Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva syntes dere om dekkenbruk?

Renate A

Recommended Posts

Hva syntes dere om dekkenbruk og hvor går streken mellom jåleri og nyttebruk?

Jeg har kjøpt dekken til Chicka i år pga hun blir fort stiv i hoften pga HD'en hun har, syntes dere det da er jåleri av meg å bruke dekken nå om vinteren??

Det er jo ikke snakk om et *bling-bling* dekken, men et fôret regndekken...

dekken.jpg

Her er hun med dekken, refleksen er et eget "dekken" som jeg har tatt utenpå så hun skal syntes i trafikken. :D

Hva syntes dere er dette jåleri??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JÅLERI? :-o hehe, dekken er jo laget for hunder som trenger det! Slik som min hund. Jeg har en sommerhund som fryser rævva av seg når det er kaldt, så da er jeg nødt til å ha dekken. Regner det, er det veldig kjekt å ta på dekken, slik at hunden holder seg varm og noenlunde tørr. Jeg bruker vanlige dekken, ikke sånn med diamanter og glamour. Da kan man begynne å nevne jåleri. SKulle helst ha klart meg uten dekken, men når man ikke har hund med pels, så må man bare bruke det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å i visse tilfeller kan det være greit med dekken til hund med litt pels å slik som buster. Blir dekken på han hvis han blir klarert hd-fri for da skal vi begynne å trene mer seriøst med trekk å kløv å da kan det være greit å ha et dekken hunden kan varme seg med under pausene. Dekken er nødvendig for mange hunder, å er enig med djervekvinnen i det med jåleri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg syns absolutt ikke at det er jåleri det du har til Chicka.

Jeg hadde nå tenkt å kjøpe varmedekken med pels krage til Pito :D Det var fordi jeg syns det var pent ikke fordi at hun MÅ ha :oops: Men det ble ikke noe av pga prisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke hun har satt så god vinterpels i år heller, så nå må syntes jeg at jeg måtte gå til innkjøp av dekken, men mest for hoften.

Det er ikke så morro, for jeg vet jo hvilken vei det går når de blir stive og jeg gruer meg så inmari til den dagen :D , men hun funerer jo bra ennå, bare passe på at hun ikke blir stiv... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dekken på Tini for hun fryser litt innimellom når det regner og slik.. synes ikke det virker teit..

Kommer også til å ha noen gensere..

Når de begynner å sette på de skjørt og bikini og slikt begynner det å gå litt langt..

dr.jpg

mghf.jpg

Jeg har også planer om å kjøpe slike Pote sko.. for når det er på det kaleste på vinteren så fryser hun på beina når hun går på bakken..

Men kommer kun til å bruke de når det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekken er helt ok det. Og kan jeg få et som er stilig i tillegg til funksjonelt, så kjøper jeg det.

Gutten min har til nå 4 dekken, både med og uten for - alle regntette.

de som bor i bergen skjønner hvorfor en må ha flere dekken..hihih

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dekken på Tini for hun fryser litt innimellom når det regner og slik.. synes ikke det virker teit..

Når de begynner å sette på de skjørt og bikini og slikt begynner det å gå litt langt..

dr.jpg

mghf.jpg

Jeg har også planer om å kjøpe slike Pote sko.. for når det er på det kaleste på vinteren så fryser hun på beina når hun går på bakken..

Hvor har du kjøpt det dekkenet? de var kjempe fint.

Hvor mye kostet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke Diego vært en sånn Ulldott, så hadde jeg kjøpt dekken til han. :D

Syns ikke det er jåleri, noen hunder fryser jo lett.

Værre er det når folk kjøper Skjørt (!!) til Chihuhua'ene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de fleste andre her :D Dekken er greit. Men jeg mener også at annet som varmer er greit, sånn som gensrere o.l. Hunder bryr seg ikke om det er rosa eller sort. Synes ikke noe om bikiner og sånt, men sånn bortsett fra det. Er det funksjonelt, så har det ingenting å si hvordan det ser ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dr.jpg

mghf.jpg

Det dekkenet har jeg kjøpt til Oscar også. :D

Jeampi: Jeg betalte 399 for det på tropehagen. :wink:

Forøvrig syns jeg ikke dekken på hundene om vinteren er jåleri. :D

Enkelte hunder trenger jo det for å ikke fryse.

