Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdens styggeste hund


BDD Girl

Recommended Posts

Skrevet

jeg synes det er helt ****** rett og slett! skulle vert forbudt! Det er jo alltid hunder som lider av en sykdom som for det og det er jeg helt i mot!

Skrevet

Jeg lurer virkelig på hvordan noen har fått til å avle frem disse hundene. De som ikke lider av sykdom, såklart. Og hvilken hundeeier finner på å melde hunden sin på til sånt. PR, PR, PR :)

Skrevet

Får en ekkel følelse når jeg ser bildene og leser artikkelen. Det skal da ikke være attraktivt å ha en kjempestygg hund som er full av diverse sykdommer, bare for å vinne en konkurranse?!

Skrevet
Får en ekkel følelse når jeg ser bildene og leser artikkelen. Det skal da ikke være attraktivt å ha en kjempestygg hund som er full av diverse sykdommer, bare for å vinne en konkurranse?!

Tja.. Det kan vel også være sånn at når man førstes har en grisestygg hund med sykdommer, at man like gjerne kan melde seg på en sånn konkurranse? Jeg tror neppe "vinne styggeste hund-prisen" er kriteriet til folk flest når de shopper hund, liksom? :icon_cry:

Skrevet
Tja.. Det kan vel også være sånn at når man førstes har en grisestygg hund med sykdommer, at man like gjerne kan melde seg på en sånn konkurranse? Jeg tror neppe "vinne styggeste hund-prisen" er kriteriet til folk flest når de shopper hund, liksom? :icon_cry:

Kanskje ikke. Men burde ikke en hund som har hudkreft, mangler ett bein, kjeven ser ut som om det er en fireåring som har tegnet den,(tror det var den som vant i fjor som hadde alt dette), fått slippe? Evnt. aldri blitt solgt? Eller blir det ett helt annet tema?

Skrevet

Men hvem finner på å KJØPE en sånn hund da? Eller ta imot gratis, for den saks skyld.

Jeg sier ikke at man skal gå etter utseende når man leter etter hunden sin, men alikevel...

Skrevet
Kanskje ikke. Men burde ikke en hund som har hudkreft, mangler ett bein, kjeven ser ut som om det er en fireåring som har tegnet den,(tror det var den som vant i fjor som hadde alt dette), fått slippe? Evnt. aldri blitt solgt? Eller blir det ett helt annet tema?

Dette er en amerikansk konkurranse, er det ikke? De har jo et litt annet forhold til dette med hva man anser som humant å behandle og ikke, enn vi har her i Norge.

Men hvem finner på å KJØPE en sånn hund da? Eller ta imot gratis, for den saks skyld.

Jeg sier ikke at man skal gå etter utseende når man leter etter hunden sin, men alikevel...

Tja.. Selv verdens styggeste hund var muligens pen når h*n var valp, som alle andre valper?

Skrevet
Tja.. Selv verdens styggeste hund var muligens pen når h*n var valp, som alle andre valper?

Sant. Og sykdommer kan jo komme i ettertid. Det tenkte jeg ikke på.

Bra jeg har andre soniser til å tenke for meg noen ganger :innocent:

Skrevet
Når skal vi få se amerikanske mødre melde ungene sine på i konkuransen om verdens styggeste? DET hadde vært noe!

:ahappy: :ahappy: :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...