Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur med hunden kl 23.00 på kvelden

Renate A

Recommended Posts

Var på tur med Chicka i 23tiden igår kveld og det var et spetakkel av hundegneldring fra div hager rundt om kring.

Hvor blir det av respekten for andre naboer?

Kan kanskje hende at noen av naboene skal opp tidlig neste morgen, gikk jeg å tenke på og ble litt falu på andre hundeeieres mangel på sosiale antenner.

Jeg skjønner at det er varmt ute nå og at hundene ikke orker å gå så mye på turer, har hund selv som denne sommeren syntes det er slitsomt å være sort hund.

-men jeg setter da ikke bikkja med mye overskudd i hagen og lar den holde leven i gata kl 23 om kvelden/natten, her har jeg kjøpt plaskebasseng, så hun bader før vi går ut og det holder hun iallefall litt kjølig så vi får tatt oss en liten tur.

Nå praktiserer jeg tur/trening tidlig om morgenen og sent på kvelden, korte tisseturer imellom disse turene.

Må si jeg er lykkelig over at jeg har naboer som ikke setter ut hundene sine i hagene sine og lar de gneldre når klokken er 23 :innocent:

Hvordan er det hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To min spassertur fra meg er det noen med en tibbe som lar bikkja stå i hagen å gnelde hele dagen og hele kvelden. Jeg fatter ikke at de orker, eller naboene (de bor i rekkehus). Heldigvis er det ingen av naboene mine som gjør det, jeg hadde tilta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det er sommer er det så utrolig varmt. Hundene får velge selv om de vill være inne eller ute. Også rener det en elv forbi huset vår, så de (iværtfall svarte-milla) er ofte nedi den elva og kjøler seg ned. Men de lager aldri noe bråk. Tror rett og slett det er for varmt, de går og tussler rundt på tomta, og legger seg som regel i skyggen.

Nå til helga drar vi på ferie. Der blir aldri hundene luftet.

De har en hell øy og romstere på til disposisjon, og havet/stranda er ca 2 meter fra hytta, der blir det ofte bading.

Hundene har da ikke bånd på seg på 3 uker. Og de gir ikke noe "lenkt" etter tur. De får gjøre akkurat hva de vill i 3 uker. I fjord kjørte jeg over til fastland en tur og gikk tur.

Går nesten ikke tur nå om sommeren. Det blir for det meste bading, slappe av og noe aktivisering/lek i hagen.

De viser ikke noe missnøye med sommermodusen.

edit: de er forresten ute til i 23-24.00 tiden på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 morsomme eventyrmix nede i gata her som står i bånd dag og natt, og de bjeffer og gneldrer på alt de ser og hører.

Mine går løse på inngjerdet område og gir ikke ifra seg et lite bjeff engang, jeg har en oppfatning av at hunder bjeffer MYE mere når de står bindt kontra løs innenfor gjerdet.

Jeg syns det er utrolig rart dersom de ikke har fått klager på bjeffingen av hundene sine, de må ha noen veldig snille og tålmodige naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke en hund som er ute sent, men han står å bjeffer mye på dagtid.

En gang bjeffet han i 1.5 t. Jeg holdt på å bli gaaal ! Ble så forbanna at jeg ropte HOLD KJEFT ut av vinduet :whistle:

Det hjalp da...i tre minutter.

Plutselig så tok eieren han inn. Verandadøra var åpen og full pakke under hele seansen.

Rart eierene ikke reagerer når hunden deres står utenfor å bjeffer på timesvis, når vi naboer blir plaget ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 morsomme eventyrmix nede i gata her som står i bånd dag og natt, og de bjeffer og gneldrer på alt de ser og hører.

Mine går løse på inngjerdet område og gir ikke ifra seg et lite bjeff engang, jeg har en oppfatning av at hunder bjeffer MYE mere når de står bindt kontra løs innenfor gjerdet.

Jeg syns det er utrolig rart dersom de ikke har fått klager på bjeffingen av hundene sine, de må ha noen veldig snille og tålmodige naboer.

Jeg tror hunder som kjeder seg bjeffer uansett om de står i bånd eller flyr langs gjerdet. Det er vel en av de fornuftige tingene CM har sagt. Hunder som ikke har en jobb å gjøre, lager seg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i et boligfelt med terasseblokker og rekkehus. Ingen hunder ute å gneldrer her. Men hjemme hos mamma og pappa som bor i eneboligstrøk med hager er det minst to som er veldig plagsomme. Ene naboen har to sheltier som er ute å passer på hagen omtrent hele døgnet. Andre er en nabo som har en puddel som står ute i bånd, og bjeffer ganske mye. Jeg tror de bjeffer så mye fordi de ikke blir aktivisert (dette er noe vi vet, ikke bare tror) og at å passe på hus og hage omtrent er det eneste de gjør bortsett fra små lufteturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i ett boligfelt og her er det noen som slepper flatcoatmixen sin ut på terassen.

Jeg syns så sinnsykt synd i den hunden.. Jeg har lydopptak fra når hunden bjeffer halv tolv om kvelden, fem om morgenen.. osv..

Stakkars hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i området er det hund i omtrent annethvert hus, men av alle disse er det kun en (stor samojed) som alltid står ute på verandaen sin, og som alltid bjeffer når vi går forbi, når enn det måtte være. Er glad jeg ikke bor like ved dem altså.

