. Det jeg synes er viktig er at hunden får den trening og stimuli den trenger på kvelden, og at man ikke drar fra den igjen på kveldstid. I tillegg er jeg veldig motstander av bur hvis hunden er alene. Men det er jo en annen diskusjon :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kahlo er alltid med meg på jobb hun. :getlost: Det hender hun ligger alene på kontoret en time eller to mens det er kunder der, eller vi drar å handler, og er alene oppe på gårdsplassen mens jeg jobber og sånt. Men hun er aldri alene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene mine er stort sett med meg. Ihvertfall nå som jeg er sykemeldt. Kan fint reise fra de alene 2-3 timer en gang i blandt, da er de løs i huset.Loppa er bare 4mnd, så hun har ikke vært alene hjemme mer enn 3 timer enda. Supra kan være alene en hel arbeidsdag, men da jeg jobbet hadde jeg henne med meg på jobb hver dag.

Jeg ville ikke selv skaffet meg en eller flere veldig aktive hunder hvis jeg var nødt til å reise fra den/de hjemme 9-10 timer om dagen. Mulig jeg hadde sett anderledes på det hvis det ikke hadde vært for at jeg er vandt til å ha muligheten til å ta de med meg "overalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken er nesten aldri alene, men hun har aldri problemer med å være alene når hun først er alene heller. Bestemor passer Frøken mens jeg er på skolen :getlost: Frøken er sååå glad i bestemor, hehe :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder er aldri hjemme alene mer enn 7 timer. Jeg jobber som ped.leder i barnehagen og har derfor fire timer i uken til hjemmearbeid, disse fordeles slik at jeg slutter tidlig når jeg har tidligvakt og starter seint når jeg har seinvakt. og med en mann som jobber 7-15 så blir det maks 7 timer alene. Som regel bare 5-6 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...