Gå til innhold
Hundesonen.no

Åh, endelig!

Gry83

Recommended Posts

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Gratulerer og lykke til :P

det er kjempe gøy å få hund da :P det er ikke det samme uten..

har hatt hund nestn hele livet :P! :P

• 2 weeks later...
Skrevet

Tusen takk for gratulasjoner, alle sammen! ;)

Krelise: Så spennende! Har du funnet noe enda? ;)

Legger ved et bilde av di 4 jentene i kullet, 2 uker gamle ~tenk at en av disse er min! :) *Klype seg i armen* :)

post-2984-1247166102_thumb.jpg

Guest LeenaM
Skrevet

Gratulerer og lykke til! Disse ukene kommer til å gå kjempe fort! Eller ikke :)

Skrevet

Victoria: Jaaaa! :):D

Koda Naruto: Så spennende! Hvilken rase skal du ha? ;) Helt forferdelig lang tid å vente, er rene torturen! Hehe... Di 2 ukene som har gått siden min valp ble født virker seriøst som 3-4 uker. ;):P

Leena: Ja jøss! :) Hehe... :D

Skrevet

Gratulerer! Det må ha vært vanskelig å gå uten hund. Jeg kan ikke sitte meg inn i situasjonen en gang. Den dagen Blondie ikke lever lengre så tror jeg at jeg må skaffe meg hund med en gang.

Gleder meg til å høre mer om valpen :icon_redface:

Skrevet
Sukk, blir ikke mindre valpesjuk av slike bilder :whistle:

Hihi, jeg kreperer snart av valpesjuke her,jeg! :wub:

Gratulerer! Det må ha vært vanskelig å gå uten hund. Jeg kan ikke sitte meg inn i situasjonen en gang. Den dagen Blondie ikke lever lengre så tror jeg at jeg må skaffe meg hund med en gang.

Gleder meg til å høre mer om valpen :innocent:

Takk! Ja det er helt grusomt, faktisk. Livet er så tomt og kjedelig uten når man er vant til å ha hund! Ikke-hundeeiere aner ikke hva dem går glipp av. :icon_redface:

Skrevet

Så nydelige :innocent:

Kan tenke meg ventetiden føles lang ja!

Nå ble jeg jo bare enda mer valpesyk, hehe.

Har snakket med flere oppdrettere, men ikke bestemt noe ennå. Planlegger ikke valpekjøp før til neste år, så har litt tid igjen :icon_redface:

Skrevet

Naaaw, noe så fantastisk! :icon_cry: Herregud, jeg får jo klump i halsen... Vil ha valp jeg også! Jeg gleder meg til du får herligheten i hus, - for du sørger vel for lange bildespam'er formoder jeg?? :getlost:

Skrevet
Så nydelige :P

Kan tenke meg ventetiden føles lang ja!

Nå ble jeg jo bare enda mer valpesyk, hehe.

Har snakket med flere oppdrettere, men ikke bestemt noe ennå. Planlegger ikke valpekjøp før til neste år, så har litt tid igjen :icon_cry:

Aha, ja da har du jo god tid til å finne den rette oppdretteren og kombinasjonen. :getlost: Er mange fordeler meg å ta seg god tid! ;)

Naaaw, noe så fantastisk! :P Herregud, jeg får jo klump i halsen... Vil ha valp jeg også! Jeg gleder meg til du får herligheten i hus, - for du sørger vel for lange bildespam'er formoder jeg?? ;)

Jeg veeet, dem er så skjønne at det nesten gjør vondt! ;):P Og jeg kan på tro og ære love deg lange bildespam'er! :P:lol:

Skrevet
Victoria: Jaaaa! :);)

Koda Naruto: Så spennende! Hvilken rase skal du ha? :P Helt forferdelig lang tid å vente, er rene torturen! Hehe... Di 2 ukene som har gått siden min valp ble født virker seriøst som 3-4 uker. :P:P

Leena: Ja jøss! :) Hehe... ;)

Jeg skal ha Welsh Corgi Pembroke :lol: Ja nå er 2 uker stadie hos meg også. Har gått kjeeeeeempe sakte, men bare 2 uker til nå så kan jeg dra på besøk :P

Guuud så nydelige valper :wub:

Skrevet
Jeg skal ha Welsh Corgi Pembroke :blink: Ja nå er 2 uker stadie hos meg også. Har gått kjeeeeeempe sakte, men bare 2 uker til nå så kan jeg dra på besøk :)

Guuud så nydelige valper :D

Corgi er jo kjempesøte :)

Jeg skal ikke besøke valpen før den er leveringsklar... Buhu. Pyse som jeg er tør jeg ikke reise alene, og skal vi reise 2 blir det ca 6000kr... DET har ikke jeg råd til å gjøre 2 ganger. :D Er på en måte littegranne glad for det også, det må jo være helt forferdelig å reise hjem igjen uten valpen da! Trøster meg med det. Hehe :D

Skrevet

åååååh! blir passe valpesjuk nå!! :blink:

masse lykke til med valpen! også må du fortsette å hive innpå bilder av dem! nydlige var di!

:)

Skrevet
GAD, så vakre de er! :wub: Hvor lenge er det igjen nå?

I morgen (onsdag) er det akkurat 3 uker til vi henter henne. Flyr til Stockholm onsdag 19 august. :(

Skrevet

Her fortsettes det å vokse! 5 uker nå (i morgen) :wub:

post-2984-1248797183_thumb.jpg

Vet fortsatt ikke hvem som er min ~ rent utseendemessig så falt jeg veldig for frøkna øverst til venstre (brunt halsbånd) :(:(

Skrevet
Aaaw, jeg likte veldig godt tispen nederst til høyre jeg :twisted: Men alle er jo nydelige!

Jeg også likte henne! Nå vet jeg at det ikke blir den nederst til venstre (jeg var frekk nok til å si at den ikke helt hadde utseendet jeg ønsket... Fikk forferdelig dårlig samvittighet etterpå, men jeg må jo være ærlig! :icon_confused: Stakkar lille rynkejenta... Hehe) Så en av dem andre 3 er altså mi :)

Så søte og rare! :) Er det du eller oppdretteren som plukker ut valpen din?

Hihi, I know! Pinschere er en av få raser som er penere som voksne enn som valper, selv om dem er søøøøte på sin egen måte som valper også. :) Er oppdretteren som plukker ut valpen min, alle valpekjøperne måtte skrive en detaljert oversikt over hva dem ønsket å bruke hunden til osv, så når valpene er gamle nok til å vise sine forskjellige personligheter, da matcher dem valp og eier som ser ut til å passe sammen. ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...