Gå til innhold
Hundesonen.no

Blodig abortfilm

Akita

Recommended Posts

• Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Kristene (og alle andre religiøse) har hver sin egen definisjon om hva en god kristen, muslim osv er. De tolker bibelen som de vil.

Om man har behov for en slik film? Tja, tror ikke det, på den annen side kan det være greit for de som bruker abort som prevensjon (ja for de finnes desverre) at de får se hva som egentlig skjer. Kanksje de skaffer seg piller i det miste, eller bruker kondom neste gang. Men etter at angrepillen fritt kan kjøpes burde jo antall aborter minke.

Ekstreme metoder for å få folk til å slutte med noe har jo blitt brukt i mange år. Noen steder kuttet de hånda av tyven, på røykpakker står det store advarsler, de har vist filmer og bilder av ødelagte lunger osv. Men det hjelper jo ikke. Så jeg tror vel ikke en slik blodig film vil hjelpe nevneverdig heller.

Har ikke noe til overs for denne "pastoren" jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er som det står i artikkelen, norske kvinner vet hva de har i magen og hva de gjør. Grensa vi har her i Norge er vel også lav nok til at det ikke er noe bevisst liv der inne før det uansett er for sent å ta det vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristene (og alle andre religiøse) har hver sin egen definisjon om hva en god kristen, muslim osv er. De tolker bibelen som de vil.

Om man har behov for en slik film? Tja, tror ikke det, på den annen side kan det være greit for de som bruker abort som prevensjon (ja for de finnes desverre) at de får se hva som egentlig skjer. Kanksje de skaffer seg piller i det miste, eller bruker kondom neste gang. Men etter at angrepillen fritt kan kjøpes burde jo antall aborter minke.

Ekstreme metoder for å få folk til å slutte med noe har jo blitt brukt i mange år. Noen steder kuttet de hånda av tyven, på røykpakker står det store advarsler, de har vist filmer og bilder av ødelagte lunger osv. Men det hjelper jo ikke. Så jeg tror vel ikke en slik blodig film vil hjelpe nevneverdig heller.

Har ikke noe til overs for denne "pastoren" jeg heller.

Vi vet at det er jenter som bruker abort som prevensjon, men tror ikke det er så mange. Men tenk på dei som har tatt ein abort som sliter med dette i ettertid og så får de en slik film slengt i tryne, eller plakater mm.

Eg blir så aldeles kvalm av sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er som det står i artikkelen, norske kvinner vet hva de har i magen og hva de gjør. Grensa vi har her i Norge er vel også lav nok til at det ikke er noe bevisst liv der inne før det uansett er for sent å ta det vekk?

"Før uke 7 er det kun medikamentell abort som kan gjøres. Dersom inngrepet utføres mellom uke 7 og uke 9, kan kvinnen selv velge mellom medikamentell og kirurgisk abort. I perioden mellom 9. og 12. uke benyttes kirurgisk abort. Etter 12. uke fremkalles aborten ved hjelp av medikamenter."

Slik er reglene nå. Om det er noe bevisst liv der inne er vel opp til hver enkelt å avgjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bør kristne være?

Eg mener kristne ikke bør være dømmende. pastor torp har også vært ute mot homofile og sa indirekte at de kom til helvette.

Er selv kristen, men tar vel gjerne bare "det gode" ut av bibelen. muligens eg er naiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg mener kristne ikke bør være dømmende. pastor torp har også vært ute mot homofile og sa indirekte at de kom til helvette.

Er selv kristen, men tar vel gjerne bare "det gode" ut av bibelen. muligens eg er naiv?

Troen sier vel at de ikke skal være dommere over folk (det er Guds jobb, det), men heller ikke akseptere. Det er der det blir komplisert - det er ikke galt å si hva man mener om ting selv om det måtte være belastende å høre på - men det er galt å faktisk ta saken i egne hender og gå fysisk til verks, for eksempel.

Det er vel ikke sånn at man kan velge og vrake i en religion, for så å påstå seg et medlem av den? Da har man jo skapt seg en ny - og det er jo greit det, men det er ikke det samme.

Jeg kan ikke finne noe sted i Bibelen eller den kristne tro at det skal være greit å ta livet av ufødte barn.

Mener man abort er greit, men likevel vil ta med seg en del av Bibelen er jo det fint - men man er ikke kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troen sier vel at de ikke skal være dommere over folk (det er Guds jobb, det), men heller ikke akseptere. Det er der det blir komplisert - det er ikke galt å si hva man mener om ting selv om det måtte være belastende å høre på - men det er galt å faktisk ta saken i egne hender og gå fysisk til verks, for eksempel.

Det er vel ikke sånn at man kan velge og vrake i en religion, for så å påstå seg et medlem av den? Da har man jo skapt seg en ny - og det er jo greit det, men det er ikke det samme.

Jeg kan ikke finne noe sted i Bibelen eller den kristne tro at det skal være greit å ta livet av ufødte barn.

