Gå til innhold
Hundesonen.no

Diskusjoner du husker


Djervekvinnen

Recommended Posts

I løpet av årene har det vært noen store debatter, og jeg syns det er litt moro å lese, selv om man ikke bidrar stor selv. Kom over denne debatten som var litt morsom å lese: Link til debatt om mynder

Så, husker dere noen debatter som var litt spesielle eller gikk over styr? Gjerne legg til link så får vi lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

En av dem første diskusjonene jeg deltok i her inne. Der var med en tidligere aktiv bruker (som slettet alle innleggene sin og ble kastet ut etterhvert).

Tema var HD. Da denne personen greide påstå at sosialisering førte til HD :) Og denne personen var oppdretter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går litt "surr" når for lang tid har passert, så jeg husker ikke lengre hvor man har hatt de mest minneverdige diskusjonene... Men ja - burdiskusjonene (både her og på Canis) har jo vært klassikere, da..

Hvor man diskuterer til man blir både blå og gul - også kommer det folk inn på side 48 og sier "jeg gidder ikke å lese alle sidene her men...." og vips er diskusjonen igang igjen!

Men fy f... så kjedelig å prøve å forklare det samme og totalt åpenbare om igjen, om igjen og om igjen..

"At man gidder..."

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørrfôr vs råforing i uttallige debatter og klikkertrening vs tradisjonell trening (som egentlig man aldri har blitt enig om hva er:P).... diskusjoner som aldri ser ut til å dø tross lite nye argumenter fra begge sider. Fasinerende, provoserende, irriterende og engasjerende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det i burdiskusjonen mon tro..?

Sikkert :) Har ingen planer om å lese hundreognoen sider for å finne det ut.

Å så gøy for en nysgjerrig ny bruker! Hadde vært gøy med linker :)

Her. Hva du skal lese i sommer, er herved ikke noe problem. :)

Her er vel en typisk diskusjon som ikke hadde fått leve like lenge idag :)

"Test" av klikker

Nei, nå er vi politisk korrekte og har moderatorer med etisk og morals innsikt, men en gang i blandt rekker vi å tøyse litt ,da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vel en typisk diskusjon som ikke hadde fått leve like lenge idag :)

"Test" av klikker

Haha, denne husker jeg. Og alle de andre klikkertrening v.s. nordenstam diskusjonene (jeg var vel på nordenstam-siden da, tror jeg, selv om jeg aldri har trent det i mitt liv :) ). Men nå ble jeg kjempenysgjerrig på den diskusjonen Ricco nevnte i Test av klikker- den om typen din er god i sengen :) :) Dessverre kunne jeg ikke finne den *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, denne husker jeg. Og alle de andre klikkertrening v.s. nordenstam diskusjonene (jeg var vel på nordenstam-siden da, tror jeg, selv om jeg aldri har trent det i mitt liv :) ). Men nå ble jeg kjempenysgjerrig på den diskusjonen Ricco nevnte i Test av klikker- den om typen din er god i sengen :) :) Dessverre kunne jeg ikke finne den *fnis*

Haha, ja den var morsom!

Men den tror jeg nok forsvant da det var rydding i "alt mulig" for noen år siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, denne husker jeg. Og alle de andre klikkertrening v.s. nordenstam diskusjonene (jeg var vel på nordenstam-siden da, tror jeg, selv om jeg aldri har trent det i mitt liv :) ). Men nå ble jeg kjempenysgjerrig på den diskusjonen Ricco nevnte i Test av klikker- den om typen din er god i sengen :) :) Dessverre kunne jeg ikke finne den *fnis*

Nå ble jeg og nysgjerrig, for den husker eg ikkje!:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vel en typisk diskusjon som ikke hadde fått leve like lenge idag :)

"Test" av klikker

:)

Morsomt hvordan redigeringen har forandret seg siden den gang. Utallige utropstegn, stooore bokstaver og dobbeltposter i den tråden :)

Edit: Jeg vet hvem denne HanneLK var, det var eieren av Scott, hunden som ble helt hysterisk av denne "testen".

Morsomt av Vicky har blitt klikkertrener, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert :) Har ingen planer om å lese hundreognoen sider for å finne det ut.

Her. Hva du skal lese i sommer, er herved ikke noe problem. :)

Har faktisk lest hele tidligere enn gang.. :) Det var et langtidsprosjekt!

Edit: Nå har jeg lært litt mer om mynder også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å lese :) Men hva var det som var med den store aprilspøken med Canis og endring av forumet, fjerning av avartarer og få alt likt canis. Var det et samarbeid/sammenslåing som ble tullet med?

Husker ihvertfall at mange gikk på den (inkl meg) og ble så uenige og hissige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...