Dog så kjøper jeg ikke strutteskjørt og sånt da, det blir litt for mye for min del.

Men jeg kan godt kjøpe en hettegenser el lingnende til hundene mine. Om jeg likevel skal ha en genser til hunden, hvorfor ikke velge noe kult liksom. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit med dekken jeg, så lenge det ikke blir for unødvendig, som sagt tidligere her :D har ett dekken til Lucas det er oransje og vises når det er mørkt, veldig greit å ha i skogen. kommer kanskje til å kjøpe et dekken til han når jeg ikke vil ha han bløt eller lignende, men det får jeg ta når den dagen kommer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt dekkenet idag først på turen, når vi kom til golfbanen hvor hun pleier å få strekke ut og løpe fritt, tok jeg det av og når vi var ferdige på golfbanen tok jeg det på og lot hun gå i bånd hjem som tar en halv time, dette for å gå til hoften skikkelig etter løpe turen og holde hun varm.

Syntes dere dette hørtes fornuftig ut? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekken? En hundeeiers PLIKT dersom man har en hund som fryser. Greit nok hvis man "kun" vil unngå timesvis med pelsstell etter drittvær også. :D

Viktig å investere i kvalitet som sitter ordentlig og ikke gir gnagsår.

Mine trives med dekken og varmeoverall 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke Diego vært en sånn Ulldott, så hadde jeg kjøpt dekken til han. :D

Syns ikke det er jåleri, noen hunder fryser jo lett.

Værre er det når folk kjøper Skjørt (!!) til Chihuhua'ene sine.

Nå må du ikke henge ut chi`er da...

Jeg mener dette gjelder for alle som kjøper slik skørt og Bikini til hundene sine... :D

