Gå til innhold
Hundesonen.no

Blenda


Mari

Recommended Posts

Borte...

3664411719_a17cd8449a_o.jpg

Tittit!

3664411767_246a5f199c_o.jpg

My ass is on fire!

3664411819_77f30fe7e6.jpg

Whadda ya mean "fastedag"?!?!

3665216298_fe04e810a9_o.jpg

Brumle Gåsegg & Glukogenlageret

3665216262_e24df1e0f8_o.jpg

Oh hai! I can haz gobblemouf, you haz gobblemouf to feed. You arez responsible!

3665216380_ea3c1fdf2d_o.jpg

I was bored, then my nose stared to run. And then I got rabies.

3665216334_1d209b2ecf_o.jpg

I pause, I pose. You my posse.

3665216452_bb50540320_o.jpg

Dis is my gobblemouf. In heres goes fudd. You haz fudd for me?

3664412123_5f8a521205_o.jpg

Dis is starvd gobblemouf. It seekz revenge. Must obey the gobblemouf.

3664412157_42eee0c6a7_o.jpg

A thing of beauty.

3664412035_e2c149d606_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe spesielt med hvite korthårshunder.

Sikkert dumt spurt, men er ambullen bare hvit?

AB'n kommer i flere farger, men hvit er det vanligste. Blå er ikke godkjent, og fram til relativt nylig var sort heller ikke det.

Her har du en brindle tispe (Frida):

3638381944_fae7ae7980.jpg

Og her har du en rød (Malika, som er en erbødig gammel dame på 9).

3664411687_ac1d97e054_o.jpg

Så pen hun er!

Er det din eller?

Nei, hun er ikke min. :| Men hun er kullsøsteren til min avdøde MoshiMoshi, men jeg tror det var før din tid her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har skrevet ganske mye om rasen her inne. I diverse tråder hist og her.

Tipper på at om du søker på "Amerikansk Bulldog" med meg som forfatter så dukker det opp endel. :|

Ja, jeg synes også de er finest i hvit. De "skal" liksom være hvite, og selv om det er pent med farge også så er det ikke det som kjennetegner en AB for meg. Men det er jo bare kosmetisk selvsagt, det er en arbeidende rase og farge burde i teorien komme langt ned på prioriteringslista. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har skrevet ganske mye om rasen her inne. I diverse tråder hist og her.

Tipper på at om du søker på "Amerikansk Bulldog" med meg som forfatter så dukker det opp endel. :|

Ja, jeg synes også de er finest i hvit. De "skal" liksom være hvite, og selv om det er pent med farge også så er det ikke det som kjennetegner en AB for meg. Men det er jo bare kosmetisk selvsagt, det er en arbeidende rase og farge burde i teorien komme langt ned på prioriteringslista. :|

Da skal jeg ske og lete. :|

De var pene de to andre du la inn bilde av og, men, absolutt penes i hvitt.

Men, er det flere raser med same navn eller er det så stor variasjon av rasen? Søkte etter bilder og ser jo alt fra de flotte du har lagt in ilde av til klumper som ligner mer bulldogger slik som denne:

american-bulldog.jpg

Den var liksom ikke så pen synes jeg.

Beklager nå skal jeg ikke kuppe tråden din mer men søke opp om den her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, er det flere raser med same navn eller er det så stor variasjon av rasen?

Jeg har svart deg litt om dette før en gang tror jeg. Jeg tror det var deg iallefall.

Du kan se om dette innlegget gjør deg litt klokere. :|

Edit: Og dette innlegget for mer generell informasjon om rasen. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klipp

Nei, hun er ikke min. :| Men hun er kullsøsteren til min avdøde MoshiMoshi, men jeg tror det var før din tid her inne.

Var nok før min tid ja, men har likevel fått sett noen bilder av henne, forum-og bloggsnik som jeg er :| Kjempefin var hun iallefall.

Og den brindle-tispen du la ut var også veldig pen, har bare sett bilder av de med dominerende hvitt. Synes det er så utrolig flott med disse korthårede muskelbuntene, som samtidig virker elegante og smidige. Blir nok aldri langhår på meg igjen iallefall. Ikke at jeg samenligner dalmis med AB, men hårlaget kan vel kanskje sammenlignes. Har de også bare ett lag med hår forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikansk Bulldog har heller ingen underull nei. :| Og jeg tipper at de fleste røyter som en Dalmatiner også. :|

Ja, det er noe eksepsjonelt flott med en atletisk muskelhund som gjenspeiler både smidighet og styrke. :D Og seriøst, jeg har ikke møtt noen andre hundetyper som har den samme überteite og merksnodige personligheten som bullehundene har. De er bare rett og slett unike altså.

Me thinks I'm in it for life... :|

PS: Moro at Moshi har satt sine spor selv etter at hun er borte. Hun var bare god den jenta. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dust, jeg trodde liksom dette var en presentasjonstråd for din nye hund. :| MEN! Ho er lekker! Fine bilder!

Hehe, søta. :|

Takk for komplimenter for knipsingen, folkens! Jeg neppe ta noe ære for bikkja! :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...