Vi har noen hunder like ved som bjeffer når noen med hund går forbi, men det hører vi bare når det er vi selv som blir bjeffet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning er stikk motsatt. :) Tulla lagde ikke en eneste lyd hun, uansett, før vi fikk gjerde. Når vi fikk gjerde tror jeg hun skjønte hvor tomten var, og fant ut at den er jo grei å holde orden på.. :) Ikke at hun gneldrer på alt akkurat , men du så flau jeg er hvis hun gir fra seg en lyd etter ni! :aww: Hender jeg har de i hagen om kvelden, men det er på huet og rævva inn hvis de bjeffer!

Vi har ikke noen som er så ille som TS sitt eksempel, men at noen hunder i nabolaget gir fra seg litt lyd innimellom, det hender selvsagt. Det verste var da jeg en "tidlig" morgen (les: halv ett) våknet av at nabobikkja bjeffet. Det var i fjor sommer, selvsagt dagen etter at jeg hadde sluttet på hundepensjonatet for sesongen. Det var den verste tenkelige oppvåkningen jeg kunne fått - jeg var møkkalei bjeffing, fikk angst hver gang jeg hørte et bjeff og kjente at jeg ble sint bare jeg hørte noe som lignet et bjeff. Argh. Skulle sove lenge frempå for man blir sliten og får definitivt nok av bjeffelyder av en sommer på pensjonat, men neeeeida - man våkner av den ellers så stille hunden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uken har vi gått kanskje 3 turer, men vært å badet noen ganger. Ace er ute ellers i hagen, og har endelig blitt vant til naboene rundt oss. Han har ganske stort vaktinstinkt og liker å varsle. Men jeg hadde aldri latt han stå ute å gaule på kveldstid. Selv ikke på dagen.

Det vi har gjort de gangene han gauler på naboene, er å ta han inn. Han har heldigvis skjønt prinsippet nå, så er deilig å kunne ha han ute, uten å høre han bjeffer bare naboene går forbi. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bor vi i et byggefeldt og det er som regel rolig. Sjelden jeg hører hunder som bjeffer om kvelden. Men for et par tre år siden var det en med en Rottweiler som bodde her. (noen hus nedforbi oss) Han dro ofte fra hunden på kvelden og natten og lot vinduet stå på vid gap. Hunden bjeffet til tider i ett. Våknet mange netter av den hunden :banana:

Det ble tatt opp med ham mange ganger uten at det ble bedre. Til slutt var den nærmeste naboen så gal av det at han en natt tok stigen, klatret opp og spikret igjen vinduet! Etter det ble det stilt! Hørte ikke noe mer, siden flyttet han :banana:

Stakkars hund da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i området er det hund i omtrent annethvert hus, men av alle disse er det kun en (stor samojed) som alltid står ute på verandaen sin, og som alltid bjeffer når vi går forbi, når enn det måtte være. Er glad jeg ikke bor like ved dem altså.

Vi har noen hunder like ved som bjeffer når noen med hund går forbi, men det hører vi bare når det er vi selv som blir bjeffet på.

Den står tilfeldigvis ikke oppe i 2 etg på et rødt hus i et kryss? Har aldri sett den gutten på tur, og han bjeffer på alt av hunder, og gir seg f*** ikke før "mor" tar tak i halsbåndet og sier hysj etpar ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg vært sent ute på trimtur med hundene pga varmen vi har hatt, og fram til rundt 23. tiden er det rene koret bortover gårdene her. Men, rundt 23 så er det dønn stilt, både på folk og på hunder. Men det er generelt lite bråk på hundene rundt her, enda vi er ganske mange som har dem stående ute på dagtid. Mine ryker rett inn om de gir fra seg et bjeff eller to, jeg hater bjeffing på egne hunder. Naboen sin får bare bjeffe seg hes den, men mine skal være tyst. :banana: Vel, så lenge ikke nabohunden bjeffer hele natta igjennom, hadde en periode i vinter hvor det var en som holdt et spetakkel nattestid, og det var ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står tilfeldigvis ikke oppe i 2 etg på et rødt hus i et kryss? Har aldri sett den gutten på tur, og han bjeffer på alt av hunder, og gir seg f*** ikke før "mor" tar tak i halsbåndet og sier hysj etpar ganger.

Verandaen er i 2. etasje ja, og huset er rødt. Det står vel ikke i et kryss? Fikk plutselig litt trøbbel med å se for meg akkurat hvor det står, selv om jeg bor 5 minutter unna :banana: Men det er nok den samme vi tenker på ja.

Har heller aldri sett den hunden på tur, har tenkt på det flere ganger. Har forøvrig heller ikke opplevd noe eier som reagerer på oppførselen dens, når vi går forbi står han der alene og brøler som han selv lyster.

OT: pleier du å gå her i området? :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen slike her også... verste er vel den dunker/drever et eller annet som bor et lite stykke herfra, den hører vi hele døgnet stort sett. Han bjeffer på alt og alle som går forbi, og også på alle lyder som barnerop og bil alarmer og torden.. en smule slitsomt i lengden ja. Og like ille er den vist på tur også.. han bjeffer når han går i band også den saken der, hører dem går forbi på veien her på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...