:D synes jeg ser Diego med Bikini eller skjørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• "Vi har hatt en fin dag," var hva jeg tenkte da jeg tok bilde av Ede som leker konge på haugen i solnedgang etter en fin tur. Han liker leke kongen på haugen, uten å bry seg om mutterns småhysteriske worries for å utvikle HD i nedoverbakke, så får håpe det kommer litt mer snø før det blir bart.  Apropos bart, så har han heldigvis fortsatt det, men resten.. Jeg vet ikke hva jeg skal si.  Etter en god treningsøkt avsluttet med freestyle til musikk var det altså dags for å trene mer på maskinklipp -_-  Trodde det skulle bli riktig med den innstillingen, altså. Var sååå sikker på at det ble riktig lengde,  men nei. Da skaden først var skjedd var det ikke så mye annet å gjøre enn å fullføre.  Ede har nå skikkelig måne, og jeg holdt på å le meg ihjel av synet og flausen i å lage en sånn klovn av han. Han ble veldig utilpass av at jeg lo så fælt og tisset på gulvet twice uten noen forvarsel etterpå.  Tok bilde fordi det var sjeldent. Han pleier ikke ha uhell inne. Det der kom som en reaksjon på min reaksjon på hvordan han ble seende ut av den tabben min. Vel. Det går likar no, etter masse kjærleik og forsikringer om at alt er bra. Han endte med å like følelsen av å få nuss og suss og kos rett på huden på hodet hvor det før var masse pels.  Planen videre: Ut på nettet for å shoppe ekstrautstyr til maskinen. Forsikre Ede om at mamma vil alltid være glad i deg selv om de andre ler seg skakke av hvordan du ser ut nå. Akuttfase omsorg for å hindre utvikling av PTSD fra dette er øverste prioritet den nærmeste tiden. 
    • Gratulerer! Og lykke til framover.
    • I dag blir Lexi 6 år! 🥳  vi fikk ikke tatt noen prøver i fjor, og trente ikke så mye som vi har gjort tidligere. Men i år SKAL vi ta en prøve 😂  vi sliter fremdeles med stress og det vil vi sikkert alltid gjøre, og jeg må alltid minne meg selv på å være rolig i lydigheten og ikke belønne for «mye» 🙈  Har så vidt begynt å tenke på hund nr 2. Var egentlig bankers på malle, men nå etter 6 år med stress så har jeg tenkt bitte litte på schæfer selv om jeg egentlig har sagt at jeg ALDRI skal ha det pga pels og lyd 😂 Har litt tid å være forvirra på heldigvis  😂  Men utenom stress i trening så er hun virkelig verdens beste, snilleste og enkleste hund ❤️❤️               
    • Det finnes et potensiale her for at det du driver med bare bygger utholdenhet og du får en mye-vil-ha-mer-situasjon. Om intensjonen din er å slite ut hunden hver dag, finnes det andre ting du kan gjøre. Har ei venninne som nettopp startet i hundekjører-VM på Røros. Hun snakker mye om å spare unge hunder for høy påkjenning ala høy fart over lang strekke, om man ønsker å beholde hunden en stund. Tips kan være å trene start og stopp, myk start så det ikke blir kraftg rykk i lina, passeringer, tempoendring osv. Variasjon er også noen som kan vurderes, å bare drive med kjøring/trekk kan fort bli for ensidig belastning. Men jeg driver ikke med hundekjøring så mitt beste tips er nok å få deg et medlemsskap i en hundekjøringsklubb og tren med/lær av de.
    • Det er veldig opp og ned med iver og motivasjon for gjøre noe på cue. Noen ganger er han superflink og kjapp og ivrig, andre ganger gir han inntrykk av å ikke forstå hva jeg vil. To skritt frem og ett tilbake. Det går fremover. Første skamklipp ble begått i går. Ble altfor kort på beina og jeg mistet guiden på raseklippen fra oppdretter, nå er han lik lengde over det hele. Eller i teorien lik lengde overalt. Finner stadig lengre tuster her og der. Maskinklipp er mye vanskeligere enn jeg trodde, fordi ålemarken har masse soft spots han absolutt ikke vil ha den maskinen borti. Å gå over med saks var en nervepirrende løsning, da ålemarken mangler konseptforståelse av hva skarp gjenstand er for noe. ..men det gikk da. Han er forbausende rolig og medgjørlig hva angår klipp med saks. Ingen bestikkelser nødvendig.  Vi har fått øvd på å ha maskinen på hodet og ørene, uten å tørre faktisk klippe noe der før jeg er sikker på å få fullføre. Det var tidkrevende å få tillit til å føre maskinen på hode og kinn i det hele tatt. Å stå heeeelt rolig mens muttern kløner og knoter med å barbere pent virker som en like tidkrevende prosess som å få en voksen border collie til å slutte gjete på impuls.  Fikk etter mye feiling også lov til å holde og fikle med pelsen mellom øynene. Vi skal nemlig ikke noen bart i panna, eller monobrow, som den yngre garde kaller det. En kjekk herremann har velfriserte øyebryn. Hvor lenge vi må trene på å holde hodet rolig mens jeg fomler og lugger i pelsen der før muttern tør å åpne saksen så nært øynene hans, det aner jeg ikke, men det blir neppe denne uka.  Labbene tok vi med saks. Forbausende enkel å ha med å gjøre i den prosessen der.  Vi måtte helt til andre siden av byen for å få tak i nappestål. Blir også en læringsprosess. På turen fikk vi tatt flere ulike busser, bl.a. med bevegelig gulv. Helt kewl med det.  Mye lyd inne på butikken da vi møtte en svensk lapphund på 5 måneder. De to ville hilse og leke, men Ede husket at han skal bli veloppdragen herremann og tok oppgavene på alvor da muttern ba om fot og posisjonsbytter med ryggen til den andre som bare ble geiliedet ut av det ene mennesket i paret sitt istedenfor å tilbys alternativ adferd der inne i situasjonen. Ede oppdaget også at det er bedre å snakke med dyp, lav stemme, og valgte fortsette kommunisere med lavmælt herrerøst istedenfor øreskjærende bjeff da han oppfattet kontrasten i mutterns humør og at sistnevnte kommunikasjonsform faktisk var lønnsom.  Tok en spasertur gjennom sentrum og møtte et troll muttern synes var et fint motiv, men da telefonen var fisket frem fra lomma hadde Ede mistet interessen, så muttern måtte kline litt chillballs utsatt for klimaendringer på trollet for å få ham bort til det igjen. Ede ble forvirret og lurte på hva jeg egentlig ville. Fikk ikke det fine motivet jeg så mens telefonen lå i lomma, men han ble stående lenge nok til ETT bilde, og det ble som det ble, med skampklipte bein og forvirret valp fra en dårlig vinkel.  Nye eventyr og nye muligheter i morgen.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...