Mener man abort er greit, men likevel vil ta med seg en del av Bibelen er jo det fint - men man er ikke kristen.

Det du nå sier er at mange prester i norge ikke er kristne. Både når det gjelder homofile og abort.

Vil heller påstå at Torp er litt lik ekstreme muslimer. De fleste normale mulismer har en religion og tar ikke helt av mens så har vi ledere som tar flatt av.

Torp er ekstrem, og eg takker for at det ikke er norges svar på kristendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du nå sier er at mange prester i norge ikke er kristne. Både når det gjelder homofile og abort.

Vil heller påstå at Torp er litt lik ekstreme muslimer. De fleste normale mulismer har en religion og tar ikke helt av mens så har vi ledere som tar flatt av.

Jeg synes ikke at det er riktig at en prest skal støtte hverken homofili eller abort. Men man trenger ikke være kristen for å bli prest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for å være en god kristen, bør man være fordømmende, trangsynt og ufin? Da tenker jeg at jeg heller velger de delene av bibelen jeg syns betyr noe og ikke er kristen, jeg..

- Men så vidt jeg husker fra mine kristendomstimer på skolen, så var Jesus Kristus (derav "kristen", ikke sant?) langt mindre fordomsfull og trangsynt enn de aller fleste som kaller seg kristne.. Så jeg veit ikke helt om jeg er enig i at man må fordømme abort og homofili for å være prest eller kristen..

Det er svært få som velger abort med lett hjerte, og selvsagt er en sånn video en ekstra belastning. I tillegg blir det en belastning for de som mister barnet sitt - da er det jo kjekt å bli påminnet at det var et lite barn i en blodig video. Og jeg kjenner jeg har skikkelig lyst til å si noe om ekstremister som syns det er greit å skyte et menneske fordi at det gjør en jobb de ikke liker, men det hører ikke til i diskusjonen her.. Dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det parteiet har helt syke meninger. Det viser tydelig at det er på høy tid å skille stat og kirke.

Hvis en 13 år gammel jente blir voldtatt og og blir gravid, skal hun altså være nødt til å bære frem et uønsket barn... Det er helt vannvidd...!

Det er også vanskelig å leve opp som et uønsket barn. Eks: Hvis man er gravid og absolutt ikke ønsker å beholde barnet, er det er hormon som ikke blir produsert. Det fører til at barnet vil få store problemer med å blandt annet knytte seg til mennesker senere i livet (foreldre, fosterforeldre, søsken, venner osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for å være en god kristen, bør man være fordømmende, trangsynt og ufin? Da tenker jeg at jeg heller velger de delene av bibelen jeg syns betyr noe og ikke er kristen, jeg..

- Men så vidt jeg husker fra mine kristendomstimer på skolen, så var Jesus Kristus (derav "kristen", ikke sant?) langt mindre fordomsfull og trangsynt enn de aller fleste som kaller seg kristne.. Så jeg veit ikke helt om jeg er enig i at man må fordømme abort og homofili for å være prest eller kristen..

Det er svært få som velger abort med lett hjerte, og selvsagt er en sånn video en ekstra belastning. I tillegg blir det en belastning for de som mister barnet sitt - da er det jo kjekt å bli påminnet at det var et lite barn i en blodig video. Og jeg kjenner jeg har skikkelig lyst til å si noe om ekstremister som syns det er greit å skyte et menneske fordi at det gjør en jobb de ikke liker, men det hører ikke til i diskusjonen her.. Dessverre..

Tja, "trangsynt" må man jo gjerne være da, men ufin og fordømmende, nei. Som sagt er det ikke folks jobb å utvise dom, det skal man holde seg langt unna (kjempelett å være en god kristen, tenker jeg - du skal ikke være skadefro når folk får som fortjent heller).

Men man er heller ikke pliktig ifølge denne troen å gjøre ting mindre vanskelig for de som synder. Herunder er man ikke pålagt å gjøre livet lettere for verken homofile eller aborttilhengere.

Det er ganske mye som står i den boka som ikke lenger finner veien inn i undervisningen, eller som ikke kikkes dypere inn i. Det er en del stygge ting i den boka, og det er ganske langt unna "kjærligheten og tilgivelsens Gud" som fremstilles i dag.

Men dette blir kanskje litt på siden av temaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ei som forstår meg!

Enig i alt du skriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, "trangsynt" må man jo gjerne være da, men ufin og fordømmende, nei. Som sagt er det ikke folks jobb å utvise dom, det skal man holde seg langt unna (kjempelett å være en god kristen, tenker jeg - du skal ikke være skadefro når folk får som fortjent heller).

Men man er heller ikke pliktig ifølge denne troen å gjøre ting mindre vanskelig for de som synder. Herunder er man ikke pålagt å gjøre livet lettere for verken homofile eller aborttilhengere.

Det er ganske mye som står i den boka som ikke lenger finner veien inn i undervisningen, eller som ikke kikkes dypere inn i. Det er en del stygge ting i den boka, og det er ganske langt unna "kjærligheten og tilgivelsens Gud" som fremstilles i dag.

Men dette blir kanskje litt på siden av temaet?

pliktig og pålagt nei, men visst en ønsker kan en... vi er mennesker og vi bør være der for hverandre.

Jeg kan ikke fri meg fra å tro at verden ville vært et bedre sted dersom bibelen og koranen ble tilintetgjort og fjernet fra verdens overflate...

du har nok helt rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en 13 år gammel jente blir voldtatt og og blir gravid, skal hun altså være nødt til å bære frem et uønsket barn... Det er helt vannvidd...!

Det der er jo ett "ekstrem" eksempel som er veldig vanskelig. Men hvor mange prosent av abortene i Norge i dag er slike ekstreme tilfeller tror du?

Det er forskrekkelig mange som tar abort fordi gravidteten kom litt ubeleielig og det burde absolutt vært veldig mye strengere regler når det gjelder abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskrekkelig mange som tar abort fordi gravidteten kom litt ubeleielig og det burde absolutt vært veldig mye strengere regler når det gjelder abort.

Og siden det eneste sikre prevansjonsmiddelet er avhold, så bør man ikke ha sex så sant det ikke er beleilig å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden det eneste sikre prevansjonsmiddelet er avhold, så bør man ikke ha sex så sant det ikke er beleilig å få barn.

De aller fleste vet jo at man kan bli gravid om man har sex. Jeg vil tro at de ferreste som tar abort har virkelig ordentlig sikret seg for å unngå å bli gravid. Nei- jeg påstår ikke at det er umulig å bli gravid om man bruker prevansjon, men at jeg tror at mange av de som tar abort kanskje kunne gjort noe mer for å unngå det.

Men dette med at noen tar abort fordi det passer litt dårlig er vel ekstra fortvilende for sånne som meg som virkelig ønsker å få barn. Da er det frustrende at andre bare fjerner fordi det passer dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er dessverre ikke lik for alle, og jeg syns det er litt feil å se ned på/bli frustrert over at noen ikke ønsker barn og velger å ikke få det, selv om du ønsker deg det (har ikke du barn forresten? :whistle: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste vet jo at man kan bli gravid om man har sex. Jeg vil tro at de ferreste som tar abort har virkelig ordentlig sikret seg for å unngå å bli gravid. Nei- jeg påstår ikke at det er umulig å bli gravid om man bruker prevansjon, men at jeg tror at mange av de som tar abort kanskje kunne gjort noe mer for å unngå det.

Men dette med at noen tar abort fordi det passer litt dårlig er vel ekstra fortvilende for sånne som meg som virkelig ønsker å få barn. Da er det frustrende at andre bare fjerner fordi det passer dårlig...

Tja.. Både en venninne av meg og jeg har blitt gravide til tross for at vi gikk på p-piller (ikke samtidig, nei.. Og ikke samme merke).

Det å bli moralisert over fordi man har valgt abort, er muligens like sårt for vedkommende som det er for en som prøver å bli gravid, men ikke har blitt det enda. Og man kan dessverre ikke få barn bare fordi at andre ønsker seg barn, det er ikke rettferdig ovenfor en sjøl eller barnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er dessverre ikke lik for alle, og jeg syns det er litt feil å se ned på/bli frustrert over at noen ikke ønsker barn og velger å ikke få det, selv om du ønsker deg det (har ikke du barn forresten? :whistle: ).

Jeg har da aldri sagt at jeg ser ned på dem som tar det valget og klart man blir berørt av at andre daglig velger bort noe man virkelig ønsker seg selv. Jo jeg en sønn, men pga sykdom og komplikasjoner etter at sønnen min ble født så kan jeg mest sannsynlig ikke få fler.

Tja.. Både en venninne av meg og jeg har blitt gravide til tross for at vi gikk på p-piller (ikke samtidig, nei.. Og ikke samme merke).

Det å bli moralisert over fordi man har valgt abort, er muligens like sårt for vedkommende som det er for en som prøver å bli gravid, men ikke har blitt det enda. Og man kan dessverre ikke få barn bare fordi at andre ønsker seg barn, det er ikke rettferdig ovenfor en sjøl eller barnet..

Jeg sa jo at jeg ikke forsøkte å påstå at det ikke er mulig, men det er de som ikke er så nøye på det for man kan jo bare ta abort som jeg blir frustrert over.

Jeg vet godt at for veldig mange er det ett vondt og vanskelig valg, men absolutt ikke for alle. Jeg har selv flere venninner/bekjente som ikke ser på det som noe problem å ta abort. Hun ene har gjort det tre ganger bare siste 4 årene. Og nei- hun er ikke bestandig veldig nøye på å sørge for at det ikke skjer. Det er den moralen der jeg snakker om, ikke de som har det vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...